• Lidback Teknisk Support

    Sägs vara löst sen i fredags kväll enligt @petter när man chattade med honom idag. Trots det missade jag att medverka på 14.00 telekonferens-möte med sonens skola, för att de inte kunde nå mig. De får bara meddelandet att de inte går att nå mig för tillfället.
    En problematik som varit (i skrivande stund) aktiv under en veckas tid.


    @Jonas-Björk Problematiken ligger inte hos dig så du kan nog andas ut på den biten. Telenor har samma problem. Vimla är ett varumärke hos Telenor. Så de är också drabbade i detta fall.

  • Lidback Teknisk Support

    @Jonas-Björk

    Ping @Petter @Viktor ... Denna problematik har funnits i ett par dagar nu. För någon dag sedan pratade jag personligen med Nils i chatten (se gärna chattloggen) om denna problematik. Han kunde inte se nå fel. Jag kan ringa ut hur bra som helst.

    Däremot kan jag inte ta emot samtal oftast. Sägs att jag inte kan nås för tillfället.
    Skulle möte en kompis nyss och han hittade inte dit jag var. Han försökte ringa mig men lyckades inte komma fram trots att jag har täckning på luren.
    Detta är inte enbart vimla, utan det gäller Telenor också för den delen. Personen jag skulle möta har Telenor och han berätta att Telenor sagt att de har problem gällande detta. När kommer detta bli löst?

    Blir inget fint intryck när man kontakter Er via chatten med problematiken och frågar om det hela och personal inte hittar någon information om nå störningar eller liknande.

    För min del handlar det om problematik som varit sen onsdag förra veckan. Fortgår än idag.

    Edit: Jag har testat forcera enbart 2G, enbart 3G och enbart 4G. Jag har även testat att forcera enbart 2G/3G också. Men inget som hjälpt.
    Något som är konstigt att vimla som är ett varumärke hos Telenor inte har vetskapen om denna problematik. Surfade in lite snabbt på telenors FB-sida och tog inte lång tid innan jag hittade folk som hade samma problematik.

    Kan tilläggas att man är väldigt utsatt vid längre driftstörningar. Än värre när Vimla inte kan förmedla dessa till kunder när man ställer frågor om problematiken kring att ta emot samtal. Jag har missat flertalet samtal från sonens skola. Har fått brev hemskickat från sonens skola då det varit lite akuta saker som hänt, men de har ej kunnat nå mig.
    Är måttligt road över det hela kan jag säga. Jag förstår att driftstörningar sker ibland, det är helt ok. Men att de pågår under en längre tid och att man folk inte kan nå mig i mitt fall under en längre tid då jag kallt räknar med att vara nåbar mestadelen av tiden så skola etc kan nå mig vid akuta fall.

    Jag har rört mig både i Falun och Borlänge i Dalarna. Och problemen uppstår oavsett.




  • Lidback Teknisk Support

    @ilix nu är du säkert relativt ny (Har inte sett dig tidigare på forumet), men det är lite som att pissa i motvind med det du säger (ursäkta ordvalet). Problematiken gällande inloggning till "Mitt Vimla" har varit ihållande under en lång, lång tid.

    Vi som fått höra att saker kommer snart, saker löser sig snart fram och tillbaka tröttnar på den urtvättade ursäkten/motivering.

  • Lidback Teknisk Support

    Det ska ha varit löst sen ett tag tillbaka enligt @Viktor .

    Källa: https://forumet.vimla.se/topic/1752/missvisande-meddelande-när-röstbrevlådan-är-avstängd/

    Men jag misstror dig inte, bara tråkigt att det inte fått bukt med problematiken.

  • Lidback Teknisk Support

    Som tidigare talare säger, 5-10 sekunder och då ska du vara lycklig (Med Vimla-mått).
    Köp dig en trisslott om någon från Vimla skulle dyka upp i denna tråd och ge information om denna problematik. För då är det stor chans att du vinner miljonvinsten.
    Ursäkta att jag kommer in här som grinolle, men kundvård här i forumet har inte varit Vimla's starkaste sida på över ett års tid. Förvänta dig bortförklaringar som: Andra prioriteringar, backlog, beklagar, etc.

    Problematiken har funnits länge, gällande långa inloggningstider.

  • Lidback Idéer

    Ping @Viktor @Petter @Nils .
    10 månader sedan det skulle komma i "Nästa version av Mitt Vimla". Hur går det egentligen?

  • Lidback Idéer

    Ping @Nils @Petter @Viktor 6 månaders gammal tråd utan någon aktivitet från vimla-medarbetare. Sorgligt.

  • Lidback Buggar

    @Nils @Petter @Viktor 4 månader gammalt inlägg och ni har inte bemödat Er att svara här.
    Mixed content på "Mitt Vimla". Fixa all http till https istället om ni nu ska köra ssl.

  • Lidback Buggar

    Ping @Petter @Viktor ännu en gång.

    Nu ger jag upp. Skiter i forumet då ni blivit betydligt mindre aktiva. Säkert kommer jag få höra hög arbetbelastning, prioriteringar på annat håll, backlog, det gamla vanliga man fått höra tidigare.

    Synd, en gång i tiden var Vimla bra.
    Idag kan jag personligen inte säga att det är likadant. Utan åt det sämre hållet.