• Isabelle_vimla Teknisk Support

    @ThomasL

    Hej Thomas!


    Eftersom att abonnmanget är så pass nytt så ligger det inte med i tabellen ännu, men nu är det fixat så du kan byta över!

  • Isabelle_vimla Vimla 2.0

    @G.M

    Hejsan!
    Jag ser inget på ditt abonnemang som ska ha orsakat det, ibland kan det bli en låsning i själva telefonen som man kan lösa med en omstart.

    Återkom gärna via mail eller i chatten om det är ett återkommande problem, så kan vi felsöka!

  • Isabelle_vimla Abonnemang

    @Karin-Larsson182

    Hej Karin!
    Maila gärna in en bild på dina inställningar till oss så kan vi kika på det!

  • Isabelle_vimla Nummerflytt

    @Dhafer-Al-Kefagy

    Inga problem, ni kan registrera numret på målsman. Se bara till att det är samma person som står på abonnemanget hos oss :)
    Det kan du se om du loggar in på Mitt Vimla

  • Isabelle_vimla Teknisk Support

    @Tommer-Zilka

    Hejsan!


    Din nummerflytt nekades av din gamla operatör då numret är registrerat på ett annat personnummer än ditt hos dem. Om du vet vem numret står på idag så kan ni fylla i en fullmakt på vimla.se/fullmakt så kan vi flytta in numret :)


    Om du inte vet vem som är registrerad på numret så kan du kontakta din gamla operatör så kan de hjälpa dig!

  • Isabelle_vimla Nummerflytt

    @garbo53

    Det är inte så att han har en iPhone?

    Det är ett vanligt problem att iMessage inte uppdaterar inställningarna vid en nummerflytt. Du kan lösa det genom att:

    1. Gå in i Inställningar -> Telefon -> Mitt nummer
    2. Om det står fel nummer där, ändrar du det till rätt nummer
    3. Gå in i Inställningar -> Meddelanden -> Skicka och ta emot
    4. Kontrollera att det även där står rätt nummer
    Testa och se så att det funkar genom att skicka ett meddelande till någon annan med iMessage.

    Om det inte funkar, gör så här:
    5. Gå in i Inställningar -> Meddelanden
    6. Stäng av iMessage
    7. Slå på iMessage
    Testa igen.

  • Isabelle_vimla Nummerflytt

    @Dhafer-Al-Kefagy

    Hejsan!

    Nummerflytten gick inte igenom då det är ett oregistrerat kontantkort. Om du kikar in på vimla.se/kontant så finns en guide för hur du registrerar det på ditt personnummer så kan vi göra ett nytt försök!

    Skriv gärna här, eller kom in i chatten när det är klart :)

  • Isabelle_vimla Teknisk Support

    @nikeee

    Även om det kanske är gratis att smsa till just det numret så räknas det som ett betalnummer, då det är företaget som har numret som bestämmer om de tar ut en avgift eller ej och inte vi. Eftersom att vi inte vet om det kostar eller ej, så räknas det som ett betalnummer.

  • Isabelle_vimla Teknisk Support

    @nikeee

    Hejsan!
    Om du loggar in på Mitt Vimla och aktiverar utlands- och betaltjänster (under Inställningar) Så ska du kunna smsa till betalnummer :)