• jungfrun Teknisk Support


    hej

    jag har problem med mms på galaxy A40.

    vissa bilder (ca 1 av 5) går inte att skicka pga storleksproblem (se bilaga).

    "meddelande"-appen skall ju krympa storleken när man "delar"?!?

    Samsung skyller ifrån sig:(

    Kan vimla hjälpa till?

    Har letat efter storleksinställningar under mobilnät/åtkomstpunkter.

    Har återställt "nätverksinställningar" och meddelande-app.

    Ingen framgång.

    samma simkort har funkat felfritt i galaxy A3/2017 och Huawei p20 lite.


  • jungfrun Betalning/Faktura

    hej

    finns det något "pålitligt" sätt att bli notifierad när det kommit en faktura?

    förr plingade det till i klarna appen.

    billogram har väl ingen app?

    mailen från billogram fångas stenhårt av spamfilter:(

    kan man få 1 sms?

    eller, kan vimlas egna app notifiera om: ny faktura?

  • jungfrun Betalning/Faktura

    @MickeMM, @Joacim-Söderlund

    tror inte vimla genomfört någon kundundersökning. dom missnöjda hörs men alla nöjda är såklart tysta:)

  • jungfrun Betalning/Faktura

    @Ida_Vimla

    jag har Klarna med autogiro "betala fakturan med ett klick", men fick ändå ett sms om att jag ska få en annan faktura. med billogram som avsändare.

    hur automatiserar jag utan autogiro?

    betala fakturan med kreditkort?

  • jungfrun Betalning/Faktura

    Hej,

    Kan man behålla Klarna som betalsätt?

    Jag hör till den tysta massan som är nöjd med Klarna.

    Vill inte ge ytterligare ett företag tillgång till "alla mina pengar" (=autogiro).

    Och inte manuella steg med OCR/ Swish.

  • jungfrun Teknisk Support

    Hej!

    Det verkar vara riktigt komplicerat att presentera korrekt värde för datapotten.

    Typ, dom 11 första dagarna varje månad möts jag av notisen "Just nu håller surfpotter på att uppdateras. Detta gör att dina potter kan visas fel för tillfället."

    Och nyss (25e-29e okt) hade jag inte heller uppdaterade potter.

    Så 16 av månadens 31 dagar visas fel datapott!

    Fler som har det likadant?

    "room for improvements";)

  • jungfrun Teknisk Support

    hej

    surf funkar men inte mms.

    och https://support.vimla.se/articles/article/installn...

    säger olika i text och bild.

    text säger tex:

    "Verifieringstyp (heter ibland Autentiseringstyp): PAP"

    men skärmdump för Huawei säger:

    Authentication type: not set


    hur ska det vara?

    och fixa gärna instruktionen så den blir konsistent.

  • jungfrun Abonnemang

    Hej

    Hur räknar ni på datapotten?

    Tar ni alltid av ”äldsta” surfen först?

    Eller, tar ni först från ’nuvarande’ månad och sedan ’arkiverar’ återstoden den sista i månaden till en ’reservpott’ (med ’bäst före datum’)?

    Eller, annan beräkningsprincip?

  • jungfrun Allmänt

    hej

    fick ett mail med en enkät från någon som säger sig vara vimla.

    sista frågan bad om mitt telefonnummer.

    kan ni bekräfta att det är NI som skickat ut enkäten innan jag sprider mitt telefonnummer?

    Mailet verkar distribueras mha http://mailchi.mp/ och enkäten processas av typeform.com.

    Lite lurigt verkar det vara... OM det är vimla som ligger bakom, då borde det ju gå till vimla.se över https. Dessutom, vimla känner ju redan till mitt telefonnummer...


    mvh klas

  • jungfrun Allmänt

    hej

    ibland kommer sms "spam". som tex avslutas med: "skicka STOP till 71515". Kan jag ta reda på priset till tex 71515? Och... finns några "säkra" nummer att svara till? Man vill ju inte råka ut för mer spam för att jag råkar ha 'bekräftat' att jag är en äkta människa..