• JSJS Abonnemang

    @mlo

    Ja, du har faktiskt en poäng där. Det enda problemet jag upplevde med Hallon var nog nätet i vissa fall, tex underjord (tunnelbana) etc.

    Men jag förstår inte ekvationen gällande bokföring som @administrators Gustav_vimla beskrev. Hur kan Hallon erbjuda detta alternativ och inte Vimla om det blir problem med bokslut etc?

    Låter lite märkligt..

  • JSJS Abonnemang

    Hej allesammans,

    Jag har nu varit i kontakt med Hallons kundsupport och fått bekräftat att deras surf sparas i all oändlighet. De har ett abbonemang med 4gb surf (+25Gb) samt fria samtal/sms för 149kr/mån, första 4 månader fär endast 69kr/månad.

    Det här är ungefär samma alternativ som Vimlas 4gb surf fri samtal/sms men utan begränsning av sparad surf.

    Jag kommer garanterat byta till Hallon då jag haft de tidigare och det fungerade utan problem. Ville bara dela med mig av ett tips.

    Skärmdump på konversationen med Hallons kundsupport

  • JSJS Abonnemang

    Hej allesammans,

    Jag har nu varit i kontakt med Hallons kundsupport och fått bekräftat att deras surf sparas i all oändlighet. De har ett abbonemang med 4gb surf (+25Gb) samt fria samtal/sms för 149kr/mån, första 4 månader fär endast 69kr/månad.


    Det här är ungefär samma alternativ som Vimlas 4gb surf fri samtal/sms men utan begränsning av sparad surf.


    Jag kommer garanterat byta till Hallon då jag haft de tidigare och det fungerade utan problem. Ville bara dela med mig av ett tips:


    undefined

  • JSJS Abonnemang

    Jag ser att många av dina 194 inlägg ser ut såhär, dvs att du ofta är nedlåtande i ditt sätt att skriva. Jag ger mig.


    Ha det!

  • JSJS Abonnemang

    @Borjeg


    Du använder begreppet "vi" när du argumenterar FÖR kundnöjdhet. Då är det väl högst relevant att beskriva vilka du menar då det uppenbarligen finns en opposition till dessa "vi/oss" som du pratar om, inte sant?

    Vad ordet "vi" BETYDER har jag däremot full koll på men tack för ditt förtydligande.


  • JSJS Abonnemang

    Jag bytte först från Comviq/Tele2 till Hallon och därefter till Vimla JUST för att de hade detta erbjudande. Tror också att många har gjort detsamma.


    Att du sen stör dig på missnöjda kunder är ditt bekymmer. @Gneken

  • JSJS Abonnemang

    2@Borjeg sa i [Bara kunna spara surf i 1 år from 1/4 2018?\!](/post/16348):

    >

    Äntligen fria samtal och sms! Tack, det har vi väntat på!

    Surfen är inte så noga med. De varianter ni erbjuder, räcker alldeles utmärkt för oss.

    Tack igen.


    Förstår inte vilka "vi" är i detta sammanhang, men här ser du att det är fler än jag som inte samtycker med Vimlas nya "uppgradering".


    Dessutom skulle jag vilja veta varför ni valt att ta detta beslut ang. begränsningen. Läste i en annan tråd där ni lite luddigt förklarade att ni helt enkelt inte kan behålla det alternativet längre, men varför?


    Min teori är givetvis att ni vill mjölka era medlemmar. Ni håvar in oss med intressanta erbjudanden men när ni sedan samlat in ett antal kunder så slänger ni in såna här ändringar lite smidigt. Sen kör ni en klassisk "3 små steg fram, ett stort steg bakåt"-metod där ni erbjuder meningslösa förbättringar men sen inför en STOR begränsning a la "och så till sist en lite tråkigare nyhet........"

    Patetiskt, men å andra sidan är ni ett vinstdrivande företag så jag är inte förvånad över såna här övertramp!

  • JSJS Abonnemang

    Jag förstår inte hur ni kan sätta en tidsbegränsning på hur länge man får behålla sin surf, dvs max 1 år from 1 april 2018! Totalt meningslöst att ge fria samtal och sms men börja fiffla med surfen. Det är ju anledningen till varför man tecknar det medlemsskapet hos er, nämligen möjligheten att spara surf. Men nu begränsar ni som sagt. Riktigt uselt!