• karinh Abonnemang

    Jag hade inte sagt något om man erbjudit Vimla i måndags när hon ringde och sa att hon även tyckte att borttagandet av 50-lappen för telefon, dvs 249 kr/mån var för dyrt. Då hade jag till och med tyckt att det var bra att man gett henne 400 kr rabatt jämfört med värvning. Men inte ett ord om detta utan man konstatera bara att 249 var det billigaste hon kunde få. När hon sedan ringde igen på fredagen o på en fråga om nytt bolag sa att en vän tipsat om Vimla fick reda på att hon kunde få ett bättre erbjudande via kundtjänst då tycker jag att det är fräckt.

    Ni kan räkna hur ni vill, hon tjänade nästan 400, dvs 40 månader eller drygt 3 år så hon slog naturligtvis till och nya SIM-kortet kommer i veckan. Undrar om Telenors kundtjänst ställer upp med att supporta hur hon ska sätta in det och fixa nytt autogiro .... hon får väl ringa dit

    En sak är säker, inga fler rekommendationer från mig om Vimla

  • karinh Idéer

    Jag hänger på möjligheten med e-faktura - fördelen är att man kan ställa in så att den betalas automatiskt under en viss summa. Måste säga att jag litar mer på detta än Klarnas rutiner för autogiro.

  • karinh Abonnemang

    Jag är minst sagt irriterad över Telenors beteende

    En äldre vän till mig har haft ett Telenor abonnemang som tecknades när hon ”fick” en smartphone, 249 + 50 kr/månad. Bindningstiden har gått ut och när hon ringde Telenor i måndags var beskedet först att 299 var det lägsta de kunde erbjuda - på direkt fråga om de ”extra 50 kr för telefonen” så gick de med på att gå ner till 249 kr men det var det absolut billigaste de kunde erbjuda.

    Jag blev då kontaktad eftersom jag berättat om Vimla tidigare och hon tycker att 250 kr är för mycket för att par samtal o lite surf. Hon ville inte ha länken utan att jag berättade om Vimla. Vi gjorde detta i fredags och med det minsta paketet för telefon o senior surf + värvningspremie till oss båda skulle hon bara betala runt 1/3. Vi var överens och hon skulle ringa Telenor och säga upp det nuvarande abonnemanget och försöka slippa betala förr april månad även om vi trodde att den var körd. Sedan skulle jag komma över o hjälpa henne att beställa Vimla.

    Telenor svarade att april kunde man inte göra något åt - den fick hon betala. Sedan frågade de till vilken operatör hon skulle gå över till och när hon sa att en vän rekommenderat Vimla säger kundtjänst att det var precis vad man tänkt rekommendera (fan tro’t) Och beställde hon genom dem skulle hon få:

    * Byte redan nu - dvs ingen betalning för april (249 kr)
    * 3 månader helt gratis (50 % om hon gått genom värvare dvs 50 x 3 = 150 kr)
    * 20 GB surf (samma som vid värvning)

    Så man är beredd att ge ca 400 kr rabatt när man får veta att någon redan ”sålt in” Vimla..
    Man kan ju undra om det är för att de ska slippa betala en tia per månad i värvningspremie ....