• Kenneth Tisell Betalning/Faktura

    Innan jag gick över till vimla hade jag Telia, vilket jag haft sen jag skaffade min första mobil, de tog en kreditupplysning under alla år. Det vimla håller på med är bara dumdristigt. Vi har Viasat parabol till TVn, de tog en upplysning när vi började för flera år sen hos dom. Så vad vimla drivs av för märkliga idéer vet jag inte, men som de själva säger gör de saker annorlunda, och den övertygelsen följer dom verkligen.


  • Kenneth Tisell Betalning/Faktura

    Ok, det kan förklara, men inte försvara deras handlande, förra gången var vi nog på väg utomlands, och nu sist var det omröstningen till mello. Så du har säkert rätt. Jag låter alternativet vara påslaget i fortsättningen. Tack för informationen. 😃

  • Kenneth Tisell Betalning/Faktura

    Jag har haft vimla i drygt ett år, under denna perioden har ni gjort tre eller fyra kkreditprövningar på mej, Varför? Jag har aldrig haft en betalningsanmärkning i hela mitt liv, jag kan förstå att ni tar som ny kund men inte regelbundet under tiden med ett giltigt abonnemang som alltid betalats i tid. Tar ni en kreditupplysning till på mej så skiter jag i vimla och byter operatör.

  • Kenneth Tisell Teknisk Support

    Samma problem och samma felorsak nu som vid melodifestivalen och det är det nya SIM-kortet som strular. Varför bytte ni ut ett fungerande simkort mot ett som inte fungerar? Några nya användbara funktioner innehåller det ju inte.

  • Kenneth Tisell Teknisk Support

    Betal och utlandssamtal var aktiverad i min mobil, så det kan ju knappast vara felet. @Ida_Vimla

  • Kenneth Tisell Nummerflytt

    Samma problem här, frugan kunde rösta men hon har det gamla SIM-kortet. Det är skräp av vimla att släppa SIM-kort som inte funkar fullt ut. Kvalité är lika viktigt som ett lågt pris, eller kan man ju lika gärna byta operatör.