• Lidback Vimla 2.0

    Känner att jag som gammal kund måste lufta mig...


    Blev spammad för någon månad sedan väldigt frekvent av att byta till vimla 2.0 och spammet var sms.
    OTROLIGT IRRITERANDE med så frekvent spammande som ni gör.
    För att undvika spammandet så tänkte jag att jag byter väl till Vimla 2.0 så jag slipper bli spammad hela tiden och bli irriterad.
    Vem kom på idén att spamma stup i kvarten med sms på Vimla?

    Iaf, bad om ett Vimla 2.0 kort för Oktober månad.
    För några veckor sedan var jag i kontakt med chatten och frågade när mitt kort kommer att komma.
    "Nästa vecka" var svaret. Nu har den tidsramen gått över med råge.
    Jag har än idag inte fått något kort för Vimla 2.0.

    Att försöka kontakta via chatten är en omöjlighet. Sitter i kö, och setat i kö i ca 40 min med "Plats 1", och sedan blir man disconnectad helt plötsligt.
    Att man skickat mail den 8 Oktober och än idag den 30/10 är ännu obesvarat är under all kritik.

    Vimla har sjunkigt enormt i kundvänlighet och enkelhet utan krusiduller, som var något de hade som mantra i början.
    Otroligt dåligt att se denna utveckling, och extremt dåligt att man aldrig kan komma fram till Er via chatten.

    Vill inte höra nå robotsvar på detta eller ursäkt.
    Man ser hur ni slätar över kritiken på forumet med robotliknande svar.

    Ni kan se vem jag är från mitt konto. Jag ber er återkoppla snarast möjligast via mail eller ett telefonsamtal till mig och fixar detta.


    Mvh,

    En kund som är trött på Ert schabblande.









  • Lidback Allmänt

    @Michael De jag har från Hifi-klubben är underbara att använda på sommarn. Men så fort vintern kommer och kylan ligger på så tvinnar de sig enormt och går inte att få någon ordning på dom. Du råkar inte ha något förslag på andra lurar som inte tvinnar sig så jäkla mycket när det är kallt? Vill inte ha överdriven bas. Jag är mer för rent ljud än dunka dunka bas. Men ska inte låta som ett par 99-kronors lurar heller.

  • Lidback Arkivet

    @Viktor Supergammal tråd. Har det fixats eller arbetas det på än idag?

  • Lidback Idéer

    Personligen gillar jag inte att få sms från operatörer.

    Senast idag kom ett med innehållet "<3" bara, vilket är lätt att relatera till alla hjärtans dag. Ni på Vimla är jättefina, men inte alla som vill få sms av sin operatör, oavsett innehåll.

     

    Mitt förslag är således att man har möjlighet inne på "Mitt Vimla" att avregistrera sig från sms-utskick som kommer från Vimla. Även att man har möjlighet att registrera sig för sms-utskick också. Alla individer är/tycker olika och således tycker jag att det är bra att kunna få välja om man vill få dessa sms eller inte.

     

  • Lidback Vimla 2.0

    Vem fakturerar jag mina huvudvärkstabletter då ni ligger bakom orsaken till huvudvärken?

  • Lidback Vimla 2.0

    NU har jag äntligen kommit i kontakt med chatten.

    Mer stelbent operatör får man leta efter.

    Ni borde lära er vad kundvård är för något.

  • Lidback Allmänt

    @Petter Om det skulle bli något stort event eller liknande i 08-landet så kommunicera gärna ut det framöver. Brukar ta en tripp dit rätt så ofta. 

    Kan meddela att om det finns många i Falun/Dalarna så går det relativt enkelt att fixa till någon AW eller liknande för pratstunder och bara umgås.

  • Lidback Buggar

    Ping @Petter @Viktor ännu en gång.

    Ni verkar inte ha så bra strategi om hur/när/var ni ska svara i forumet.

  • Lidback Buggar

    Ping @Petter @Viktor ännu en gång.

    Nu ger jag upp. Skiter i forumet då ni blivit betydligt mindre aktiva. Säkert kommer jag få höra hög arbetbelastning, prioriteringar på annat håll, backlog, det gamla vanliga man fått höra tidigare.

    Synd, en gång i tiden var Vimla bra.
    Idag kan jag personligen inte säga att det är likadant. Utan åt det sämre hållet.




  • Lidback Abonnemang

    Det ska ha varit löst sen ett tag tillbaka enligt @Viktor .

    Källa: https://forumet.vimla.se/topic/1752/missvisande-meddelande-när-röstbrevlådan-är-avstängd/

    Men jag misstror dig inte, bara tråkigt att det inte fått bukt med problematiken.

  • Lidback Abonnemang

    Fick svar via chatten att man kan ändra själv på Måndag, dvs den 26/2 när jag talade med dom imorse.


    @Mikael-Rosén sa i [Kan inte ändra mitt abonnemang](/post/16375):

    >

    Vimla skickade ut ett mail igår där de skrev att det inte gick att ändra sitt abonnemang förrän den 25:e februari p.g.a. den nya prisplanen.

    Från mailet;

    OBS: Medan vi flyttar alla abonnemang (klart senast 25 > februari) kan det se lite konstigt ut i appen och på Mitt Vimla, men > allt kommer vara i sin ordning inför månadsskiftet. Under flytten kan du > inte upp- eller nedgradera abonnemanget.

