• Lidback Vimla 2.0

    Ni lovar för mycket, det är helt otroligt hur ehm.. Jag håller tillbaka de fula orden här...

    Tidigare när jag hade ett problem och uttryckte min kritik blev jag uppringd av någon från vimla enligt min mening för damage control enbart som jag uppfattade det.


    Problemen verkar fortsätta med Vimla som företag.
    I chatten förrförra gången blev jag lovad att jag skulle få ett mailsvar innan 17.00 vid chatttillfället.
    Det mailsvaret uteblev. Kontaktade Vimla via chatten igen igår. Då blev jag utlovad svar idag via mailen under förmiddagen idag. Det är ca 30 minuter kvar tills ni stänger för lunch, och jag tror inte i min vildaste fantasi att ni kommer återkoppla innan dess.
    Varför lovar ni saker ni inte kan hålla när ni säger att ni ska kontakta en kund innan x dag eller x tid?
    Visst ni får säkert in nya kunder via ref-länkar från nya kunder, jagar nya kunder med marknadsföring osv.
    Men vet ni hur många ni förlorar pga word of mouth när saker hela tiden går fel?

    Så himla missnöjd med Vimla, som inte ens kan hålla något löfte jag varit med om, som kund hos Vimla.
    Ta och fixa era problem ni har, eller dra er ur marknaden, skulle vara mitt tips till Er.

  • Lidback Allmänt

    @Michael De jag har från Hifi-klubben är underbara att använda på sommarn. Men så fort vintern kommer och kylan ligger på så tvinnar de sig enormt och går inte att få någon ordning på dom. Du råkar inte ha något förslag på andra lurar som inte tvinnar sig så jäkla mycket när det är kallt? Vill inte ha överdriven bas. Jag är mer för rent ljud än dunka dunka bas. Men ska inte låta som ett par 99-kronors lurar heller.

  • Lidback Arkivet

    @Viktor Supergammal tråd. Har det fixats eller arbetas det på än idag?

  • Lidback Idéer

    Personligen gillar jag inte att få sms från operatörer.

    Senast idag kom ett med innehållet "<3" bara, vilket är lätt att relatera till alla hjärtans dag. Ni på Vimla är jättefina, men inte alla som vill få sms av sin operatör, oavsett innehåll.

     

    Mitt förslag är således att man har möjlighet inne på "Mitt Vimla" att avregistrera sig från sms-utskick som kommer från Vimla. Även att man har möjlighet att registrera sig för sms-utskick också. Alla individer är/tycker olika och således tycker jag att det är bra att kunna få välja om man vill få dessa sms eller inte.

     

  • Lidback Allmänt

    @Petter Om det skulle bli något stort event eller liknande i 08-landet så kommunicera gärna ut det framöver. Brukar ta en tripp dit rätt så ofta. 

    Kan meddela att om det finns många i Falun/Dalarna så går det relativt enkelt att fixa till någon AW eller liknande för pratstunder och bara umgås.

  • Lidback Buggar

    Ping @Petter @Viktor ännu en gång.

    Ni verkar inte ha så bra strategi om hur/när/var ni ska svara i forumet.

  • Lidback Buggar

    Ping @Petter @Viktor ännu en gång.

    Nu ger jag upp. Skiter i forumet då ni blivit betydligt mindre aktiva. Säkert kommer jag få höra hög arbetbelastning, prioriteringar på annat håll, backlog, det gamla vanliga man fått höra tidigare.

    Synd, en gång i tiden var Vimla bra.
    Idag kan jag personligen inte säga att det är likadant. Utan åt det sämre hållet.




  • Lidback Abonnemang

    Det ska ha varit löst sen ett tag tillbaka enligt @Viktor .

    Källa: https://forumet.vimla.se/topic/1752/missvisande-meddelande-när-röstbrevlådan-är-avstängd/

    Men jag misstror dig inte, bara tråkigt att det inte fått bukt med problematiken.

  • Lidback Abonnemang

    Fick svar via chatten att man kan ändra själv på Måndag, dvs den 26/2 när jag talade med dom imorse.


    @Mikael-Rosén sa i [Kan inte ändra mitt abonnemang](/post/16375):

    >

    Vimla skickade ut ett mail igår där de skrev att det inte gick att ändra sitt abonnemang förrän den 25:e februari p.g.a. den nya prisplanen.

