• Ida_Vimla Vimla 2.0

    Hej @Alf-Petersson
    Uppdatering: Teknikern som har detta ärende har inte kunnat återskapa problemet vilket är vad som försökts att göra förra veckan på nytt.
    På grund av detta har ärendet skickats vidare till andra tekniker.
    Vi har sökt efter fler ärenden/användare med samma problem men inte fått fram några/någon.


    Om någon i denna tråd vet om att detta sker för en själv eller någon annan så behöver i dessa exempel också!






  • Ida_Vimla Betalning/Faktura

    Hej, beklagar mitt sena svar här. Jag har ej befunnit mig på kontoret under förmiddagen men är nu på gång att återkoppla till ni som pingat mig här i forumet.


    Hej @Sten-Oliver-Andersson
    Betala nu knappen är ur funktion och det går inte att trigga en betalning på egenhand via mitt.vimla.se
    Det stämmer att det ska ske per automatik om man har ett kort kopplat och om vi inte kan dra så ska man då få information av oss.
    Har du inte mottagit något sms alls av oss gällande din betalning så rekommenderar jag att du hör av dig till vår support så kan vi se över specifik din betalning och vad som sker med denna. Jag tar mig dock en titt och återkommer till dig via mail.


    Hej @Deeija-Törn
    Just denna och föregående månad så har vi avslutat helt vårt samarbete med Klarna och flyttat över resterande till Billogram och Stripe. Detta har gjort att betalningarna tagit längre tid då vi velat att allt ska fungera och bli som vi velat. Just denna månad så har dragningarna tagit längre tid men kommande månad/månader kommer allting att dras mycket snabbare.

    Hej @Emil-Kristofer-Eriksson-Lindgren
    Vi har fortfarande inte dragit alla betalningar ännu utan det kvarstår några. Du är troligtvis en av dessa. Du bör dock ha fått ett sms eller information av oss sedan start av november. Jag kikar mer än gärna närmare på din betalning och återkommer till dig via mail.

    Mvh

  • Ida_Vimla Vimla 2.0

    Hej @Wanja-Anna-Marie-Hadelind

    Eftesom du har ett vimla 1.0 sim kort så bör du bara kunna lösa detta genom att återställa dina nätverksinställningar i din iPhone. Då kommer din mobil hämta om inställningarna för data och mms. Om detta ej hjälper så vore det toppen om du kan testa ditt sim kort i en annan mobil för att se hur MMS fungerar då?


    Mvh

  • Ida_Vimla Teknisk Support

    Hej @Jessica-Margareta-Jonsson

    Jag har kikat på ditt abonnemang och kan se att allt verkar fungera som det ska för dig utifrån din förbrukning.

    Stämmer inte detta så pinga mig i denna tråd så ska vi klart felsöka!


    Mvh

  • Ida_Vimla Teknisk Support

    Hej @Anneli-Söderberg

    Jag har mailat dig gällande aktiveringen av sim kortet. Återkoppla så snart du ser mitt mail!

    Mvh

  • Ida_Vimla Vimla 2.0

    Hej @Alf-Petersson

    Jag har skcikat ditt exempel till en tekniker och väntar på svar, jag fick ingen återkoppling förra veckan men hoppas att teknikern får fram något nytt denna vecka.

    Mvh

  • Ida_Vimla Teknisk Support

    Hej @Theresa-Ekdahl

    Alla har idag fått ny data då en ny månad börjar. Störningen är klarrapporterad sen ett par dagar tillbaka. Upplever du fortfarande problem om du staratr om mobilen nu idag?

    Hör i så fall av dig till vår support så ska vi kika närmare på detta.

    Lite felsökningssteg du kan göra innan:
    Testa sim kortet i en annan mobil för att se om samma sak sker

    Kontrollera dina nätverksinställningar enligt vimla.se/surf ( Vimla 1.9 eller vimla.se/apn vimla 2.0 ).

    Mvh





  • Ida_Vimla Utomlands

    Hej @Jouni-Luukkonen

    Får be om ursäkt för strulet!

    Det vore toppen om du kan ge oss exempel på samtal, sms eller försök till uppkoppling via mobildata så vi kan skicka dessa vidare till felsökningen som pågår hos teknikerna gällande detta. Har vi fler exempel är det även lättare för operatörerna i dem länder där man upplever problem att lokalisera felet. Du kan skicka exempel via mail eller komma in till vår chatt. Det vi vill ha är tidpunkter, datum och vad som strulat.
    Exempel: samtal som förste ringas datum X tid X, försök att koppla upp sig va data till operatör X tid X datum X.

    Mvh