    @nikeee sa i [Kan inte ändra mitt abonnemang](/post/16374):

    >

    Vimla har hu gjort om sina abonemang så jag blev då flyttad från 2GB 60/600 till 2GB och fria samtal/SMS

    Vill ha 4GB och 60/600 samtal/SMS, men det går inte att ändra. Händer inget när jag klickar på "uppgradera nu"


    Nån annan som har problem eller fungerar det för er att ändra?

  • Lidback Abonnemang

    Det tråkiga är att ni inte meddelar befintliga kunder om sådana här ändringar.
    Nu har ni ändrat om prisplanerna 2 ggr på relativt kort tid. Orolig för framtiden att det blir fler ändringar.

    Varför kan ni inte meddela era kunder via mail eller liknande i förväg?
    Själv fick jag reda på detta när en ny uppdatering kom till min iOS-enhet.
    Ni borde ha lite mer framförhållning mot era befintliga kunder.

    Nu har jag turen att er förändring i prisplanen denna gång, inte gav mig nå högre kostnader.
    Men framtiden vet man ju aldrig.

    Kudos till de nya planerna.
    Ris till er för att ni inte meddelar befintliga kunder i tid om ändringar likt dessa. Man ska inte behöva surfa in här för att hitta detaljerad information som kund. Ansvaret borde ligga på Er att kommunicera ut till befintliga kunder. För jag tror knappast att alla era kunder hänger på forumet.

  • Lidback Betalning/Faktura

    De kunde inte lösa det i chatten, avslutade den nyss..
    Personen jag talade med skulle prata med tekniker "efter sitt chattpass" och sedan maila mig om problematiken, felsökning, korrigering så det dras från rätt månad eftersom jag har tillgodo-saldo pga värvningar.
    Den jag pratade med sa att de mail jag svarar på kommer komma direkt till denne person, och inte det vanliga i "stor backlog av mail, därför det kan ta längre tid att få svar" som varit standard i över ett års tid.


    Jag uppdaterar tråden och citerar dig när jag hört något nytt och mitt ärende är avklarat.
    Så återkommer jag med en summering om vad som skett, hur det kunde ske, och hur de har agerat.


    @Spotify sa i [Betalning via vimla reflekterar inte korrekt på Mitt vimla](/post/21594):

    >

    @Lidback

    Du får gärna återkomma med vad ni kommer fram till för lösning här. Är själv väldigt mån om att min betalning ska ske senast den här månaden så vore intressant att veta om du lyckas lösa det.

  • Lidback Betalning/Faktura

    @Spotify


    Ingen lösning ännu på problemet. Men fick mail som utlovat.
    Har maskerat vissa delar så man inte pekar ut någon.
    Roligt att ansvaret läggs över på mig att jag ska kontakta dom i årsskiftet om det inte löst sig innan.
    Jag har rapporterat ett problem, och tycker personligen att det är upp till Vimla! som varumärke att ta det ansvaret, inte lägga över det på mig.


    Mailet jag fick följer:

    Hejsan *********!



    Jag har nu hört mig för och det enda vi kan säga i nuläget är att filerna för din debitering inte har inkommit till oss.



    Vi kan undersöka om det är någonting fel hos oss som gör att filerna inte kommer in, dessvärre så är det inte troligt att detta kan bli löst innan årsskiftet på grund av julledighet hos de som är ansvariga för dessa funktioner. Vi vet heller inte om detta beror på ett fel oss eller om det helt enkelt är så att vi inte fått in filen från den förmedlningsleverantör som ska skicka denna till oss.



    Vi kan däremot se vilket datum som betaltjänsten brukats när filerna väl kommit in till oss, och kan vi då se att betaltjänsten brukats i december då du haft ett minusbelopp på fakturan så kan vi kreditera motsvarande summa från betaltjänsten när den kommit in till oss.



    Skulle det alltså dröja till efter månadsskiftet innan debiteringen kommer in till oss så kontakta oss angående detta så kollar vi på det och krediterar betaltjänsten motsvarande det minusbelopp du haft på decemberfakturan.



    Ha en fin dag!



    Med vänlig hälsning

    ********
    Supportexpert @ Vimla


    --------------------


    EDIT: Mailet kom från "hej@vimla.se" så jag har inte så stora förhoppningar om att få svar på det mail de skickade mig inom rimlig tid, där jag ställde mig frågandes till varför ansvaret läggs över på mig om inget rättat till sig innan månadsskiftet.


  • Lidback Allmänt

    Inom kort?

    Skämtar du? Har nyligen varit i kontakt med chatten och jag blev uppringd också. De säger att det är fördröjning på produktion av kort för vimla 2.0.


    Gå gärna ut med rätt information till kunder...


    @Ida_Vimla sa i [Simkort 2\.0](/post/30113):

    >

    Hej @garbo53

    Kan du utveckla vad du sa till om Vimla 2.0 under augusti? Om du funderar över din migrering så ser jag att du nyligen återkopplade på smset om adressen stämmer. Det betyder att sim kortet inom kort kommer skickas ut till dig så du kan boka dag för bytete.


    Mvh