• Lidback Abonnemang

    Det tråkiga är att ni inte meddelar befintliga kunder om sådana här ändringar.
    Nu har ni ändrat om prisplanerna 2 ggr på relativt kort tid. Orolig för framtiden att det blir fler ändringar.

    Varför kan ni inte meddela era kunder via mail eller liknande i förväg?
    Själv fick jag reda på detta när en ny uppdatering kom till min iOS-enhet.
    Ni borde ha lite mer framförhållning mot era befintliga kunder.

    Nu har jag turen att er förändring i prisplanen denna gång, inte gav mig nå högre kostnader.
    Men framtiden vet man ju aldrig.

    Kudos till de nya planerna.
    Ris till er för att ni inte meddelar befintliga kunder i tid om ändringar likt dessa. Man ska inte behöva surfa in här för att hitta detaljerad information som kund. Ansvaret borde ligga på Er att kommunicera ut till befintliga kunder. För jag tror knappast att alla era kunder hänger på forumet.

  • Lidback Teknisk Support

    Uppdatering: Först nu går Vimla ut med info på FB om störningen.. Som legat i över 30 min.

  • Lidback Teknisk Support

    Falun och samma problem.

    Ingen internetanslutning alls.
    Jag skulle åka buss hem och köper biljett via mitt läns buss-app.
    Kort därefter så slutar internetanslutningen att fungera. Buss-appen måste ha anslutning mot internet för att kunna visa upp biljetten man köpt.
    Kort historia: Fick gå hem fast jag köpt giltig biljett, men kunde inte visa upp den då telefonen saknade internetanslutning.


    Att ringa går väldigt dåligt. Står "Ingen täckning" ofta på min telefon under dagen. Testat köra flygplansläge ett tag och sen tillbaka igen, utan lycka.
    Startat om telefonen och samma fel finns kvar.
    Och eftersom det verkar vara fler med detta problem så är det enkelt att dra slutsatsen att det är Vimla som har problem och inte min telefon.
    Kollade snabbt på Er FB-sida nu när jag kom hem. Ingen info om det. Varför kommunicerar inte Vimla ut informationen?

    Och stort tack för att jag "kastat" pengar i sjön för en bussbiljett som senare inte går att visa upp pga Vimla's problem med nätanslutningen som krävs för att visa upp giltig biljett.

  • Lidback Abonnemang

    Fick svar via chatten att man kan ändra själv på Måndag, dvs den 26/2 när jag talade med dom imorse.


    @Mikael-Rosén sa i [Kan inte ändra mitt abonnemang](/post/16375):

    >

    Vimla skickade ut ett mail igår där de skrev att det inte gick att ändra sitt abonnemang förrän den 25:e februari p.g.a. den nya prisplanen.

    Från mailet;

    OBS: Medan vi flyttar alla abonnemang (klart senast 25 > februari) kan det se lite konstigt ut i appen och på Mitt Vimla, men > allt kommer vara i sin ordning inför månadsskiftet. Under flytten kan du > inte upp- eller nedgradera abonnemanget.

    @nikeee sa i [Kan inte ändra mitt abonnemang](/post/16374):

    >

    Vimla har hu gjort om sina abonemang så jag blev då flyttad från 2GB 60/600 till 2GB och fria samtal/SMS

    Vill ha 4GB och 60/600 samtal/SMS, men det går inte att ändra. Händer inget när jag klickar på "uppgradera nu"


    Nån annan som har problem eller fungerar det för er att ändra?

  • Lidback Allmänt

    @Viktor_Vimla


    Tack för det snabba svaret.

    Jobbar tyvärr under era vanliga tider ni är på chatten, och om det är fåtal dagar man har på sig att "nedgradera" till 60/600 4GB med sparad pott sen förut på några dagar så blir det ruskigt tajt för mig att finna en tid att sitta vid en dator för att hinna nedgradera vid månadsskiftet.
    Mailen ligger ni ju lite efter med, så att ställa frågan den vägen blir svår att få igenom ändringen via mail-vägen.

    Finns ingen chans du kan göra en manuell handpåläggning?

  • Lidback Allmänt

    @Viktor_Vimla sa i [Nu ändrar vi priserna \(och lite annat\)\!](/post/16326):

    >

    @Sha11e @Torsten-Roland-Olsson @Jonas-Lundwall


    Om ni väljer att nergradera till 60/600 igen så kommer era sparade samtal och meddelanden finnas kvar.


