• Michael Teknisk Support

    @Deniz-Dogan testa låta mobilen vara helt avstängd i minst en minut innan du startar den igen om du inte gjort det.

    Min erfarenhet är även att det krävs en "riktig" avstängning, dvs "genvägen" att sätta i flygplansläge räcker inte.

    Fungerar inte det så får du nog ta kontakt med Vimla via chatten imorgon när de har öppet.


  • Michael Utomlands

    @Spotify vet faktiskt inte, har aldrig fått något sms att min eusurf tagit slut. Samtidigt har jag nog aldrig spenderat över 10 gb på en månad heller inom EU. Så överlåter frågan till någon annan.

  • Michael Utomlands

    @Tobias-Nils-Oscar-Westerlind samma som i Sverige, 45kr/GB. Man köper extrasurfen på mina sidor.


    https://support.vimla.se/articles/article/hur-mycket-far-jag-surfa-utomlands-inom-eu-ees

  • Michael Utomlands

    @MikaelE sa i [surfa i turkiet?](/post/24716):

    >

    @anjakliko Priserna för Turkiet hittar du på: https://vimla.se/priser?country=Turkiet Där står det nere till höger att 250 MB kostar 60 kr per svenskt dygn. Du kan inte surfa i Turkiet med den pott du har.


    Bara för att förtydliga så är det 69kr/dygn, gissar att du kom åt 0 istället för 9 ;)

  • Michael Utomlands

    @Johan-Lundgren46 hittar du inget nät så är det telefonen som strular eller så finns inte täckning just där. Just den biten när man söker nät har inget med ens simkort/operatör att göra nämligen.


  • Michael Vimla 2.0

    @Ida_Vimla är detta ett medvetet val eller på grund av funktionen inte är utvecklad i 2.0?

    Vore i så fall bra ifall man kunde köpa surf via SMS på 2.0. Är ju ytterst allvarligt ifall man är ute i skogen och surfen tar slut och man plötsligt blir av med mobilkartan som använder surf och dessutom inte har möjlighet att köpa till. Visst man kan ju ringa någon och ge ut sina användaruppgifter och lösenord som får fylla på åt en, men ja du hör ju hur det låter :/

    Vore toppen om du kunde föra vidare detta till ansvariga.

  • Michael Vimla 2.0

    @Ida_Vimla när surfen tar slut, begränsas den till 128kbps på Vimla 2.0? För läste att det fanns en bugg att den stängdes helt på 2.0, men även den kanske är löst?

  • Michael Teknisk Support

    @Göte-Anders-Öhman jag har använt mitt vanliga abonnemang från Vimla i en router och det har fungerat utmärkt. Några speciella abonnemang för bredband eller routrar finns nämligen inte.


  • Michael Utomlands

    • @Tomas-Björkander fungerade när jag var där iaf. Glöm inte att aktivera utland på mitt Vimla eller i appen bara.