• Jansson Utomlands

    En operatör har rätt att sälja Eu-roamingspärrade kontantkort/abonnemang.

    En operatör har även rätt att ta betalt efter särskild EU-prislista om personen varaktigt vistas utanför sitt hemland och även när majoriteten av samtal är gjorda utanför hemlandet dvs Sverige när du har svenskt abonnemang/kontantkort.


    Mer info om eu-roamingregler hittar du på länken

    https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/in...


    I e

    @David-Hoang

  • Jansson Utomlands

    UK har formellt gått ur EU, men eftersom det är en övergångsperiod tom 2020-12-31 gäller EU-förordningar och därmed EU-roaming året ut.

    UK betalar full medlemsavgift för 2020, men de har ingen rösträtt.


    @Monika

  • Jansson Vimla 2.0

    Jag har precis testat att skicka sms med leveransrapport till mitt Vimla 2.0 från både Hallonnummer och från Halebop och leveransrapport fungerar. @NiklasO

  • Jansson Teknisk Support

    Det kommer jag ihåg, att det skiljer på son mellan 1.0 och 2.0.

    Det borde Vimla informera om när de skickar ut simkort till kunder som byter till 2.0.

    @vimla

  • Jansson Vimla 2.0

    Jag har haft 2.0 i mer än 3 år inklusive testpilotstiden när det va beta.

    Jag har inte haft några problem sedan gratismånaderna efter testpilotstiden.

    Jag tror det bara är de som har problem med 2.0 som syns, alla vi andra som inte har haft några problem sedan hösten 2018 när det blev skarpt läge varken syns eller hörs.

    Självklart är det synd om de det inte fungerar för .

    Glad mångårig kund.

    @Vimla_Felix

  • Jansson Abonnemang

    Vet inte vad Vimla har för rutiner, men brukligt är att dödsboet får säga upp abonnemanget hos telefonoperatörer på sedvanligt sätt. Detta skiljer sig inte ifrån uppsägning av el, hyreskontrakt, telefon, Internet, tvtjänster med mera.@Agne-Blomvik

  • Jansson Allmänt

    Saxat från annan tråd om Volte som man arbetar med parallellt med monteringen.

    @Thursfield sa i [VoLTE och RCS](/post/25699):

    >

    @Ida_Vimla Låter bra! Ser fram emot båda men nog faktiskt mest RCS som jag är taggad att prova. Ser fram emot att se Vimla 2.0 utvecklas och utöka med fler funktioner! För mig har övergången till 2.0 som jag gjorde tidigt varit helt problemfri. Jag har två abonnemang bägge på 2.0 i olika telefoner (Nokia bägge). Dock ser man i forumet att många har bekymmer. Så kanske kan vara upplyftande att höra något positivt!

    @Ida_Vimla sa i [VoLTE och RCS](/post/25456):

    >

    @Thursfield och @SL

    Fel info av mig innan då jag missuppfattade hur det låg till. Volte som exempel jobbar vi med parraelt nu medan migreringen pågår till Vimla 2.0.

    Detta så det inte ska dröja extra 1-2 år efter migreringen är klar :)

    @Sven

  • Jansson Allmänt

    • De jobbar parallellt med Volte under tiden med monteringen till 2.0 kan du läsa i Tråden RSC och Volte. @Sven

  • Jansson Idéer

    Kostnadsspärren hos Hallon kommer inte omfatta den kostnadsfria roamingen inom EU, det skulle ju Vimla kunna ha också.

    Det skulle nog förenkla för alla hos Vimla, kan Hallon införa detta 27/5-2019 så skulle även Vimla kunna det.

  • Jansson Utomlands

    Själv har jag beställt giffgaff.

    @Andreas-Kamdal