    /Viktor


    Går inte att ändra något just nu står det när man loggar in på Mitt Vimla. När man kan ändra tillbaka?
    Eller har du möjlighet iom detta meddelande, lägga om abonnemangsformen åt mig? Annars får jag se om jag lyckas sitta vid en dator under veckan när chatten har öppet.

    Så det är alltså 100% säkert på att tidigare sparad surf samt sparade samtal/sms kommer finnas kvar om man nedgraderar till 60/600?
    Var inte precis det bästa med tajming av utskick med mail utanför era kontakttider om att man blivit uppgraderad till fria samtal och sms, när man hade 1 000 minuter och 10 000 sms, utan ens egen medverkan till ändring av abonnemangsform. Personligen vill jag ligga kvar på 60/600 då det ger mig mer surf än fria samtal och fria sms med mindre surfmängd.

  • Lidback Abonnemang

    Sägs vara löst sen i fredags kväll enligt @petter när man chattade med honom idag. Trots det missade jag att medverka på 14.00 telekonferens-möte med sonens skola, för att de inte kunde nå mig. De får bara meddelandet att de inte går att nå mig för tillfället.
    En problematik som varit (i skrivande stund) aktiv under en veckas tid.


    @Jonas-Björk Problematiken ligger inte hos dig så du kan nog andas ut på den biten. Telenor har samma problem. Vimla är ett varumärke hos Telenor. Så de är också drabbade i detta fall.

  • Lidback Abonnemang

    @Jonas-Björk

    Ping @Petter @Viktor ... Denna problematik har funnits i ett par dagar nu. För någon dag sedan pratade jag personligen med Nils i chatten (se gärna chattloggen) om denna problematik. Han kunde inte se nå fel. Jag kan ringa ut hur bra som helst.

    Däremot kan jag inte ta emot samtal oftast. Sägs att jag inte kan nås för tillfället.
    Skulle möte en kompis nyss och han hittade inte dit jag var. Han försökte ringa mig men lyckades inte komma fram trots att jag har täckning på luren.
    Detta är inte enbart vimla, utan det gäller Telenor också för den delen. Personen jag skulle möta har Telenor och han berätta att Telenor sagt att de har problem gällande detta. När kommer detta bli löst?

    Blir inget fint intryck när man kontakter Er via chatten med problematiken och frågar om det hela och personal inte hittar någon information om nå störningar eller liknande.

    För min del handlar det om problematik som varit sen onsdag förra veckan. Fortgår än idag.

    Edit: Jag har testat forcera enbart 2G, enbart 3G och enbart 4G. Jag har även testat att forcera enbart 2G/3G också. Men inget som hjälpt.
    Något som är konstigt att vimla som är ett varumärke hos Telenor inte har vetskapen om denna problematik. Surfade in lite snabbt på telenors FB-sida och tog inte lång tid innan jag hittade folk som hade samma problematik.

    Kan tilläggas att man är väldigt utsatt vid längre driftstörningar. Än värre när Vimla inte kan förmedla dessa till kunder när man ställer frågor om problematiken kring att ta emot samtal. Jag har missat flertalet samtal från sonens skola. Har fått brev hemskickat från sonens skola då det varit lite akuta saker som hänt, men de har ej kunnat nå mig.
    Är måttligt road över det hela kan jag säga. Jag förstår att driftstörningar sker ibland, det är helt ok. Men att de pågår under en längre tid och att man folk inte kan nå mig i mitt fall under en längre tid då jag kallt räknar med att vara nåbar mestadelen av tiden så skola etc kan nå mig vid akuta fall.

    Jag har rört mig både i Falun och Borlänge i Dalarna. Och problemen uppstår oavsett.




  • Lidback Abonnemang

    @ilix nu är du säkert relativt ny (Har inte sett dig tidigare på forumet), men det är lite som att pissa i motvind med det du säger (ursäkta ordvalet). Problematiken gällande inloggning till "Mitt Vimla" har varit ihållande under en lång, lång tid.

    Vi som fått höra att saker kommer snart, saker löser sig snart fram och tillbaka tröttnar på den urtvättade ursäkten/motivering.

  • Lidback Abonnemang

    Det ska ha varit löst sen ett tag tillbaka enligt @Viktor .

    Källa: https://forumet.vimla.se/topic/1752/missvisande-meddelande-när-röstbrevlådan-är-avstängd/

    Men jag misstror dig inte, bara tråkigt att det inte fått bukt med problematiken.