• Michael Andersson168 Teknisk Support

    @Nalle Vad glad att du inte fått det nya sim-kortet istället. Om du har möjlighet att stoppa det så gör det. För mig så bryts samtal hela tiden. Ibland bara efter någon/några sekunder. Ibland några minuter och ibland så fungerar det i över 10 minuter. Mitt problem är att jag blir "utsparkad" från nätet eller hur jag ska säga. Hade turen att precis ha framme telefonen och skärmen var på såg jag såg vad som händer. Helt plötsligt från att ha varit fulla staplar på mottagning så dyker det upp "Inget simkort. Ingen tjänst". Så något är allvarligt fel med åtminstone mitt sim-kort eller om det är hela det nya systemet som är kaputt. Får väl se om det går att få något vettigt svar på chat imorgon.

  • Michael Andersson168 Vimla 2.0

    @Spotify Tack för svaret. Numret borde jag på något sätt få ha kvar, för det är mitt hur som helst. Potten skiter jag i. Vill bara kunna ringa och ta emot samtal utan att det bryts efter x antal sekunder. Är ju ingen fungerande tjänst som det är nu. Gällande tipsrabatt så får väl de jag tipsat tipsa mig på mitt nya abb så går väl det jämnt ut. Men frågan är varför jag skulle vilja vara kvar hos en operatör som inte kan leverera en fungerande tjänst och sedan kräver av mig att jag ska ta skiten och vara nöjd med det.

  • Michael Andersson168 Vimla 2.0

    @Alex_Vimla Hej! Jag vill byta tillbaka till det gamla systemet. Hur gör jag då? För som det är nu så går det allt som oftast inte att ringa och hålla ett samtal utan det bryts ibland efter 20 sekunder, ibland efter 2 minuter osv. Så jag vill inte vara med och beta-testa längre. Hur gör jag för att komma tillbaka till det gamla systemet alltså?

    MVH Micke

  • Michael Andersson168 Teknisk Support

    @Sven Det är nog ingen som tror att du jobbar på Vimla. Men eftersom du inte gör det och du inte kan svara på just personens fråga så kanske du heller inte ska svara? Det är ingen som blir hjälpt av att få förklarat för sig något som man redan vet.

  • Michael Andersson168 Abonnemang

    @MikaelE Hej, har kollat min mail och även provat att skicka mail till den adressen som vimla har och jag har INTE fått något mail från vimla i juni över huvud taget. Det enda jag fått är fakturor från Klarna och där har det inte varit några problem och det är ju samma mail-adress. Nu är det skit samma egentligen men kunde ni inte skickat ut ett sms om det hela också?

  • Michael Andersson168 Abonnemang

    Nu har jag inte full koll på hur exakt det här har införts eller så. Men när exakt informerande vimla om den här förändringen och exakt när genomfördes den? "I ett tillsvidareavtal, det vill säga ett avtal där tjänsten tillhandahålls löpande på obestämd tid, får operatören ändra villkoren under förutsättning att operatören underrättar dig minst 30 dagar innan ändringen träder i kraft.". Så, informerades det 30 dagar innan ändringen eller inte? Vad jag kan se så har så inte skett?

  • Michael Andersson168 Abonnemang

    @Ida_Vimla

    Nu vet jag ju inte hur andra har resonerat/tyckt men jag skulle tro att de flesta är ute efter att innan ni gör en sådan här stor förändring kommunicerar vad och varför innan ni genomför den och då kanske gärna inhämtar synpunkter på eventuella förändringar. Alltså information och möjlighet att påverkar innan något bestämts och inte bara få reda på det efteråt när det är genomfört. Det här påverkar inte mig på något sätt men jag förstår mycket väl de som har blivit drabbade.


    Sedan blir det möjligen enklare för er men medlemmarna tror jag inte har haft något/några problem alls med hur det var tidigare. Man väljer ett alternativ och sedan så är det det som gäller. Inga problem för medlemmarna alls. Och hade det varit så stor problem med den där "buggen" så är det ju konstigt att det inte varit en massa ilskna inlägg om det på forumet. Alla de som nu klagar på förändringen har ju uppenbarligen inte märkt av den. Och jag har ivf inte sett någon som sagt att det är skönt att bli av med "buggen". Nja, jag tror nog det är en efterkonstruktion för att ha något att motivera förändringen med och inte något reellt problem egentligen.

  • Michael Andersson168 Allmänt

    Och nu har det gått 6 månader till? Hur mycket testning måste ni göra? Så jäkla svårt bör det inte vara så det tar flera år att få ordning på det. Och om inte annat så låt de som vill vara med och testa för att få någon chans till att använda det istället för att det inte händer något. Man får gå med på att det är en test och det kan vara stora problem. Bättre det än inte ha chansen. Så kom igen nu.


    @Viktor_Vimla sa i [Kort sammanfattning av vad som händer i år](/post/15513):

    >

    @Tommy-Andersson31


    Samtliga simkort för testet har skickats ut och testet pågår för fullt.


    /Viktor