• Ida_Vimla Utomlands

    @Andyman Hmm inget jag hört om eller kan hitta info om så får vänta på besked av mina kollegor som kan fixa kostnaden på hemsidan.

    @mlo Kostnaden är ännu ej uppdaterad men ärendet är lagt vidare till dem som kan fixa detta. Kanske dröjer lite längre än idag men bör vara på plats nästa vecka :)

  • Ida_Vimla Teknisk Support

    Hej @Zhulin-Zhou

    Ditt sim kort skickades ut från os till den adress du angivit i beställningen 9/9 2019 så du borde verkligen fått det vid detta lag. kontrollera gärna din adress inne från ditt vimla och beställ sedan ett nytt sim kort under inställningar.
    Du kan även om du har möjligheten då jag ser att du bor i Stockholm komma förbi vårt kontor och hämta ett idag innan kl 17.00.
    om du väljer att komma förbi så hör då av dig i denna tråd genom att pinga mig så jag kan se till så att ett sim kort görs i ordning och lämnas i receptionen åt dig.

    Mvh






  • Ida_Vimla Betalning/Faktura

    Hej @Joey-Michiel-Johan-Reijinz

    Just nu så kan man inte byta betalmetod då vi är mitt inne i en migration mellan Klarna och Stripe!

    Vi beräknar att man ska kunna byta betalmetod på nytt igen i slutet av nästa vecka.

    Mvh

  • Ida_Vimla Teknisk Support

    Hej @Gunnar-Johansson208

    Fungerar det inte alls för dig eller är det ex bara data och MMS som inte fungerar?
    Om det bara rör data och MMS så beror det nog på din mobils inställningar. Kika gärna så dem stämmer överens med vimla.se/apn
    Gäller det istället att et inte fungerar alls, alltså att du varken sms, ringa, surfa eller mms så behöver vi få tillgång till sim kortets nummer.
    Jag har besvarat ditt mail där jag skickat samma information som ovan. återkoppla via det med sim korts numret om det rör hela funktionen.

    Mvh








  • Ida_Vimla Utomlands

    Tja @mlo

    Tack för att du uppmärksammade att det saknas en kostnad där. Jag är inte helt säker på vad kostanden är men sagt till om att det saknas. Det borde uppdateras under dagen!

    Mvh

  • Ida_Vimla Teknisk Support

    Hej @Carl-Johan-Månsson

    Detta kikar jag mer än gärna närmare på.
    Jag har skickat ett mail till dig där jag ber om lite uppgifter. återkoppla till mig ås snart du kan så ditt nya sim kort kan komma igång.

    Mvh

  • Ida_Vimla Teknisk Support

    Hej @Henrik-Steen

    I dagsläget orsakar detta att du ej kan uppdatera din betalmetod och betala din obetalda månad.
    Abonnemanget är dock inte spärrat utan fungerar och du kommer kunna lägga in ditt kort så snart migreringen från Klarna är klar och då betala tidgare och kommande månader :)

    Mvh

  • Ida_Vimla Teknisk Support

    Hej @Anton-Nordenhem

    Jag har återkopplat till dig via ditt mail ärende. Hör av dig till mig så snart du kan så jag kan se till så du får ditt sim kort till din nya adress!

    Mvh

  • Ida_Vimla Betalning/Faktura

    Hej @Jonas-Karlsson149

    Du kan se vilken betalmetod du har kopplad via ditt vimla under fliken "betalningar". Där kan du även se tidigare månaders betalningar och beloppen. Efterosm du fram tills nu betalt via Klarna så betyder det att fakturaspecifikationer med moms är något som ej skickas ut av dem utan det är vi som kan se till så du får dessa till din mail.
    Nu när du blir flyttad från klarna så kommer du kunna få moms direkt på fakturan från oss, om du väljer faktura som betalmetod. Har du istället kort sker fakturaspecifikations utskicket fortfarande av oss.


    Vill du att jag skickar ut alla specifikationer för alla dina betalningar till din mail?

    Jag kan även lägga in så dessa skickas ut automatisk i fortsättningen om du önskar?

    Mvh

  • Ida_Vimla Vimla 2.0

    Hej @Marie-Louise-Lundgren

    Jag ser att du fått svar och hjälp av Emil i ditt ärende :) Om du får fler funderingar så återkoppla bara i ert ärende ihop!

    Ha en fin fredag och trevlig helg.

    Mvh