• Michael Utomlands

    @mava jag har Vimla 1.0 men har haft lite strul. I Storbritannien så finns det 3-4 operatörer men den enda som fungerade för det mesta var Vodafone. Övriga operatörer släppte in in mig på nätet vanligtvis och kom jag in så dropp-outa det efter ett tag, antingen täckning eller att surfen hängde sig.

    Hade även problem i Nice, Frankrike när jag var där med att endast en operatör fungerade OK och då trots det ganska dåligt, men tror det var den operatören snarare än Vimla.

    I Österrike känner jag igen det du skriver från när jag var där för 2-3 år sedan med Vimla 1.0, så där har inget ändrats då.

    Jag kör med en iPhone inte för att det bör spela roll. Men upplever att roaming på senare år i EU har fungerat något sämre än innan, kanske är det för att det är så många som roamar nu för tiden och näten i Europa inte är lika bra som här hemma. I Sverige har vi ju mobilnät i världsklass så blir lätt att man sätter ribban efter det.

  • Michael Betalning/Faktura

    @Emilie-Schultze du kan börja använda ditt abonnemang redan innan första betalningen. Bara sätta in SIM-kortet i mobilen och köra igång :)

  • Michael Utomlands

    @Anders-Hjalmar-Holt trevliga nyheter.

    Då finns det alltså 3 st operatörer i Tyskland tillgängliga via 2.0, för du hade 2.0? Innan har ju inte Vodafone.de funnits för 2.0 vad jag läst, men om så är fallet nu så är det samma alternativ på 1.0 & 2.0 :)

  • Michael Vimla 2.0

    Spännande! Men hade hellre sett "visuell brevlåda" som finns på iPhone:

    https://support.apple.com/sv-se/guide/iphone/iph3c99490e/ios

    För det låter som ni implementerat någon egen lösning @Nisse_Vimla ?

  • Michael Betalning/Faktura

    @Ingrid-Berit-Charlotta-Gregorsson

    Hej! Har dolt numren då det är ett publikt forum. För snabbaste hjälp så skulle jag rekommendera att ta kontakt med Vimla genom chatten som finns här: https://vimla.se/kontakt mellan 9-16, annars kan du även mejla till hej@vimla.se.

  • Michael Utomlands

    @Dhafer-Al-Kefagy testa att söka operatör och välj Vodafone och vänta någon minut. Det var den enda operatören som fungerade bra för mig i Juli när jag var där med Vimla 1.0.

  • Michael Betalning/Faktura

    E-faktura är på gång, då kommer man smidigt kunna få det i sin internetbank. Oklart när det kommer, men i nuläget så kan man även använda kortbetalning och då sker allt automatiskt och man slipper oroa sig för missade fakturor.

  • Michael Teknisk Support

    Hej!

    Eftersom inlägg är publika så har jag dolt numret. För att felsöka så skulle jag rekommendera chatten som hittar här:

    https://vimla.se/kontakt

  • Michael Teknisk Support

    @Andyman det fanns även på iOS 12 men hette lite annorlunda då.

    Jag har haft på det och WiFi-samtal i inställningarna på telefonen i några månader, men upptäckte ganska snart att det inte är något som fungerar än. Jag kör Vimla 1.0 så gissar att det är något som inte lär dyka upp på den plattformen och att förberedelserna troligen är för Vimla 2.0.

  • Michael Abonnemang

    Beklagar att det strulat för dig! Jag dolde ditt nummer, då det är en personuppgift som inte alla behöver se.

    Om du har har mejlat så kommer du få svar inom ett par dagar från någon som jobbar på Vimla. Trevlig kväll!