• Lundis Vimla 2.0

    På konsumentverkets hemsida står:

    Företag får inte skicka reklam "spam" om du inte har godkänt detta. Om du får spam kan du anmäla det till oss...

    Där står också att man kan anmäla ett företag som man anser har en oschysst säljmetod... T ex om företaget har en aggressiv eller påstridig säljmetod.

    Att skicka sms efter sms efter sms kan absolut anses vara en påstridig säljmetod...!

    Det mest korrekta förfarandet av Vimla hade varit att bestämma ett slutdatum för Vimla 1.0.

    Ett fast datum då Vimla 1.0 upphör att fungera och samtidigt meddela detta till alla kunder.

    Då vet jag som kund att min telefon fungerar fram till detta datum. Vid detta datum måste jag DÅ bestämma om jag vill byta till Vimla 2.0 eller om jag helt enkelt ska byta leverantör.

    Att skicka sms spam är nog det absolut sämsta sätt som finns när det gäller att bygga förtroende till en kund. 😕

    För min egen del känner jag ingen som helst "trohet" till Vimla eller någon annan operatör.

    I dagsläget och hitintills är jag förvisso en nöjd Vimlakund... Men pressar man mig med spam så byter jag enkelt och smidigt mobiloperatör...

  • Lundis Abonnemang

    Hejs!

    Jag har haft Vimla i några år och är nöjd och belåten till fullo. Har varit hundra procent problemfritt.

    Funderade nu på om jag skulle hjälpa min 80 åriga far att teckna ett Vimla abonnemang...

    Idag använder han Telia kontantkort som han fyller på för cirka 300 kronor per månad och jag tänkte ju då att det blir ju billigare att ha det billigaste abonnemanget för 100 kr per månad istället.

    Han har dock ingen telefon med surfmöjlighet...å inte vill han heller ha någon... Han vill ju bara kunna ringa...

    En dum fråga kanske... Men spelar det någon roll om han inte använder surfen som ingår i abonnemanget..? 🤔

  • Lundis Nummerflytt

    Tack för svar. 

     

    Hm, Och Telia säger att mitt abonnemang inte sägs upp fören jag har flyttat numret... Så om jag flyttar fram datumet för nummerflytten så flyttar jag också fram datumet för uppsägningen... Det var så personen på Telia förklarade saken för mig (jag har spelat in samtalet). Skit samma! Jag orkar inte ringa och härga med Telia igen och sitta i telefonkö i 52 minuter... Det får bli som det blir... Ska ändå bli skönt att slippa Telia efter 24 år... :) 

  • Lundis Nummerflytt

    Hej, jag skaffade ett vimla abonnemang där mitt befintliga nummer ska flyttas den 9/11 tror jag om jag inte minns fel. Jag ringde till Telia och sa upp mitt abonnemang den 1/11 och fick till svar att jag har 1 månads uppsägningstid från det datumet då mitt nummer flyttas över till vimla (alltså från den 9:e). Kommer jag att kunna använda mitt Telia SIM-kort efter det att mitt nummer har flyttats till Vimla? Jag vill ju liksom kunna använda den sista surfen som jag har betalat för hos Telia även om mitt Vimla abonnemang har dragit igång...