• Jan Sjöberg Betalning/Faktura

    Hi @Thomas-Appleton,


    Vimla seems to experience major problems with their software/settings. Some 48h ago many of us lost a big chunk of saved data. Many of us have a negative sum. So perhaps not that strange ab upgrade goes wrong as well. Have you checked if other info when logging into your pages online compared to the app.?Have you tried the Vimla-suppprt favorite: rebooting the cell? Try the chat on Monday.

  • Jan Sjöberg Abonnemang

    Tack! Äntligen en reaktion värd namnet. Jag har kollat hastghet och kan efter omstart bekräfta:

    -Fått 2GB, syns när man loggar på hemsidan.

    -De 2GB syns inte i appen, mitt saldo fortfarande -6.01GB.

    -Strypningen borta (Vimla 1).

    Nu är jag bara rejält nyfiken på vad i tekniken som ställt till det för oss kunder.

  • Jan Sjöberg Abonnemang

    Nu har det här problemet funnits i met än 23 timmar (om man utgår från första felanmälan). Att det tar sin tid kan säkert ses som ok men ändå inte ok för för de som trots data-förlusten har positivt saldo. Men de (jag bl.a.) som nu har negativt saldo har antingen strypt (Vimla 1) eller ingen (Vimla 2) surf. Vimla 2 är ett antagande från min sida, men har för mig att den inte ens har strypning. Hur svårt kan det vara att bara lobba in 10GB så att vi klarar oss hyffsat över helgen. Gissar att ni på Vimla stämplar ut för dagen snart/nyss.

  • Jan Sjöberg Abonnemang

    Har kollat hastigheten efter tappet och Vimlas fylla-på-SMS. Den är helt klart strypt trots 4G+ och god mottagning. Har Vimla 1.

    Det här är inte ok, trots taskig timing med er kick-off. Fixa omgående och ge grundorsak.

  • Jan Sjöberg Abonnemang

    Kan bara hålla med. Nyss hade jag runt 98GB nu -5.89GB. Har alltså negativ pott. Verkar vara livat på Vimlas kick-off😉

  • Jan Sjöberg Utomlands

    Täckning för Telefonica i Tyskland:

    http://maps.mobileworldlive.com/network_info.php?n...

  • Jan Sjöberg Utomlands

    Hallå Alex,

    Tack för snabb respons:-)

    Jag åker enbart motorväg (tråkigt men snabbt) => ska rimligen innebära bra täckning. Att byta operatör medans man kör känns inte som ett alternativ. Vilken operatör är bäst i Tyskland, Österrike samt i norra Italien? Nuvarande nät-inställning = "auto". Förra året genomgående bra täckning och få drop-outs. Nu stora problem (gissar 50% av tiden) med främst data men även tfn/SMS. Var så hela resan och märktes i alla länder jag åkte genom (men tokbra täckning i Sverige). Testade olika "radio-appar", tyvärr samma dåliga resultat.

    /Janne

  • Jan Sjöberg Utomlands

    Hej,

    Galet många trådar inom "Utomlands" och hittar ingen som passar in => ny tråd. Sorry.

    Jag bilar varje år på semester: Sverige, Tyskland, Österrike och ned till Italien. Otroligt glad över roaming-reglerna. Suveränt med t.ex. internet-radio i bilen medans man betar av de 250 milen.Tyvärr har täckningen försämrats avsevärt i år jämfört med förra året. Har Vimla nya/sämre avtal? Har samma mob och oförändrade inställningar.


    Ha det!

  • Jan Sjöberg Betalning/Faktura

    Fortfarande samma fel. Vet flera med felaktiga belopp, både för höga respektive för låga. Konstigt att Vimla inte agerat än.

    @Asawi