• janneott Vimla 2.0

    @administrators Vimla_Felix

    Hej Felix,

    Jo, jag fick mitt SIM 2.0 för tre dagar sedan men jag saknar SMS med datum - fortfarande!

    Tänker att jag lär märka när det gamla kortet kopplas ner, då stoppar jag i det nya och hoppas att det fungerar!

    Vänl. Hälsn

    Jan

  • janneott Vimla 2.0

    @Vimla_Felix sa i [Väntar på SIM 2\.0](/post/34337):

    >

    Hej @janneott,

    Jag ser i systemet att du har bekräftad att adressen vi har är korrekt och det bekräftades av dig igår, 2020-01-02. Nästa steget är att ett nytt SIM-kort kommer att skickas ut till dig inom några veckor, och i samband med det kommer ett datum för att byta till 2.0 tilldelas med dig. Då kommer få chansen att ändra datumet för bytet.


    Just nu är det inget mer att göra än att använda ditt 1.0 SIM-kort som vanligt. Det nya kommer närmare ditt flyttdatum.

  • janneott Vimla 2.0

    @Zuly-Carolina-Guengue-Guerrero

    Hej,

    Har Du beställt utbyte av Ditt sim till Vimlas nya SIM 2.0 eller beställde Du nytt simkort för att det gamla blivit felaktigt?

    Om det gäller byte till SIM 2.0 så kan det ta lång tid, många veckor! Om Ditt sim strejkat på grund av tekniskt fel så är mitt första råd att prova kortet i en annan telefon som inte är "operatörslåst". Om kortet då inte funkar ska du begära ett nytt kort men beställ inte utbyte till SIM 2.0 därför då får Du vänta... Lycka till!

  • janneott Vimla 2.0

    Har skickat mail till Er om att jag ännu efter många veckor inte fått det nya SIM-kortet!

    Fick många mail om att jag skulle beställa, först massor av mail på svenska och när ni gick över till engelska gjorde jag en beställning för att byta... Mailade Er, inget svar - vad håller ni på med?

  • janneott Abonnemang

    Såg att Hallon erbjuder 13 GB surf inom EU, 3 mer än VIMLA!

    OCH man får spara upp till 100 GB i evighet

    Förbättringar ökar konkurrensen, kundens bästa vän!

  • janneott Abonnemang

    @Susanne-Viklund-Björk

    Hej, Tala med den gamla operatören och be dem att flytta abonnemangen till ditt personnummer. Din man måste förstås medverka och godkänna detta, kanske finns ett formulär som ni fyller i och skickar in till operatören. Annars skriv ett brev och tala om hur ni vill ha det!

  • janneott Utomlands

    Sms:a från Tyskland fungerar inte, meddelandet kunde ej sändas - felkod 38. Har en Moto G4+ och billigaste abonnemanget 100.-/mån.

  • janneott Teknisk Support

    Behöver jag kontakta min tidigare operatör angående uppsägning eller sker det automatiskt då numret flyttas till Vimla?