• Lidback Allmänt

    @Michael De jag har från Hifi-klubben är underbara att använda på sommarn. Men så fort vintern kommer och kylan ligger på så tvinnar de sig enormt och går inte att få någon ordning på dom. Du råkar inte ha något förslag på andra lurar som inte tvinnar sig så jäkla mycket när det är kallt? Vill inte ha överdriven bas. Jag är mer för rent ljud än dunka dunka bas. Men ska inte låta som ett par 99-kronors lurar heller.

  • Lidback Arkivet

    @Viktor Supergammal tråd. Har det fixats eller arbetas det på än idag?

  • Lidback Buggar

    Ping @Petter @Viktor ännu en gång.

    Ni verkar inte ha så bra strategi om hur/när/var ni ska svara i forumet.

  • Lidback Buggar

    Ping @Petter @Viktor ännu en gång.

    Nu ger jag upp. Skiter i forumet då ni blivit betydligt mindre aktiva. Säkert kommer jag få höra hög arbetbelastning, prioriteringar på annat håll, backlog, det gamla vanliga man fått höra tidigare.

    Synd, en gång i tiden var Vimla bra.
    Idag kan jag personligen inte säga att det är likadant. Utan åt det sämre hållet.




  • Lidback Allmänt

    @Petter Om det skulle bli något stort event eller liknande i 08-landet så kommunicera gärna ut det framöver. Brukar ta en tripp dit rätt så ofta. 

    Kan meddela att om det finns många i Falun/Dalarna så går det relativt enkelt att fixa till någon AW eller liknande för pratstunder och bara umgås.

  • Lidback Abonnemang

    Det ska ha varit löst sen ett tag tillbaka enligt @Viktor .

    Källa: https://forumet.vimla.se/topic/1752/missvisande-meddelande-när-röstbrevlådan-är-avstängd/

    Men jag misstror dig inte, bara tråkigt att det inte fått bukt med problematiken.

  • Lidback Abonnemang

    @ilix nu är du säkert relativt ny (Har inte sett dig tidigare på forumet), men det är lite som att pissa i motvind med det du säger (ursäkta ordvalet). Problematiken gällande inloggning till "Mitt Vimla" har varit ihållande under en lång, lång tid.

    Vi som fått höra att saker kommer snart, saker löser sig snart fram och tillbaka tröttnar på den urtvättade ursäkten/motivering.

  • Lidback Idéer

    Personligen gillar jag inte att få sms från operatörer.

    Senast idag kom ett med innehållet "<3" bara, vilket är lätt att relatera till alla hjärtans dag. Ni på Vimla är jättefina, men inte alla som vill få sms av sin operatör, oavsett innehåll.

     

    Mitt förslag är således att man har möjlighet inne på "Mitt Vimla" att avregistrera sig från sms-utskick som kommer från Vimla. Även att man har möjlighet att registrera sig för sms-utskick också. Alla individer är/tycker olika och således tycker jag att det är bra att kunna få välja om man vill få dessa sms eller inte.

     

  • Lidback Abonnemang

    Fick svar via chatten att man kan ändra själv på Måndag, dvs den 26/2 när jag talade med dom imorse.


    @Mikael-Rosén sa i [Kan inte ändra mitt abonnemang](/post/16375):

    >

    Vimla skickade ut ett mail igår där de skrev att det inte gick att ändra sitt abonnemang förrän den 25:e februari p.g.a. den nya prisplanen.

    Från mailet;

    OBS: Medan vi flyttar alla abonnemang (klart senast 25 > februari) kan det se lite konstigt ut i appen och på Mitt Vimla, men > allt kommer vara i sin ordning inför månadsskiftet. Under flytten kan du > inte upp- eller nedgradera abonnemanget.

    @nikeee sa i [Kan inte ändra mitt abonnemang](/post/16374):

    >

    Vimla har hu gjort om sina abonemang så jag blev då flyttad från 2GB 60/600 till 2GB och fria samtal/SMS

    Vill ha 4GB och 60/600 samtal/SMS, men det går inte att ändra. Händer inget när jag klickar på "uppgradera nu"


    Nån annan som har problem eller fungerar det för er att ändra?

  • Lidback Teknisk Support

    Falun och samma problem.

    Ingen internetanslutning alls.
    Jag skulle åka buss hem och köper biljett via mitt läns buss-app.
    Kort därefter så slutar internetanslutningen att fungera. Buss-appen måste ha anslutning mot internet för att kunna visa upp biljetten man köpt.
    Kort historia: Fick gå hem fast jag köpt giltig biljett, men kunde inte visa upp den då telefonen saknade internetanslutning.


    Att ringa går väldigt dåligt. Står "Ingen täckning" ofta på min telefon under dagen. Testat köra flygplansläge ett tag och sen tillbaka igen, utan lycka.
    Startat om telefonen och samma fel finns kvar.
    Och eftersom det verkar vara fler med detta problem så är det enkelt att dra slutsatsen att det är Vimla som har problem och inte min telefon.
    Kollade snabbt på Er FB-sida nu när jag kom hem. Ingen info om det. Varför kommunicerar inte Vimla ut informationen?

    Och stort tack för att jag "kastat" pengar i sjön för en bussbiljett som senare inte går att visa upp pga Vimla's problem med nätanslutningen som krävs för att visa upp giltig biljett.

  • Lidback Abonnemang

    Det tråkiga är att ni inte meddelar befintliga kunder om sådana här ändringar.
    Nu har ni ändrat om prisplanerna 2 ggr på relativt kort tid. Orolig för framtiden att det blir fler ändringar.

    Varför kan ni inte meddela era kunder via mail eller liknande i förväg?
    Själv fick jag reda på detta när en ny uppdatering kom till min iOS-enhet.
    Ni borde ha lite mer framförhållning mot era befintliga kunder.

    Nu har jag turen att er förändring i prisplanen denna gång, inte gav mig nå högre kostnader.
    Men framtiden vet man ju aldrig.

    Kudos till de nya planerna.
    Ris till er för att ni inte meddelar befintliga kunder i tid om ändringar likt dessa. Man ska inte behöva surfa in här för att hitta detaljerad information som kund. Ansvaret borde ligga på Er att kommunicera ut till befintliga kunder. För jag tror knappast att alla era kunder hänger på forumet.