• Michael Utomlands

    Befinner mig i Spanien sedan några dagar och det har fungerat utmärkt för mig sedan jag låste mobilen till Vodafone. Moviestar däremot krånglar rejält, man får internet i några minuter och sen tappar man det.

  • Michael Utomlands

    Testa att söka mobilnät/operatör manuellt och välj en i listan. Fungerar det fortfarande inte efter en minut så testa en annan operatör och vänta 1 min.


    Denna taktik har alltid fungerat för mig.

  • Michael Idéer

    Har tänkt i samma banor. Om någon okänd går in på en operatörs hemsida och skriver in ett Vimla-nummer och tillhörande personnummer för portering, vad händer då?

    Kommer Vimla att omedelbart meddela mig via SMS/E-post om att en portering är på gång så jag har möjlighet att stoppa den?

    Om inte detta sker så känns det potentiellt som en stor säkerhetslucka. @Viktor_Vimla vet du?

    Personligen skulle jag gärna vilja ha mitt abonnemang blockerat mot portering (precis som det fungerar om ett abonnemang har bindningstid). Optimalt vore även om det gick att styra via mitt Vimla och appen.

  • Michael Abonnemang

    @Andreas-Hylander testa följande:

    https://support.vimla.se/articles/article/hur-ater...

    Det brukar kunna hjälpa!

  • Michael Betalning/Faktura

    @Emma-Olofsson ja på mitt Vimla eller i appen kan du byta kort/betalsätt. Finns inga begränsningar vad jag märkt, så du borde kunna byta hur ofta du vill.

  • Michael Utomlands

    @Century A1 har väl någon driftstörning med möjligen roaming. För min del så tyckte jag inte det var konstigare än att det kan vara driftstörningar i något område i Sverige. Skillnaden i Österrike var dock att jag själv kunde "lösa" det genom att byta nät. Men visst, kan hålla med dig.

  • Michael Utomlands

    Fungerade fint med iPhone när jag var där så länge jag körde 3 som operatör. Med A1 som jag kom in på så kunde jag ha full täckning på 3G men det gick på många ställen trots det inte att surfa.

  • Michael Appar

    @mlo har sett samma problem i iOS-appen. Där brukar det hjälpa att döda appen helt och starta den på nytt. Då minsann minns den uppgifterna och loggar in sig automatiskt.

  • Michael Teknisk Support

    Fått svar och framtiden ser oviss ut för Saldo.me.

    Kort och gott så finns det ingen möjlighet att hämta information från Vimla längre. Vimla har planer på att fixa detta genom ett API, men detta är lågt prioriterat.

    Så från min sida finns det inget mer som kan göras för stunden iaf än att vänta. Beroende på hur Vimlas app utvecklas så är det möjligt att saldo.me-sagan slutar här. Det jag saknar i Vimlas app är stöd för flera abonnemang på en inloggning samt snabbhet överlag.