    Från mailet;

    OBS: Medan vi flyttar alla abonnemang (klart senast 25 > februari) kan det se lite konstigt ut i appen och på Mitt Vimla, men > allt kommer vara i sin ordning inför månadsskiftet. Under flytten kan du > inte upp- eller nedgradera abonnemanget.

    @nikeee sa i [Kan inte ändra mitt abonnemang](/post/16374):

    >

    Vimla har hu gjort om sina abonemang så jag blev då flyttad från 2GB 60/600 till 2GB och fria samtal/SMS

    Vill ha 4GB och 60/600 samtal/SMS, men det går inte att ändra. Händer inget när jag klickar på "uppgradera nu"


    Nån annan som har problem eller fungerar det för er att ändra?

  • Lidback Abonnemang

    Det tråkiga är att ni inte meddelar befintliga kunder om sådana här ändringar.
    Nu har ni ändrat om prisplanerna 2 ggr på relativt kort tid. Orolig för framtiden att det blir fler ändringar.

    Varför kan ni inte meddela era kunder via mail eller liknande i förväg?
    Själv fick jag reda på detta när en ny uppdatering kom till min iOS-enhet.
    Ni borde ha lite mer framförhållning mot era befintliga kunder.

    Nu har jag turen att er förändring i prisplanen denna gång, inte gav mig nå högre kostnader.
    Men framtiden vet man ju aldrig.

    Kudos till de nya planerna.
    Ris till er för att ni inte meddelar befintliga kunder i tid om ändringar likt dessa. Man ska inte behöva surfa in här för att hitta detaljerad information som kund. Ansvaret borde ligga på Er att kommunicera ut till befintliga kunder. För jag tror knappast att alla era kunder hänger på forumet.

  • Lidback Betalning/Faktura

    De kunde inte lösa det i chatten, avslutade den nyss..
    Personen jag talade med skulle prata med tekniker "efter sitt chattpass" och sedan maila mig om problematiken, felsökning, korrigering så det dras från rätt månad eftersom jag har tillgodo-saldo pga värvningar.
    Den jag pratade med sa att de mail jag svarar på kommer komma direkt till denne person, och inte det vanliga i "stor backlog av mail, därför det kan ta längre tid att få svar" som varit standard i över ett års tid.


    Jag uppdaterar tråden och citerar dig när jag hört något nytt och mitt ärende är avklarat.
    Så återkommer jag med en summering om vad som skett, hur det kunde ske, och hur de har agerat.


    @Spotify sa i [Betalning via vimla reflekterar inte korrekt på Mitt vimla](/post/21594):

    >

    @Lidback

    Du får gärna återkomma med vad ni kommer fram till för lösning här. Är själv väldigt mån om att min betalning ska ske senast den här månaden så vore intressant att veta om du lyckas lösa det.

  • Lidback Betalning/Faktura

    @Spotify


    Ingen lösning ännu på problemet. Men fick mail som utlovat.
    Har maskerat vissa delar så man inte pekar ut någon.
    Roligt att ansvaret läggs över på mig att jag ska kontakta dom i årsskiftet om det inte löst sig innan.
    Jag har rapporterat ett problem, och tycker personligen att det är upp till Vimla! som varumärke att ta det ansvaret, inte lägga över det på mig.


    Mailet jag fick följer:

    Hejsan *********!



    Jag har nu hört mig för och det enda vi kan säga i nuläget är att filerna för din debitering inte har inkommit till oss.



    Vi kan undersöka om det är någonting fel hos oss som gör att filerna inte kommer in, dessvärre så är det inte troligt att detta kan bli löst innan årsskiftet på grund av julledighet hos de som är ansvariga för dessa funktioner. Vi vet heller inte om detta beror på ett fel oss eller om det helt enkelt är så att vi inte fått in filen från den förmedlningsleverantör som ska skicka denna till oss.



    Vi kan däremot se vilket datum som betaltjänsten brukats när filerna väl kommit in till oss, och kan vi då se att betaltjänsten brukats i december då du haft ett minusbelopp på fakturan så kan vi kreditera motsvarande summa från betaltjänsten när den kommit in till oss.



    Skulle det alltså dröja till efter månadsskiftet innan debiteringen kommer in till oss så kontakta oss angående detta så kollar vi på det och krediterar betaltjänsten motsvarande det minusbelopp du haft på decemberfakturan.



