• Jörgen_a Betalning/Faktura

    Det hjälper mig föga då SMS i så fall är skickat till mitt barn som inte är ansvarig för att betala fakturan.....kan jag ändra så att påminnelse-SMS skickas till annat telefonnummer? Annars är det tämligen värdelöst för min del (och förmodligen för alla andra som har barn som har abonnemangen),

    Tack för svar och förklaring - tycker dock fortfarande att det är otydligt, krångligt och "kundovänligt".


    @Emil_Vimla sa i [Var kommmer mina sms och mail för påminnelse?](/post/26960):

    >

    @Jörgen_a

    Den 3/6-2019 (5 dagar innan påminnelsen lades på) skickade vi följande SMS till dig gällande faktura #4573419 :

    "Hej Jörgen!

    Vi vill påminna dig om att du har obetalda fakturor som har skickats ut via vår nya betalpartner Billogram.

    Du kan hitta fakturorna i appen och på Mitt Vimla under fliken "Betalningar".

    Ingen påminnelseavgift har lagts på än.

    Fakturorna har skickats till din e-post (och här har vi skrivit in din epost). Vill du ha det till en annan adress? Under fliken "Kontouppgifter" kan du ange en ny fakturamail.

    Vill du betala med autogiro? På vimla.se/autogiro kan du se hur du aktiverar autogiro med Billogram.

    /Vimla"

    Liknande SMS har vi även skickat gällande faktura #5014828

    Så den "snälla" påminnelsen jag talade om har vi skickat till dig!

    Mvh Emil

  • Jörgen_a Betalning/Faktura

    Detta låter väldigt konstigt,

    jag har inte fått några snälla påminnelser från Billogram. Är de verkligen medvetna om att ni vill att de ska skicka snälla påminnelser. Kan ni fråga när och hur de skickat de "snälla" påminnelserna till mig?

    Jag har tex fått faktura #4573419 den 2 april, därefter får jag nästa mail angående denna faktura 8 juli med påminnelseavgift - det enda snälla här är väl att de väntat över två månader med att skicka faktura. Jag ser precis samma mönster med alla mina fakturor som jag fått påminnelse på en faktura sen en faktura med påminnelseavgift . För faktura #5014828 får jag påminnelse med avgift en månad senare. Förklara gärna på vilket sätt detta stämmer med det du skriver? Har jag fått betala påminnelseavgiften felaktigt vill jag gärna ha tillbaka den.

    Hälsar

    Jörgen


    @Emil_Vimla sa:

    @Rolf-Magnus-Persson , @Anders-Eriksson174

    Det låter som att ni haft en väldigt olycklig övergång från Klarna till Billogram! Meningen med bytet är att vi ska kunna ha mer kontroll över fakturaflödet och själva bestämma hur det fungerar. Till skillnad från Klarna som skickar en påminnelse med extra avgift direkt när fakturan gått över förfallodatum har vi istället valt att skicka snälla påminnelser utan extra avgift innan vi skickar en riktig påminnelse på 60 kr.

    Har det inte fungerat som det ska för er vill jag att ni kommer in till oss i chatten så att vi kan reda ut vad det är som hänt med era betalningar.

    Mvh Emil

  • Jörgen_a Betalning/Faktura

    Måste bara instämma att detta är väldigt otydligt för oss konsumenter. Jag har två abonnemang hos er, ett för min son och ett för min dotter. Ett av dessa betalas fortfarande via Klarna (och fungerar hur smidigt som helst). Den andra som har gått över till Billogram har strulat för mig från dag 1 (tror jag fått påminnelseavgift på varje faktura). Jag tycker det sätt som Billogram tar betalt med att skicka ut faktura till en mailadress känns omodernt och krångligt och har nu registrerat ett Autogiro men fick idag ändå en påminnelse om manuell betalning - helt makalöst....