• marwinner Abonnemang

    @Alex_Vimla

    Förändrigen att man kan max spara data 1 år, går den ännu att följa?

    Om man alltid använder max upp till sin månadspott varje månad kommer hela välkomstbonusen på 20GB att ryka vid något bestämt tillfälle. Efter det andra bonusar och kompensations-GB man fått under resans gång. Hur kan man följa detta? (Så att man iaf har chans att surfa upp innan)

  • marwinner Abonnemang

    Jag tycker vi kan sammanfatta tråden med att "i princip" ingen kund gillade den nya abonnemangs-förändringen. Vimla vet nu om detta mycket väl efter mängder av inlägg. Men de fortsätter att hävda att förändringen tillförde enkelhet och att dom själva är nöjda med abonnemangen.

    Så vad kan vi egentligen mer diskutera i detta ämne?

    Jag tycker Vimla fortfarande är bra nog för att stanna krav, men det har blivit sämre i två steg (både abonnemangsförändringarna)

  • marwinner Abonnemang

    Jag hoppas vi medlemmar i framtiden får mer ärlig information från Vimla ang abonnemangsförändringar. Att medlemar har klagat på brist på enkelhet tror jag inte på (anledningen att 4GB 60/600 försvann) Samt att någon tyckt att 100GB är oändligt mycket data samt 1år spara räcker då annars data inte behövs ändå.

    Vimla är ett företag som alla andra. De erbjuder produkter från 100kr per månad och uppåt. Företag vill inte att för stor andel av kunderna lägger sig instegsmodellen. (Jämför med bilindustrin som har billiga modeller och dyrare i flera steg) Dom dyra hjälper företaget att tjäna pengar. Dom billiga konkurerar med andra företag på volym/omsättning. Där tjänas inte många kronor, men är bra som ett insteg. Att man kunde spara oändligt med data hur länge som helst innan gjorde det lätt för stor kundgrupp att lägga sig på instegsprodukten 100kr. Från nu blir det behov för många fler att gå upp ett steg, från 2GB till 6GB. 100kr til 160kr. Att vimla säkert har ett internt uttalat lönsamhetskrav är inget konstigt. Nästan allt handlar om pengar i företag, inkl när förändringar görs. Därför blir jag så ledsen när dessa svepskäl anges om enkelhet och att vi medlemar ändå inte behöver mer än X antal GB per år. Vi medlemar förtjänar mer ärlighet och förtroende. Dom flesta av oss vill ju att Vimla skall må bra som företag. Blöder företaget eller haltar i lönsamhet låt oss tillsammans se över hur tjänsterna skall utformas. Annars kommer missnöjet bestå varje gång en för medlemarna upplevd försämring görs där den motiveras oförstårligt.

  • marwinner Abonnemang

    Som vimla skriver på flera ställen: "mer än 100GB behöver man sällan lägga undan till regniga dagar"/ mer än 1 år gamal surf hade man inte tagit ut ändå... Detta är STORT feltänk. Människor (och vissa djur) älskar att spara! Det finns ingen gräns på hur mycket eller länge människor vill spara. Vimla staff: Allt över 100 000kr på era bankkonton (som legat och möglat över 1år) behöver ni bevisligen inte. Ni är välkomna att swisha över till mej...

  • marwinner Utomlands

    Är i Turkiet och blickar ut över närmaste grekiska ön alldeles nära. Testade att göra manuell sökning och hittade Vodaphone 2G GR. Testade att lägga till och fick då välkommen til Grekland SMS. Är det OK så länge jag har GR operatör att ringa och turfa EU-fritt? Hittade inte GR med 3G och 4G, bara 2G. Går det att surfa om än lite slött?

  • marwinner Abonnemang

    Om vimla hade skrotat tipsbonusen och tagit in fullpris av samtliga, vad hade 100kr per månad räckt till då? kanske 5-6GB och mer än hallon. Fria minuter samt spara data så länge du vill (upp till 100GB) Detta hade jag föredragit.

  • marwinner Abonnemang

    Jag har nu 2Gb med 60/600 och blir flyttad till 2Gb fria samtal.

    Vad blir det för skillnad om jag byter till 4Gb 60/600 innan månadsskiftet eller i början av Mars?

  • marwinner Abonnemang

    På samma tema: Hur snabbt går det i appen att uppgradera till fria samtal ( få systemet att fatta) samt att igen direkt byta tillbaka? (för att inte glömmma bort)

  • marwinner Utomlands

    @Sune-Ringström

    Om du tänker så är ju Vimla helt överflödiga. För 15år sedan var telefonkiosk och vykort dominerande för att hälsa hem. Vi kommer inte komma tillbaka dit hur nostalgisk du än är. 2017 vill kunderna surfa och ringa utomlands (inte bara i EU) Tycker det går trögt, men är övertygad om att vi har "rimliga" prisplaner på plats även utanför EU om 2 år.

    @Jansson

    Är man utomlands längre tid än "vanlig semester" brukar alltid lokala alternativ vara bättre. Många gånger mer prisvänliga än svenska operatörer.


  • marwinner Utomlands

    @Asawi

    Datan måste upp ordentligt. Dagens Internet är inte anpassat för så små datamängder även när du reser. Snålar du rejält med datan, läser nyheter i textform och ringer korta facetime samtal hem är ändå datan slut efter 24h. Jag hade gärna köpt ett schysst datapaket till helgen nu när jag kommer till Turkiet, men det som erbjuds kan lika gärna kvitta. Ifall en säljare säljer en vara eller tjänst som lika gärna kan kvitta för kunden, vad är då poängen? Till den bästa säljaren på Vimla: hitta ett kundattraktivt datapaket tack!