Jag hoppas vi medlemmar i framtiden får mer ärlig information från Vimla ang abonnemangsförändringar. Att medlemar har klagat på brist på enkelhet tror jag inte på (anledningen att 4GB 60/600 försvann) Samt att någon tyckt att 100GB är oändligt mycket data samt 1år spara räcker då annars data inte behövs ändå.
Vimla är ett företag som alla andra. De erbjuder produkter från 100kr per månad och uppåt. Företag vill inte att för stor andel av kunderna lägger sig instegsmodellen. (Jämför med bilindustrin som har billiga modeller och dyrare i flera steg) Dom dyra hjälper företaget att tjäna pengar. Dom billiga konkurerar med andra företag på volym/omsättning. Där tjänas inte många kronor, men är bra som ett insteg. Att man kunde spara oändligt med data hur länge som helst innan gjorde det lätt för stor kundgrupp att lägga sig på instegsprodukten 100kr. Från nu blir det behov för många fler att gå upp ett steg, från 2GB till 6GB. 100kr til 160kr. Att vimla säkert har ett internt uttalat lönsamhetskrav är inget konstigt. Nästan allt handlar om pengar i företag, inkl när förändringar görs. Därför blir jag så ledsen när dessa svepskäl anges om enkelhet och att vi medlemar ändå inte behöver mer än X antal GB per år. Vi medlemar förtjänar mer ärlighet och förtroende. Dom flesta av oss vill ju att Vimla skall må bra som företag. Blöder företaget eller haltar i lönsamhet låt oss tillsammans se över hur tjänsterna skall utformas. Annars kommer missnöjet bestå varje gång en för medlemarna upplevd försämring görs där den motiveras oförstårligt.