• Michael Abonnemang

    @Henrik-Modin helt korrekt! Du tipsar ”dig själv" och är barnen under 18 så kryssar du i rutan under 18 vid beställning och anger deras personnummer och sedan ditt eget om jag minns rätt.

  • Michael Utomlands

    @Mårten sa:

    Österrike, Slovenien

    Kan säga att jag haft samma strul i dessa länder, lösningen är dock att hitta en operatör som fungerar bra och låsa till den. I Österrike så minns jag att 3 AT fungerade bäst för mig, hade man auto så blev det bara strul.

    I Tyskland har det dock alltid fungerat ypperligt för mig och då var jag där senast för 3 veckor sedan.

    Så skulle säga att det troligen inte är några fel på roamingavtalen, snarare är det enskilda operatörer i utlandet som är krånglar rejält. I Spanien så hade Moviestar senast något läge som gjorde att surfen slutade fungera inom 3 minuter varje gång man kom in på den operatörens nät. Låste då till Vodafone och det fungerade hela tiden.

    Så som sagt, lösningen tycks vara att testa de olika näten och låsa till det som fungerar bäst.

  • Michael Teknisk Support

    VMA fungerar med Vimla. Fick själv ett meddelande för några veckor sedan när det var en större brand i Göteborg.

    Så att du inte fick ett bör iaf inte bero på Vimla

  • Michael Utomlands

    Befinner mig i Spanien sedan några dagar och det har fungerat utmärkt för mig sedan jag låste mobilen till Vodafone. Moviestar däremot krånglar rejält, man får internet i några minuter och sen tappar man det.

  • Michael Utomlands

    Testa att söka mobilnät/operatör manuellt och välj en i listan. Fungerar det fortfarande inte efter en minut så testa en annan operatör och vänta 1 min.


    Denna taktik har alltid fungerat för mig.

  • Michael Idéer

    Har tänkt i samma banor. Om någon okänd går in på en operatörs hemsida och skriver in ett Vimla-nummer och tillhörande personnummer för portering, vad händer då?

    Kommer Vimla att omedelbart meddela mig via SMS/E-post om att en portering är på gång så jag har möjlighet att stoppa den?

    Om inte detta sker så känns det potentiellt som en stor säkerhetslucka. @Viktor_Vimla vet du?

    Personligen skulle jag gärna vilja ha mitt abonnemang blockerat mot portering (precis som det fungerar om ett abonnemang har bindningstid). Optimalt vore även om det gick att styra via mitt Vimla och appen.

  • Michael Abonnemang

    @Andreas-Hylander testa följande:

    https://support.vimla.se/articles/article/hur-ater...

    Det brukar kunna hjälpa!

  • Michael Betalning/Faktura

    @Emma-Olofsson ja på mitt Vimla eller i appen kan du byta kort/betalsätt. Finns inga begränsningar vad jag märkt, så du borde kunna byta hur ofta du vill.

  • Michael Utomlands

    @Century A1 har väl någon driftstörning med möjligen roaming. För min del så tyckte jag inte det var konstigare än att det kan vara driftstörningar i något område i Sverige. Skillnaden i Österrike var dock att jag själv kunde "lösa" det genom att byta nät. Men visst, kan hålla med dig.

  • Michael Utomlands

    Fungerade fint med iPhone när jag var där så länge jag körde 3 som operatör. Med A1 som jag kom in på så kunde jag ha full täckning på 3G men det gick på många ställen trots det inte att surfa.