• Magdalena Teknisk Support

    @Vimla_Felix

    Tack för din hjälp Felix!! Att du tog kontakt med Telenors tekniker verkar ha gjort susen för nu fungerar det att ringa in till min telefon igen. Idag verkar det ha fungerat hela dagen, var jag än befunnit mig så nu håller jag bara tummarna för att det håller i sig. Skulle ha bytt operatör idag då jag efter detta strul, som varat i tre (!!!) veckor, fått nog men när det fortfarande fungerade när jag kom till jobbet fanns det ju hopp igen:). Är dock ganska nyfiken på vad det var för fel. Skulle ju vara bra att veta om detta sker fler gånger så det kan gå lite snabbare att åtgärda. Fast det kanske inte Telenor har delat med sig av?

  • Magdalena Teknisk Support

    Nu har det gått två och en halv vecka och det går fortfarande inte att ringa in till min telefon. Har varit i kontakt med chatten ett antal gånger och även med hjälpsamma personer, bla Felix, här på Forumet. Har dock inte fått någon hjälp. Alla säger att teknikerna jobbar med det men ingenting händer. Hör jag ingenting från er imorgon och får ett löfte om lösning på detta är det hej då Vimla. Jag vet att ni är billiga och att det har sina begränsningar men detta är under all kritik. Har vid ett flertal tillfällen blivit lovat återkoppling i ärendet men aldrig hört ett ljud om inte jag köat i chatten för att själv fråga. Ett flertal gånger har jag hänvisat till tidigare chattkonversationer med datum och namn på den jag chattat med men fått svaret att ni inte kan se dessa. Några konversationer kan ni se men vart har resterande tagit vägen? Är de raderade för att jag är obekväm? Har nu hittat var jag själv kan spara ner chatten så jag har historiken.

  • Magdalena Teknisk Support

    Alla andra sidor är blanka vilken flik jag än trycker på.

  • Magdalena Teknisk Support

    @Siv-Elisabet-Karlsson

    Jag har samma problem sedan två veckor tillbaka och har inte fått någon hjälp av Vimla. Verkar som de bara väntar på att jag ska tröttna och byta abonnemang så är problemet löst för deras del. Eller? Är det någon på Vimla som ser detta och kan hjälpa?? Har haft många chattkonversationer med er och lämnat massor av info men era tekniker verkar inte komma någon vart eller så struntar ni i det. Otroligt usel kundtjänst även om de som svarar är trevliga och säkert gör sitt bästa.

  • Magdalena Teknisk Support

    @Annie-Lundberg

    Hej,

    Har haft samma problem i TVÅ (!!!) veckor nu. Haft ett antal chattkonversationer med supporten och blivit lovad återkoppling men ingenting sker. Mina barn har också Vimla men deras funkar perfekt. Ska göra ett sista försök att kontakta dem imorgon men sen måste jag byta abonnemang. Det är inte heller det lättaste att komma fram till på chatten. Öppet kl. 9-16. Hamnar oftast runt nr. 25 i kön. När man kommer ner till nr 1-2 blir man utkastad och får börja om från början. (Har fått svaret från supporten att det är fler som upplevt problem med att bli utkastade). Kan ske ett par gånger innan man kommer fram. Varje supportmedarbetare jag chattar med frågar samma saker trots att jag hänvisar till tidigare chattar. De vill upprepade gånger att jag ska lämna telefonnummer och tidpunkt för när någon försökt ringa och inte kommit igenom. De som ringer kommer bara till ett meddelande som säger att jag stängt av min telefon eller är utanför täckning. Vilket inte stämmer. Någon eller några gånger per dag kan det hända att det funkar. Och allt annat funkar hela tiden, dvs. sms, ringa ut och surf. Inte det lättaste att lämna tid och nummer när man inte ens får meddelande efteråt att någon försökt nå en. Vimla är bra och billigt när det funkar men deras support suger verkligen. Har nog aldrig varit med om något sämre. Verkar som att de med flit ignorerar de svåra felen och bara hoppas på att man ska tröttna och byta till någon annan så de slipper ta itu med det. Kanske blir billigare för dem i längden. Men i så fall är det väl bättre att de säger det. Lycka till. Jag hoppas att ditt löser sig. Någon som skrivit här fick hjälp med en lösning för den personen hade lagt till Vimlas funktion Filter men där hittade de något fel. Jag har inte rört filter så det är inte det i mitt fall.


  • Magdalena Teknisk Support

    @ringman

    Jag har inte installerat Filter, bara fått ett mail eller sms om det. Så i mitt fall är det iaf ngt annat.

  • Magdalena Teknisk Support

    @S-L

    Det får nog bli så om de inte löser detta denna vecka. Kan förstå att tekniska problem uppstår och ibland är svårlösta men det i kombo med en kundservice som inte fungerar gör att jag bli så arg. De som jobbar med chatten är trevliga och gör säker så gott de kan men det räcker inte. Trots upprepade löften har jag inte fått någon återkoppling. Behöver starta en chat för att få veta eller lämna mer upplysningar som jag kommer på. Igår höll jag på i två timmar för att komma fram till chatten. När jag kom till plats 2 eller 1 blev jag bortkopplad och fick börja om igen. Skedde två eller tre gånger. Billigt - absolut. När det funkar - kanon. Blir det problem vill man inte vara Vimlakund. Tyvärr. Mina barn har också Vimla och deras funkar.

  • Magdalena Teknisk Support

    Jag har inte installerat filter, men bytte till Vimla 2.0 i höstas. Så i mitt fall har det inte med filter att göra.

    Börjar fundera på om det har något med masterna att göra. Att signalerna bara studsar och inte kan hitta?? Har hört ngn vid ngt tillfälle säga det i ngt annat sammanhang. Det funkar nämligen att ringa in ibland. Åker jag hem på lunchen brukar det funka efter en liten stund. Så snart jag är på väg tillbaka till jobbet igen går det inte längre. Nu är det tidig morgon hemma och det funkar inte. Ibland på morgnarna här hemma har det fungerat. Bara vid ett tillfälle på jobbet såvitt jag vet. Nu har det varit såhär en och en halv vecka.

  • Magdalena Teknisk Support

    Hej,

    Jag har haft samma problem en vecka nu. Ärende finns och tekniker söker felet men trots löfte om återkoppling får jag ingen. Har skickat massor av exempel på telnr och tidpunkter när det inte funkar. Största delen av dygnet. Ngn tim kan det funka och så går det inte igen.

  • Magdalena Teknisk Support

    Hej Anders,

    Vad fick du för svar / hjälp. Har hållt på en vecka nu och fortfarande går det inte att ringa in till min telefon. Allt annat funkar.