• Isabelle_Vimla Idéer

    Hejsan!

    Vi hör er! Vi vill såklart att det ska vara så enkelt som möjligt för våra medlemmar, så under året kommer vi byta betalningspartner och då kommer möjligheten till e-faktura finnas!

  • Isabelle_Vimla Abonnemang

    Hejsan!


    Nu är det dags för maj-betalningen för abonnemangen, här kommer lite saker som är värda att tänka på kring månadsskiftet:


    Det kan ta några dagar innan dragningen görs eller fakturan dyker upp i mailen

    Står det Betalning Pågår är det bara att avvakta

    Tipsrabatterna står alltid som inaktiva i början av månaden

    Potten kan visas fel i några dagar innan den uppdaterats färdigt

    Data/samtal/mess fylls på den 1/5, du kan behöva starta om telefonen om det inte kommer igång automatiskt



    Så här vid månadsskiftet kan det dröja några dagar innan betalningen görs, då vi har många medlemmar och det är många räkningar som skapas. Det alltså ta några dagar innan det syns på kontot att pengarna dragits eller innan fakturan dyker upp i mailen/hos Klarna, men så länge du inte fått ett meddelande om att något gått fel ska det inte vara några problem.

    Om dragningen inte är gjord ännu kan du kika in på Mitt Vimla och se ”Betalning Pågår” Det innebär att räkningen ligger i kö och allt du behöver göra är att avvakta.


    Om du fått ett mail eller sms om att något gått fel med din betalning så har inte betalningen gått igenom, det kan då bero på följande:


    Om du har kort som betalmetod så nekade banken betalningen. Det beror oftast på att kortet inte är öppet för återkommande internetköp eller att du fått ett nytt bankkort och behöver lägga till kortuppgifterna på nytt.

    Har du faktura eller autogiro så innebär det att Klarna inte kunde godkänna kredit för denna räkning, det kan bero på flera olika anledningar, tex att du flyttat och adressen inte är uppdaterad eller att Klarna har ändrat något i sin bedömning.


    För att trigga ett nytt dragningsförsök är det bara att du loggar in på Mitt Vimla eller i appen och uppdaterar din betalmetod. Även om det skulle stå 0:- i Klarna-rutan så går uppdateringen av betalmetoden igenom när du klickar godkänn, och ett nytt försök görs med din valda betalmetod , tänk på att det nya försöket kan dröja en dag eller två innan det görs, just på grund av att det är många betalningar som görs. Om du tidigare hade utlands- och betalsamtal aktiverat behöver du aktivera det på nytt när betalningen gått igenom.

    På vimla.se/betalmetod har vi en smidig bildguide för hur du uppdaterar din betalmetod!


    Viktigt att tänka på under veckan är att potterna för samtal/sms och data se felaktiga ut och tipsningar kommer stå som inaktiva under hela betalningsperioden eftersom att tipsrabatten baseras på aktiva abonnemang. När alla betalningar kommit in i mitten av nästa vecka så ska alla potter vara uppdaterade och tipsrabatter vara aktiva igen!

    Ni behöver alltså inte oroa er om det ser ut som att surfen är borta, den har fyllts på som vanligt i början av månaden och tipsningarna kommer tillbaka.




    Hoppas ni får en superfin valborg!

  • Isabelle_Vimla Idéer

    Jag gillar idén!

    Just nu har vi inte möjligheten att ha fler abonnemang på samma konto, men vi jobbar på en lösning på det och då vore det såklart fint att få in ett familjeabonnemang :)

  • Isabelle_Vimla Betalning/Faktura

    Hej Kompisar!


    Nu är den här! Dagen vi alla längtat efter!

    Äntligen är vi redo att börja testa vår nya betalpartner för faktura, och ni får såklart vara med.Vi kommer börja testa den nya faktura-funktionen redan vid månadsskiftet så om du är sugen på att vara först ut kan du signa upp här

    Vi börjar med att testa med en mindre grupp användare så det är inte säkert att du kommer med i första rundan tester, men frukta inte! Vi sparar ditt önskemål för nästa runda.

