• Kristian Köpsén Vimla 2.0

    @Sven Ja, det har du rätt i. Jag fick Black Friday-reklam i måndags, men jag har inte fått något tjat sedan förra torsdagen. Tack för det Vimla!

  • Kristian Köpsén Vimla 2.0

    Hej Vimla. Nu fick jag ett identiskt SMS till. Det är det sjätte totalt.

    Jag tycker det är dags att svara på mina frågor. Eller sluta SMS:a. Eller dra ner på frekvensen på SMS. Varför inte varannan vecka? Eller varför inte låta bli förrän 2.0 är klart och jag måste byta?

  • Kristian Köpsén Vimla 2.0

    Hej Vimla. Nu fick jag ett identiskt SMS till. Det är det femte totalt.


    Nu har det ju gått några arbetsdagar sen helgen också, så jag tror faktiskt att ni borde ha haft tid att läsa och svara.

  • Kristian Köpsén Vimla 2.0

    Hej Vimla. Nu fick jag ett identiskt SMS till. Det är det fjärde totalt. Jag tänkte att jag skulle göra ett inlägg här för varje, och påminna er om att ni fortfarande inte har svarat på mina frågor.

  • Kristian Köpsén Vimla 2.0

    @Michael-Fam sa:

    @Kristian-Köpsén
    Jag håller inte riktig med dig där, oavsett om du är frivillig eller tvingad så har Vimla ett ansvar och det är deras tjänst som inte fungera isåfall. Det är inte så att dom skyller på dig för att du valde frivillig gå över till 2.0. Varför ska dom skylla på dig, sen är det så att du kan alltid säga upp dig. Att flytta till 2.0 är inte en fråga om du vill eller inte utan 1.0 kommer att stängas ner. Vad har vi för val?

    Om det inte är väldigt viktigt för Vimla att jag frivilligt har valt Vimla 2.0, varför skickar de då ut denna SMS-terror som försöker övertala mig att välja Vimla 2.0? Om det inte fanns någon baktanke så kunde de ju skicka ett enda SMS där det står att "Hej, vi flyttar dig till vår nya plattform. Du får ett nytt SIM nästa vecka". Men de har valt att göra det på formen där jag ska tjatas på och övertalas att själv göra ett aktivt val för Vimla 2.0. Det måste finnas någon anledning till att det gör på det här bakvända sättet. Oavsett vad den är, så tycker jag det verkar best att vara maximalt skeptisk.

    Mitt ursprungliga inlägg här ställer ju den frågan till Vimla, men det har de ju inte bemödat sig med att svara på.

  • Kristian Köpsén Vimla 2.0

    @Michael-Fam Nej. Av någon anledning försöker Vilma få mig att frivilligt byta till Vimla 2.0. Det får varningsklockorna att ringa. Jag antar att deras resonemang är att när/om det strular och jag inte har täckning, så kan de skylla ifrån sig eftersom jag frivilligt bytte från det stabila 1.0 till det experimentella 2.0. Hela platformsbytet är Vimlas projekt och Vimlas önskemål. Därför byter jag inte förrän Vimla säger att jag behöver byta, så att ansvaret för att jag har instabil och opålitlig mobiltelefoni helt ska ligga på dem.

  • Kristian Köpsén Vimla 2.0

    Hej Vimla. Nu har jag fått ytterligare SMS med samma innehåll. Ni tycker inte det vore bättre att svara på min fråga här på ert forum, istället för att skicka fler identiska SMS?

    Jag märker ju att ni inte gör det. Poängen med det här inlägget är inte att det är en ärlig fråga, utan ett påpekande om att jag tycker att ni har riktigt usel kundhantering när det gäller det här. Man kan tycka att ni åtminstone borde kolla på ert eget supportforum oftare än ni skickar identiska SMS för att tjata om en eventuell tjänsteförändring som kommer vid en okänd tidpunkt i framtiden.

    Skärpning! Varför ska jag fortsätta vara Vimla-kund när ni håller på såhär?

  • Kristian Köpsén Vimla 2.0

    Ni SMS:ar mig och vill att jag ska byta till Vimla 2.0. När jag försöker läsa på om varför det är bättre så står det mest floskler. Inga konkreta fördelar. Fine, ni vill byta platform. Men varför ska jag beställa Vimla 2.0. Ni är min leverantör och om jag behöver byta SIM så kan ni väl skicka mig ett SIM? Vi har ett avtal.

    Varför är det viktigt för er att jag frivilligt ska beställa ett SIM? Det känns skumt. Mitt Vimla fungerar bra, så jag vill inte byta. Om ni behöver tvinga mig att byta för att det ska fortsätta funka, så gör det. Men varför ska jag klicka i något och frivilligt byta innan det behövs? Det förstår jag inte anledningen till.

    Läser man här så verkar Vimla 2.0 vara instabilt och ha massor problem. Jag har inga problem nu. Det känns jättedumt att byta en dag innan det är absolut nödvändigt.