• Jonas Hansson146 Teknisk Support

    @Lars-Erik-Hallinder sa:

    Detta blir mitt första inlägg men har haft detta behov enda sen jag skaffade vimla för många år sedan och har efterfrågat det via supporten.

    Först och främst, när man har så nära anknytning till Telenor som redan erbjuder den tjänsten, så är det ytterst märkligt att det behövs en större och omfattande teknisk utveckling när det handlar om SIM-kort med unika serienummer bundna till samma abonnemangstjänst och växelstyrning, som nätet sedan många år har kapacitet för.

    Det andra jag finner anmärkningsvärt är att när det gäller prioriteringar så uppfattas det utifrån att det är samma tekniker och utvecklare som hanterar både nya betalningsmetoder som tvilling-simkortstjänster (motsv). Det är liksom två helt olika tjänster och borde därmed hanteras av två helt olika avdelningar.

    Känns mer som att ni har satt upp er på avtal som begränsar era tjänster i Telenors nät för att tydliggöra skillnaden mellan bolagens tjänster. Tycker det är tråkigt att ni pratar om försöksprojekt under flera års tid när andra operatörer redan har färdiga lösningar sedan många år, och framför allt när det är praktiskt möjligt att faktiskt erbjuda oss kunder som har behovet att köpa ett extra abonnemang till rabatterat pris fram tills ni har kommit så pass i er prioriteringslista att ni kan börja lyssna på oss kunder. Bra att ni byter betalningstjänster för de har verkligen inte varit så rolig för mig som kund med alla de svårigheter Klarna har haft men är nog knappast ensam om att vilja ha tvillingkort nu när hela Sverige avvecklar sina kopparnät, och behovet av mobil trafik kraftigt ökar hela tiden.

    Jag vill veta som trogen lojal kund sedan er start när jag har möjlighet att anskaffa mig ett tvillingkort eller substitut annars kommer jag att vara tvungen att byta operatör


    Helt klart kommer jag byta operatör om inte datamängden ökas och möjligheten till extra datakort erbjuds

  • Jonas Hansson146 Idéer

    @mvk sa i [E\-faktura](/post/15595):

    >

    @Isabelle_vimla sa:

    Hejsan!
    Vi hör er! Vi vill såklart att det ska vara så enkelt som möjligt för våra medlemmar, så under året kommer vi byta betalningspartner och då kommer möjligheten till e-faktura finnas!

    > > Hur går det med bytet av > betalningspartner?


    Jag tycker det funkar fint med autogiro genom Klarna så man behöver aldrig oroa sig över missade betalningar