    Till en början kommer vi bara att erbjuda faktura via mail så som vi har det idag, men vi jobbar på att få till e-faktura och autogiro i framtiden.


    Så gå in på länken och skriv upp dig så hör vi av oss!

  • Isabelle_Vimla Abonnemang

    @petter cyklade just sista vändan med handskrivna listor till datacentralen så om alla rensar sina cookies och loggar in på nytt kommer de sparade potterna se rätt ut!


  • Isabelle_Vimla Abonnemang

    @Simon-Larsson


    Hejsan!
    Det är en liten bugg vi har just nu, som råkat lägga på dubbla 22GB på ditt abonnemang. Jag fixar det åt dig så det inte blir fel :)

  • Isabelle_Vimla Betalning/Faktura

    Hejsan!

    Vi lyssnar på våra medlemmar och vill såklart att allting ska fungera så smidigt som möjligt för er, speciellt kring betalningarna.

    Under året kommer vi byta betalningspartner då vi hittat nya lösningar som vi tror passar våra medlemmar bättre, då kommer det vara lite längre förfallodatum på fakturan och ni kommer också ha möjlighet att välja e-faktura och autogiro direkt via din bank.

  • Isabelle_Vimla Betalning/Faktura

    @MickeMM @Michael

    De som har noll i betalning får fortfarande smset :)


    Lägg gärna in som idé i Labbet att man ska kunna sätta på och stänga av den funktionen i appen/Mitt Vimla, så kan ni pinga Nisse i förslaget!

  • Isabelle_Vimla Abonnemang

    @bg

    Just nu tar det väldigt lång tid att genomföra alla dragningar, det är vi medvetna om. Då problemet ligger hos Klarna och inte hos oss så har vi ingen fix för det från vårt håll, men vi håller på att byta betalningspartner under året och när det är på plats förväntas alla betalningar att genomföras direkt.

    Jag förstår att det är frustrerande att det tar lång tid, det tycker vi också, men vi är väldigt tacksamma för ert tålamod nu när en lösning är på väg :)

  • Isabelle_Vimla Abonnemang

    @Torbjörn-Ericsson


    Inga problem!
    Vi håller också på att kolla om vi kan automatisera uppdateringen, som du förslår och skicka ut ett litet grattis och ballonger via mail :)

  • Isabelle_Vimla Arkivet

    @Timo-Haikara


    Hejsan!

    Vi kommer börja med eSIM, dock är vi inte helt klara och behovet är inte jättestort på marknaden som det ser ut just nu :)

    Strax börjar betatesten av extra simkort med data, så du ska kunna ha ett i iPaden och ett i telefonen!


  • Isabelle_Vimla Abonnemang

    @maww

    Starta om telen om någon minut så funkar det :)

  • Isabelle_Vimla Abonnemang

    @MickeMM

    Hej Micke!
    För att kunna ändra till 100GB behöver du först uppgradera till fria samtal, sedan uppgradera datan. Detta eftersom att du inte kan ha 100GB och 60 samtal. Så testa gärna i den ordningen :)

    Tänk på att data från 100GB-abonnemanget inte sparas i potten (eftersom att 100GB är max)

  • Isabelle_Vimla Allmänt

    Hej vänner!

    Från och med idag så fungerar betalsamtal och -sms på Vimla 2.0 precis som det ska. Det som detta innebär är alltså att du kommer kunna använda betaltjänster via sms, t.ex. att donera pengar, omröstningar och upplysningtjänster.

    På det gamla simkortet går det endast att skicka betal-sms som har en maxsumma på 10kr / sms vilket begränsar många betaltjänster. Denna gräns finns nu inte med Vimla 2.0, vilket ger ett mycket större utbud för vilka betaltjänster som vi kan erbjuda med vårt abonnemang!

  • Isabelle_Vimla Utomlands

    @Michael

    Jag håller på undersöka saken, återkommer så fort jag fått lite klarhet!

  • Isabelle_Vimla Vimla 2.0

    Från och med 30/1-19 kan du använda ditt abonnemang för köp via Google Play och Appstore!

    Tänk på att du behöver ha aktiverat utlands- och betalsamtal på ditt abonnemang för att det ska fungera.