• maczii Abonnemang

    okej fel av mig, trodde dom bara hyrde in sig på nätet. men då är det inte så konstigt dom får krav på sig av telenor då.


    @mlo sa:

    @maczii
    Vimla är Telenor. De är inte ens ett dotterbolag, de är en del av Telenor.
    Det här har diskuterats på forumet tidigare inklusive vad det innebär för Vimlas självständighet och beslutsrätt.

  • maczii Abonnemang

    nån som missuppfattat antagligen, telenor har inget med vimla att göra, vimla skrev vår ekonomiavdelning, dvs vimlas ekonomiavdelning.


    @Niclas sa i [Nya abonnemang och nya priser februari 2018](/post/16529):

    >

    Det där låter som en dålig ursäkt varför skulle Telenors ekonomer blanda sig in i ett dotterbolag och försämra deras villkor så dom blir sämst av dom billiga operatörerna?

    Det finns ingen logik i det.

    @mlo sa:

    @JSJS
    Jag håller med, jag tycker inte heller att det borde vara omöjligt att lösa det här på annat sätt.
    Men jag misstänker att Vimla är lika frustrerade som vi. Det är väl Telenors ekonomer och revisorer som ligger på och som inte vill lyssna. 3 kanske har mer flexibla revisorer?

  • maczii Abonnemang

    skulle gå ändra idag (runt. lunch) men det går inte ändra nånting än.

  • maczii Teknisk Support

    På denna länk ser du täckningskarta och där kan du även välja att anpassa efter din mobiltelefon: http://www.telenor.se/kundservice/drift-och-tackni...

    @Carsten-Brand

  • maczii Teknisk Support

    Inget fel på telefonen då den har fått sig ett x antal återställning. Och om det vore simkortet har både jag och flickvännen fått ett par som är knas då det är lika för henne. Antar det är masten som spökar, men hursom har jag bytt abonnemang nu. Tack för alla svar!

  • maczii Teknisk Support

    spelar ingen roll vart jag befinner mig, nätet kan få för sig att dö när som. dvs (H+, 4G ikonen försvinner helt, för att sen komma tillbaks igen efter 20 - 60sekunder. jobbigt om man håller på surfar och ska få lov vänta tills det kommer tillbaks hela tiden.

  • maczii Teknisk Support

    Mobilnätet har betett sig koko från dag 1. Har använt telenor förut och då hade jag full 4G där jag bor, men med vimla så ska jag ha tur om jag lyckas få en prick 4G, sen hoppar nätet väldigt mkt o byter nät, sen kan det försvinna rätt var det är upp till 1min för att sedan komma tillbaks, och så håller det på hela tiden(även om det är bra mottagning).  Finns det något man kan göra?

    Har inget problem om jag sätter i ett telia kort då har jag full 4g och stabilt nät. det är bara vimla kortet som spökar o lever sitt egna liv :o  och det beter sig likadant för min flickvän som också har vimla.

  • maczii Utomlands

    ska väl gå att stänga av "mobildata" på inställningar i telefonen och enbart använda sig utav wifi.

    då är man ju 100 på att det inte blir någon kostnad.

  • maczii Genomförda Idéer

    Roaming avgifterna ska väl sänkas i april (2016) och tas bort helt juni 2017 (inom eu) . Betyder det att man surfar och ringer för samma pris i EU som i Sverige då? :p