• Isabelle_vimla Utomlands

    @Pontus-Brundin

    Hej Pontus!
    Testa att gå in i inställningar i telefonen och låsa den till 3G, sedan välj en operatör manuellt. Funkar inte den första så testa nästa i listan tills du hittar en som fungerar, någon av dem ska få telefonen att hoppa igång :)

  • Isabelle_vimla Betalning/Faktura

    @Jkampe

    Japp, nu vart betalmetoden uppdaterad!

    Ha lite koll på mailen om du får en faktura för denna betalning, annars dras det automatiskt :)

  • Isabelle_vimla Betalning/Faktura

    @Erdzan-Saliev

    Hejsan!
    Jag kan se att du fått hjälp via chatten, vad bra!

  • Isabelle_vimla Betalning/Faktura

    @Jkampe


    Jag kan inte se att du uppdaterat betalmetoden på ditt abonnemang, däremot så är adressen uppdaterad. Vad händer när du försöker uppdatera betalmetoden? Får du något felmeddelande?

  • Isabelle_vimla Teknisk Support

    @Albert-Fors

    Det låter inte så bra. Kom gärna in i chatten så kan vi enklare få en överblick över problemet!

  • Isabelle_vimla Betalning/Faktura

    @Thomas-Cederholm

    Du kan se på Mitt Vimla under Förbrukning vad det är som kostat på ditt abonnemang. Välj betaltjänster och klicka på stapeln för föregående månad :)

  • Isabelle_vimla Betalning/Faktura

    @Jkampe

    På vimla.se/nekadbetalning kan du se de vanligaste anledningarna till att en betalning misslyckats, och på vimla.se/betalmetod finns en guide för hur du uppdaterar betalmetoden så ett nytt försök görs :)

    Så om du inte fått fakturan är det bara att logga in och uppdatera betalmetoden.

  • Isabelle_vimla Betalning/Faktura

    @Stella-Lindblom

    Som Spotify säger så bör du kunna byta betalmetod i nästa steg. Annars kan du testa i en annan webbläsare/inkognitoläge på mitt.vimla.se

    Ibland kan man ha en adblocker igång som blockerar innehållet i Klarna-rutan.

  • Isabelle_vimla Teknisk Support

    @Veronica-Malmqvist

    Jag gör så att jag skickar ut ett nytt simkort till dig, så ser vi om det kanske hjälper. Kom gärna in i chatten när du fått det så kan vi aktivera och kika på om det blir bättre

  • Isabelle_vimla Teknisk Support

    Hej Veronica!

    Vart befinner du dig när du upplever probelm med data efter samtal?

    Testa ditt simkort i en annan telefon och se om det blir samma sak i den, så får vi reda på om problemet följer med simkortet elle stannar i telefonen.

    Återkom gärna med svar i ett PM så kollar vi på det!