    Ha en fin dag!



    Med vänlig hälsning

    ********
    Supportexpert @ Vimla


    --------------------


    EDIT: Mailet kom från "hej@vimla.se" så jag har inte så stora förhoppningar om att få svar på det mail de skickade mig inom rimlig tid, där jag ställde mig frågandes till varför ansvaret läggs över på mig om inget rättat till sig innan månadsskiftet.


  • Lidback Allmänt

    Inom kort?

    Skämtar du? Har nyligen varit i kontakt med chatten och jag blev uppringd också. De säger att det är fördröjning på produktion av kort för vimla 2.0.


    Gå gärna ut med rätt information till kunder...


    @Ida_Vimla sa i [Simkort 2\.0](/post/30113):

    >

    Hej @garbo53

    Kan du utveckla vad du sa till om Vimla 2.0 under augusti? Om du funderar över din migrering så ser jag att du nyligen återkopplade på smset om adressen stämmer. Det betyder att sim kortet inom kort kommer skickas ut till dig så du kan boka dag för bytete.


    Mvh

  • Lidback Vimla 2.0

    Kan någon från himla svara i denna tråd?

    Ingen idé att sätta sig i chatten igen, då man flyger ur chatten titt som tätt...

  • Lidback Vimla 2.0

    Fortfarande inget svar från Vimla i denna tråd.
    Uppdaterar tråden då jag varit i kontakt med Vimla i chatten igen.
    Läs igenom hela chatten nedanför. Är det såhär förvirrande support-personalen är? Anställ personal som har bättre koll.
    Censurerat namn och nummer i chatten för att inte hänga ut någon specifik.
    Jag håller tillbaka svordomarna ännu en gång. Men tro mig, svordomarna går hand i hand när det pratas om vimla genom Word of mouth hos mig.
    UNDER ALL KRITIK...

    Ping @Petter_Vimla @Ida_Vimla @Emil_Vimla Vad har ni för input om hur man som kund blir bemött i chatten utifrån att läsa nedanstående chatt?






    Chat started on 17 Jan 2020, 01:32 PM (GMT+0)

