• Michael Fam Betalning/Faktura

    @Ida_Vimla

    Du informera oss om att det är svårigheter med inloggning och uppdatering av betalmetoder men det är inte det som är primära problemet med denna tråd.

    Användare rapportera att dom har problem med att betala , inte att dom inte kommer in. Visst det är svårigheter att logga in men det går iallafall.

    Primära frågan var

    "Kan inte betala min räkning, när jag trycker på betala så fryser allt".

    Och du svara endast att det är problem med att logga in. Det är inte svaret på vår fråga.


  • Michael Fam Teknisk Support

    @Helene-Ejnmark-Schneider

    Min pappa fick samma konstigheter som dig. Han hade också faktura men den helt plötsligt ändrades till kort betalning.

    Har varit i kontakt med supporten. Det som händer nu är att systemet kommer att försöka dra pengar från ditt kort men självklart kommer det inte att gå.

    Efter några misslyckande försök kommer betala knappen under obetalda betalningar i mitt konto att ändras från betala till en faktura. Därifrån kan du sedan betala som en faktura. Så vi får avvakta ett tag till åtminstone till slutet av nästa vecka tror jag. Det är vad supporten säger till mig. Hoppas det stämmer. Vimla är inte bättre än så att informera. Glöm inte att välja betalningsmetoden på nytt.

  • Michael Fam Teknisk Support

    @Edwin-Heynemann

    Kan det vara så ni sitter i ett dålig mottagningsområdet?

    Är det så även ni förflyttat er? typ i nån centrum kan det gå bättre?

  • Michael Fam Allmänt

    Välkommen Felix, hoppet lever för Vimla forumet alltså. Men jag tror huvudproblemet ligger ändå hos Vimla systemet. Så länge vi har strul med Vimla 2.0 och faktura strul där vissa inte får faktura eller kortdragningen misslyckas så hjälper det inte långa loppet med forumet. Irritation ökar och folk lämnar Vimla. Varje månad i början uppdateras inte ordentligt som surfen, tipsningen, månadsavgiften och basic grejen där sim-kort inte kommer fram till nybliven kunden eller sim-kortet ej aktiverat mm, och det skapa onödig oro och förvirring. Det är ovan nämnda saker som behövs prioriteras. Men under tiden så är vi glada att ni finns!

  • Michael Fam Abonnemang

    @Vimla_Felix

    Kan det vara så att Vimla försöker blåsa oss? Det här är allvarligt om dom försöker mygla med våra månadsavgifter! Hur kan man kontrollera det?

    Jag fick inte heller förra månad för att 2 st var inaktiva.