• Marilemarion Betalning/Faktura

    vad bra, tack så mycket för den informationen @Sven

  • Marilemarion Idéer

    ok, det återstår att se då...@S.L

  • Marilemarion Teknisk Support

    55+ Hej

    Jag har precis fixat ett abonnemang till en man på 74 år. De får ju seniorrabatten för datamängden vid den åldern men när jag fixade detta använde jag även min tipslänk till honom så han fick ett extra förmånligt pris. Dock fick han inte 6Gb data istället för 2Gb som är erbjudandet för seniorer.

    Varför?

    Nu kommer han ju inte att i första taget använda surf men om han framöver väljer att göra det så får han ju inte ta del av erbjudandet som gäller för hans ålder.


  • Marilemarion Betalning/Faktura

    Framförallt är det ett konstigt system att man inte ens kan lägga upp fakturan som autogiro genom att ta den till sin personliga fysiska bank och låta bakpersobal göra det när man är 74 år och teknikrädd @Daniel-Karlsson242

  • Marilemarion Betalning/Faktura

    Nej det är inte aktuellt. Att erbjuda kortbetalning tycker jag är så långt från säkerhets tänk man kan ha idag. Det är ju verkligen allt annat än säkert och man hör ständigt att man inte ska lämna ur några kortnummer. @Torsten-Roland-Olsson

  • Marilemarion Betalning/Faktura

    Billogram måste ju kunna skicka ut ett avtalspapper till honom där han bara skriver på och godkänner autogiro. Som han sen skickar tillbaka

    Banken nämnde detta också

    @Mimmi_vimla

  • Marilemarion Betalning/Faktura

    Så tråkigt att ni inte tagit i beaktande att det finns en hel generation som faktiskt ha svårt för detta. Går det skicka fakturan till någon annan då som kan sköta betalningen? @Mimmi_vimla

  • Marilemarion Betalning/Faktura

    Kan dom inte skicka ut en pappersfaktura till honom så han kan ta den till sin bank och aktivera autogiro? @Mimmi_vimla

  • Marilemarion Betalning/Faktura

    Konstigt.. Man får ju första fakturan via mail. Då måste ju han kunna ta den till sin bank och aktivera autogiro på den fakturan?

    @Marilemarion

  • Marilemarion Nummerflytt

    @Sven-Lars-Mathias-Mårtensson

    Jag fick avsluta mitt själv i våras så kolla för säkerhets skull med din nuvarande leverantör.