• Lidback Allmänt

    Det tillhör inte vanligheterna nej.

    Det var mest damage-control samt fiska info om konstruktiv kritik hur de ska förbättra.


    @S.L sa i [Simkort 2\.0](/post/30192):

    >

    Här har jag svarat mängder med folk som frågat om detta att vimla aldrig ringer upp kunder och har ingen telefon kontakt/support hmmm.... Tack för infon.

    @Lidback sa:

    Hänt mig två ggr.
    Första gången när jag var mest aktiv, av Petter som försökte få mig att ställa upp i telefonintervju.


    Och idag av någon annan då jag framförde hård kritik.
    Var säkerligen damage-control och försöka släta av problemen jag har/haft med att säga att nya verktyg jobbas på och ska förenkla för kunder. Vilket jag hade svårt att svälja.


    @S.L sa i [Simkort 2\.0](/post/30189):
    >
    Det var något nytt sen när började vimla ringa upp kunder, hoppas det inte bara gäller vissa.

    @Lidback sa:



    >
    Har nyligen varit i kontakt med chatten och jag blev uppringd också.

  • Lidback Allmänt

    Hänt mig två ggr.

    Första gången när jag var mest aktiv, av Petter som försökte få mig att ställa upp i telefonintervju.


    Och idag av någon annan då jag framförde hård kritik.

    Var säkerligen damage-control och försöka släta av problemen jag har/haft med att säga att nya verktyg jobbas på och ska förenkla för kunder. Vilket jag hade svårt att svälja.


    @S.L sa i [Simkort 2\.0](/post/30189):

    >

    Det var något nytt sen när började vimla ringa upp kunder, hoppas det inte bara gäller vissa.

    @Lidback sa:

    Har nyligen varit i kontakt med chatten och jag blev uppringd också.

  • Lidback Allmänt

    Inom kort?

    Skämtar du? Har nyligen varit i kontakt med chatten och jag blev uppringd också. De säger att det är fördröjning på produktion av kort för vimla 2.0.


    Gå gärna ut med rätt information till kunder...


    @Ida_Vimla sa i [Simkort 2\.0](/post/30113):

    >

    Hej @garbo53

    Kan du utveckla vad du sa till om Vimla 2.0 under augusti? Om du funderar över din migrering så ser jag att du nyligen återkopplade på smset om adressen stämmer. Det betyder att sim kortet inom kort kommer skickas ut till dig så du kan boka dag för bytete.


    Mvh

  • Lidback Betalning/Faktura

    @Spotify


    Ingen lösning ännu på problemet. Men fick mail som utlovat.
    Har maskerat vissa delar så man inte pekar ut någon.
    Roligt att ansvaret läggs över på mig att jag ska kontakta dom i årsskiftet om det inte löst sig innan.
    Jag har rapporterat ett problem, och tycker personligen att det är upp till Vimla! som varumärke att ta det ansvaret, inte lägga över det på mig.


    Mailet jag fick följer:

    Hejsan *********!



    Jag har nu hört mig för och det enda vi kan säga i nuläget är att filerna för din debitering inte har inkommit till oss.



    Vi kan undersöka om det är någonting fel hos oss som gör att filerna inte kommer in, dessvärre så är det inte troligt att detta kan bli löst innan årsskiftet på grund av julledighet hos de som är ansvariga för dessa funktioner. Vi vet heller inte om detta beror på ett fel oss eller om det helt enkelt är så att vi inte fått in filen från den förmedlningsleverantör som ska skicka denna till oss.



    Vi kan däremot se vilket datum som betaltjänsten brukats när filerna väl kommit in till oss, och kan vi då se att betaltjänsten brukats i december då du haft ett minusbelopp på fakturan så kan vi kreditera motsvarande summa från betaltjänsten när den kommit in till oss.



    Skulle det alltså dröja till efter månadsskiftet innan debiteringen kommer in till oss så kontakta oss angående detta så kollar vi på det och krediterar betaltjänsten motsvarande det minusbelopp du haft på decemberfakturan.



    Ha en fin dag!



    Med vänlig hälsning

    ********
    Supportexpert @ Vimla


    --------------------


    EDIT: Mailet kom från "hej@vimla.se" så jag har inte så stora förhoppningar om att få svar på det mail de skickade mig inom rimlig tid, där jag ställde mig frågandes till varför ansvaret läggs över på mig om inget rättat till sig innan månadsskiftet.


  • Lidback Betalning/Faktura

    De kunde inte lösa det i chatten, avslutade den nyss..
    Personen jag talade med skulle prata med tekniker "efter sitt chattpass" och sedan maila mig om problematiken, felsökning, korrigering så det dras från rätt månad eftersom jag har tillgodo-saldo pga värvningar.
    Den jag pratade med sa att de mail jag svarar på kommer komma direkt till denne person, och inte det vanliga i "stor backlog av mail, därför det kan ta längre tid att få svar" som varit standard i över ett års tid.


    Jag uppdaterar tråden och citerar dig när jag hört något nytt och mitt ärende är avklarat.
    Så återkommer jag med en summering om vad som skett, hur det kunde ske, och hur de har agerat.


    @Spotify sa i [Betalning via vimla reflekterar inte korrekt på Mitt vimla](/post/21594):

    >

    @Lidback

    Du får gärna återkomma med vad ni kommer fram till för lösning här. Är själv väldigt mån om att min betalning ska ske senast den här månaden så vore intressant att veta om du lyckas lösa det.

  • Lidback Betalning/Faktura

    Tack för att du hänvisar till supporten när jag berättat om min erfarenhet gällande mail och att jag inte har tid att sitta i chatten då jag jobbar dagtid.
    Känns lite ignorant som svar. Men nu sitter jag i chatten och fått lov att ta ledig tid från mitt jobb.
    Hoppas få svar i chatten om varför det inte registrerats och att det blir korrigerat. Synd att man förlorar slantar av arbetstid för att man är tvungen att gå från jobbtiden för att sitta i chatten i otaliga minuter och sitter än kvar där det väntas på "tekniker" som ska se över det hela.


    @Alex_Vimla sa i [Betalning via vimla reflekterar inte korrekt på Mitt vimla](/post/21588):

    >

    @Lidback Okej, detta är inget som jag fått rapporterat till mig på Vimla classic.


    Du får gärna återkomma i supporten så vi kan kika på om någonting har strulat, däremot så är det som jag nämnde innan, att så fort vi får in uppgifterna från företaget så kommer det även in på MV och i våra system.


    /Alex