• Janne Thomas Sakari Savolainen Betalning/Faktura

    @Alex_Vimla


    Det är inget jag anser utan det är ju ett faktum ni måste ju kunna se att vi har betalat in alla fakturor som ni skickat påminnelse om i rätt tid när vi kan se att fakturorna gått iväg rätt datum till det konto och OCR nr som finns angivet på era fakturor. Kan ni inte ens se i ert system se att en faktura är betald den är ju länkad med ert egna OCR nr.

    Beträffande mail så är det mitt och sambons mail som finns registrerade hos er och ingen av oss har fått ngt annat än denna plötsliga påminnelseavgift som damp ner för 2 dagar sedan. Hon har t o m autogiro som dras per automatik. Det märkliga är ju att ni skickar ut dessa precis samma dag till två olika kunder. För min sambo gäller det mars faktura som ni skickar påminnelse om nu och för mig maj fakturan. När jag kollar juni fakturan stod det på mitt vimla ej betald trots att jag betalat den i rätt tid. Ni måste ju ha ngt systemfel som ni inte upptäckt och vi vill självklart ha tillbaka våra extra betalningar inkl påminnelseavgiften. Jag har skickat meddelande till er och Billogram och ni har inte svarat medan Billogram har hänvisat till er.

  • Janne Thomas Sakari Savolainen Betalning/Faktura

    @Maria-Lyrehag-Nordell


    Detsamma har hänt mig och min sambo. Vi fick i förrgår påminnelser för fakturor från mars, maj och juni. Alla är betalda av oss och finns registrerade hos banken. Vi har även nu betalat dessa fakturor ytterligare en gång med påminnelseavgiften innan vi han checka med våran bank. Vi får inget svar från Vimla och undrar om vi måste göra en anmälan för bedrageriförsök från deras sida. Tror ngt har gått fel i deras betalningssystem sedan dom gått över till Billogram. Våra fakturor stod som obetalda på mitt Vimla trots att betalningen var gjord och gått igenom. Verkar som flera fått dessa betalningspåminnelser för precis 2 dagar sedan.