• Michael Fam Allmänt

    Välkommen Felix, hoppet lever för Vimla forumet alltså. Men jag tror huvudproblemet ligger ändå hos Vimla systemet. Så länge vi har strul med Vimla 2.0 och faktura strul där vissa inte får faktura eller kortdragningen misslyckas så hjälper det inte långa loppet med forumet. Irritation ökar och folk lämnar Vimla. Varje månad i början uppdateras inte ordentligt som surfen, tipsningen, månadsavgiften och basic grejen där sim-kort inte kommer fram till nybliven kunden eller sim-kortet ej aktiverat mm, och det skapa onödig oro och förvirring. Det är ovan nämnda saker som behövs prioriteras. Men under tiden så är vi glada att ni finns!

  • Michael Fam Betalning/Faktura

    hur löste du förra månad då? Vad ska supporten till dig? Enligt vad Ida har skrivit :

    * Kortbetalningar kommer att dras mellan den 5-7 november och kan antingen bli godkända eller nekade. Blir dragningen nekad kommer du att få ett SMS som informerar att du kan logga in på Mitt Vimla och betala direkt.

    * Har du faktura som betalmetod så kommer den att skickas ut från Billogram och förfaller efter 28 dagar. Som vanligt skickas fakturan ut till din mailadress eller den mailadress du angett som faktureringsmail på Mitt Vimla. Autogiro aktiveras direkt på fakturan genom att följa guiden vimla.se/autogiro och dras alltid på förfallodagen. Det kan ta några dagar innan du kan se att pengarna har dragits från kontot, eller att fakturan dyker upp i mailen.

    * Står det Betalning Pågår är det bara att avvakta, då håller räkningen på att dras.

    Bara vänta lite så får du besked. Har lärt mig lite nu hur Vimla fungera. Tycker att vissa här inklusive mig är lite ivrig och perfektionist. Vana att det fungera hos ett vanlig företag men tyvärr så är Vimla inte det men lik förbannad så ordna det sig varje månad.



  • Michael Fam Betalning/Faktura

    Varför ens diskutera? Är man student så ska det står studenrabbat. Är man sernior så ska det står seniorrabbat. Rätt ska vara rätt! Så kan man inte hålla på med att göra fel. Det strular bara till i framtiden. Bättre att rätta till i tidig skede.

  • Michael Fam Abonnemang

    Bra om du har en dual sim telefon. Då är det bara använda det sim för surf och den andrra Vimla som röstsamtal. Du kan ju närsomhelst använda Vimla surf också. Bara en tips till dig.


  • Michael Fam Teknisk Support

    @Emil_Vimla


    En Fråga Emil, Alla fel som folk har problem med 2.0 går det att lösa? Jag har läst alla möjliga fel men kan ni verkligen lösa allt genom supporten?

    Om det är en bugg eller fel i systemet, borde det inte vara fel på samtliga 2.0 användare? Jag jobbar med HW och SW på jobbet men jag förstår inte vad ni har för problem med era 2.0 ärligt talat. När ni har lokaliserat felet/buggen åtgärdas det inte i era koder? jag förstår inte , kan någon förklara.

  • Michael Fam Betalning/Faktura

    Jag vet ganska lite också, det var nån som skrev i Facebook som jag läste bara, vet ej om det är sant. Själv har jag inte dykt på stora problem med Vimla, det kan beror på att jag vet hur det hela fungera, kan förstå att vissa som är mindre insatta är frustrerande.

  • Michael Fam Betalning/Faktura

    Tragiskt om det skulle fortsätta så. Hörde från andra forum att man har öppnat granskning på Vimla stämmer det?

  • Michael Fam Betalning/Faktura

    Hej, Vad jag vet så var övergången till dom nya betalningsleverantörer gjorda i oktober. Det har varit massa problem för användarna. Kan vi förvänta oss att det är mindre strul i November med betalningen? Så att supporten kan fokusera på lösa andra problem. Betalningen ska inte vara en återkommande problem om Vimla har intresse att få in pengar

    Vi håller tummarna, är lite små trött på läsa att så många har fått problem. Det är typ bara det i forumet.

  • Michael Fam Abonnemang

    Varför avsluta? Ska du inte behålla numret? Du ska inte portera till en annan operatör? Isåfall bara gå till den hemsidan och sen beställa och sen välja behålla numret.

  • Michael Fam Teknisk Support

    Hej,

    Ja , att man måste lägga extra energi på det man har betalat alltså. Utskick ska bara fungera smidig, detta är första riktiga kontakt med kunden. Varför ser man inte till att det fungera?

    Tråkigt att säga det igen, Du får kontakta support chatten för att få det löst, eller hoppas nån support kommer in beställer en utskick igen.

    Vi lider med dig.