• Lidback Vimla 2.0

    Kan någon från himla svara i denna tråd?

    Ingen idé att sätta sig i chatten igen, då man flyger ur chatten titt som tätt...

  • Lidback Vimla 2.0

    Ni lovar för mycket, det är helt otroligt hur ehm.. Jag håller tillbaka de fula orden här...

    Tidigare när jag hade ett problem och uttryckte min kritik blev jag uppringd av någon från vimla enligt min mening för damage control enbart som jag uppfattade det.


    Problemen verkar fortsätta med Vimla som företag.
    I chatten förrförra gången blev jag lovad att jag skulle få ett mailsvar innan 17.00 vid chatttillfället.
    Det mailsvaret uteblev. Kontaktade Vimla via chatten igen igår. Då blev jag utlovad svar idag via mailen under förmiddagen idag. Det är ca 30 minuter kvar tills ni stänger för lunch, och jag tror inte i min vildaste fantasi att ni kommer återkoppla innan dess.
    Varför lovar ni saker ni inte kan hålla när ni säger att ni ska kontakta en kund innan x dag eller x tid?
    Visst ni får säkert in nya kunder via ref-länkar från nya kunder, jagar nya kunder med marknadsföring osv.
    Men vet ni hur många ni förlorar pga word of mouth när saker hela tiden går fel?

    Så himla missnöjd med Vimla, som inte ens kan hålla något löfte jag varit med om, som kund hos Vimla.
    Ta och fixa era problem ni har, eller dra er ur marknaden, skulle vara mitt tips till Er.

  • Lidback Vimla 2.0

    Gjorde ett köp via sms på mitt mobilnummer i fredags på 60:-. Köpet gick igenom, men reflekteras inte på Mitt Vimla. Varför?
    När jag var på Vimla 1.0 så registrerades köpet på Mitt vimla inom någon enstaka timma efter köp. Men sedan Vimla 2.0 så har jag problemet med att detta ej registreras och har ej ännu till dagens datum, blivit registrerad på Mitt Vimla.

  • Lidback Vimla 2.0

    Sedan bytet till Vimla 2.0 så uppstår det problem när utländska samtal ringer mig.
    När de ringer och jag väljer att svara så avbryts samtalet VARJE gång.

    Och nej det är inga samtal där de satt i system att lägga på så fort man svarar, det är utländska samtal som jag väntar nämligen som jag vet är genuina.

  • Lidback Allmänt

    Det tillhör inte vanligheterna nej.

    Det var mest damage-control samt fiska info om konstruktiv kritik hur de ska förbättra.


    @S.L sa i [Simkort 2\.0](/post/30192):

    >

    Här har jag svarat mängder med folk som frågat om detta att vimla aldrig ringer upp kunder och har ingen telefon kontakt/support hmmm.... Tack för infon.

    @Lidback sa:

    Hänt mig två ggr.
    Första gången när jag var mest aktiv, av Petter som försökte få mig att ställa upp i telefonintervju.


    Och idag av någon annan då jag framförde hård kritik.
    Var säkerligen damage-control och försöka släta av problemen jag har/haft med att säga att nya verktyg jobbas på och ska förenkla för kunder. Vilket jag hade svårt att svälja.


    @S.L sa i [Simkort 2\.0](/post/30189):
    >
    Det var något nytt sen när började vimla ringa upp kunder, hoppas det inte bara gäller vissa.

    @Lidback sa:



    >
    Har nyligen varit i kontakt med chatten och jag blev uppringd också.

  • Lidback Allmänt

    Hänt mig två ggr.

    Första gången när jag var mest aktiv, av Petter som försökte få mig att ställa upp i telefonintervju.


    Och idag av någon annan då jag framförde hård kritik.

    Var säkerligen damage-control och försöka släta av problemen jag har/haft med att säga att nya verktyg jobbas på och ska förenkla för kunder. Vilket jag hade svårt att svälja.


    @S.L sa i [Simkort 2\.0](/post/30189):

    >

    Det var något nytt sen när började vimla ringa upp kunder, hoppas det inte bara gäller vissa.

    @Lidback sa:

    Har nyligen varit i kontakt med chatten och jag blev uppringd också.

  • Lidback Allmänt

    Inom kort?

    Skämtar du? Har nyligen varit i kontakt med chatten och jag blev uppringd också. De säger att det är fördröjning på produktion av kort för vimla 2.0.


    Gå gärna ut med rätt information till kunder...


    @Ida_Vimla sa i [Simkort 2\.0](/post/30113):

    >

    Hej @garbo53

    Kan du utveckla vad du sa till om Vimla 2.0 under augusti? Om du funderar över din migrering så ser jag att du nyligen återkopplade på smset om adressen stämmer. Det betyder att sim kortet inom kort kommer skickas ut till dig så du kan boka dag för bytete.


    Mvh