    (01:32:14)*** Kund joined the chat ***
    (01:32:14)Kund: Hej, Varför kan ni inte hålla era löften ni ger till kund gällande min problematik? Hänvisar till forumslänken med info: https://forumet.vimla.se/topic/6325/debiteringar-registreras-ej-p%C3%A5-mitt-vimla-normalt
    (01:32:16)Svarstid: Hej! Just nu har längre svarstid än vanligt. Du kan hitta svaren på de flesta frågorna här: vimla.se/support
    (01:32:16)Välkommen till Vimla! : En supportexpert kommer chatta med dig alldeles strax.
    (01:34:46)Kund: Är enormt irriterande som kund att motta denna behandling med löften som inte hålls. Bespara mig era "ursäkta, förlåt etc" vill inte höra någon ursäkt.
    (01:44:37)*** Vimla joined the chat ***
    (01:44:44)Vimla: Hejsan Kund,
    (01:44:57)Kund: Hej.
    (01:45:07)Kund: Läs forumtråden för att förstå problemet och återkom här efter det.
    (01:45:12)Vimla: Självklart ska jag hjälpa dig med det du önsakar
    (01:45:15)Vimla: önskar*
    (01:47:44)Vimla: Det är jättetråkigt att höra att du upplever så hos oss, men kan jag hjälpa dig nu. Hoppas att jag kan hjälpa dig med ditt ärende
    (01:48:23)Kund: Det jag efterfrågar är svar på frågan om debitering som forumtråden beskriver här och nu.
    (01:51:19)Vimla: Absolut, Jag kikar på det
    (01:51:25)Vimla: Gäller det 070******* ?
    (01:51:38)Kund: Eftersom jag gjorde betalningen i Januari månad så vill jag se att detta löser sig och registreras på mitt vimla i Januari månad. Och inte på någon annan månad.
    (01:51:39)Kund: Ja.
    (01:51:51)Kund: Detta problem hade jag inte med Vimla 1.0. Började med Vimla 2.0...
    (01:54:26)Vimla: Jag förstår, vad händer om du går in på mitt.vimla.se> förbrukningar> och trycka på betaltjänster
    (01:54:54)Kund: Suck...
    (01:55:11)Kund: Felet ligger inte hos mig, det är ni som inte registrerar köpet jag kontaktar er angående.
    (01:55:17)Kund: Är tomt under betaltjänster där.
    (01:55:32)Kund: Därför jag kontaktat er tidigare och ni utlovat svar men ni har inte hållt det ni lovat tidigare.
    (01:56:48)Vimla: Jag har nu loggat in i ditt abonnemang och kunde se att du har gjort en betalning via sms
    (01:56:57)Vimla: Du behöver sen välja vilken månad
    (01:57:02)Kund: Syns inte för mig.
    (01:57:03)Vimla: Har du gjort det ?
    (01:57:17)Kund: istan visar din förbrukning i januari. Klicka i grafen för att se en annan månad Visa utlandstrafik Visa betaltjänster
    (01:57:31)Kund: Ja den är iklickad. Är 0:- på betaltjänster i Januari.
    (01:57:34)Vimla: Du ska klicka på betaltjänster
    (01:57:42)Vimla: ja klicka på december
    (01:57:53)Kund: Har klickat i betaltjänster...
    (01:58:08)Kund: Varför kollar du på december? När problemet gäller betalning i Januari månad.,
    (01:59:28)Kund: Jag härleder problemet till Vimla 2.0 då det tidigare med Vimla 1.0 blivit registrerat på mitt vimla några timmar efter köp tidigare.
    (01:59:55)Vimla: Har du gjort betalningen nu under Januari ?
    (02:00:05)Kund: Herregud, vad är det här?
    (02:00:32)Kund: Jag har skrivit tidigare i denna chatt med dig att det gällde ett köp i Januari månad. Och jag hänvisade dig även till forumtråden med info där även det framgår.
    (02:03:36)Vimla: Jag förstår, självklart ska du se det du har beställt eller betalt. Det jag kan göra att göra en felanmälan på problemet och våra tekniker kommer kika på problemet.
    (02:04:03)Vimla: Det kommer inte fixas direkt utan vi behöver göra en felsökning till att kunna hitta problemet
    (02:04:18)Kund: Det ska finnas ett ärende tidigare på denna problematik som är skickad till tekniker....
    (02:04:56)Kund: För de ggr jag tidigare chattat så är det sagt att det skickats som felanmälan och de skulle återkomma till mig dag x, men de lyckas inte vimla hålla av någon konstig anledning.
    (02:07:59)Vimla: Jag förstår, då betyder felsökning är fortfarande pågår
    (02:08:15)Vimla: Jag kan kika på vad det har kommit till och försöka pusha lite ärendet
    (02:08:35)Vimla: Kommer du ihåg när du hörde av dig angående detta?
    (02:10:29)Kund: Framgår i inlägg nummer 2 på forumslänken jag gav till dig i början i chatten.
    (02:13:23)Vimla: Okej, Jag kommer som sagt titta på ärendet med våra tekniker och se vad de har kommit till. Det går dessvärre inte nu för att jag sitter och chattar. men jag kan självklart göra det efter min chatt pass. Då kommer jag kontakta dig via mailen. Vilket mailadress vill du att jag kontakta dit på ?
    (02:13:54)Kund: Min registrerade mailadress som ni har på min profil. När kan jag förvänta mig ett svar mer konkret?
    (02:19:22)Vimla: Jag kan inte lova någon tid. men jag kommer höra av mig även om jag vet att det jobbas på. Jag menar att jag kommer håller dig uppdaterad
    (02:19:35)Kund: Ok.
    (02:20:19)*** Kund has rated the chat Bad ***
    (02:20:19)*** Kund has commented: Förvirrad support, ber mig kika upp saker på fel ställe. Tex har problem med betalning via mobilnumret i Januari, han loggar in på mitt konto och klickar i December månad. ***
    (02:20:19)*** Kund left the chat ***
    NAMEKund
    EMAIL**********@gmail.com
    PHONE070*******
    LOCATIONÄngelholm, Skåne, Sweden
    URLhttps://mitt.vimla.se/logga-in
    DEPARTMENTVimla 2.0
    SERVED BYVimla
    RATINGBad
    COMMENTFörvirrad support, ber mig kika upp saker på fel ställe. Tex har problem med betalning via mobilnumret i Januari, han loggar in på mitt konto och klickar i December månad.