• Ida_Vimla Vimla 2.0

    Hej @Johanna-Zachrisson


    Jag kan se att du fick tag på oss via vår chatt och fick ditt sim kort aktiverat. Utifrån din förbrukning så ser allt ut att fungera som det ska för dig efter aktiveringen. Stämmer det?


    Mvh

  • Ida_Vimla Teknisk Support

    Hej @Bengt-Schubert


    Du har enbart ett nummer hos oss men det kanske är så att du har en iPhone? Om så kan ditt apple id ha låst fast det tillfälliga numret och detta är då vad som syns vid vissa samtal och sms. Det kan du smidigt lösa, följ: https://faq.vimla.se/hc/sv/articles/360002723478-Varf%C3%B6r-%C3%A4r-mitt-tillf%C3%A4lliga-Vimla-nummer-kvar-efter-nummerflytten-

    Angående tipsrabatten så kan jag inte se att abonnemanget beställdes via en tipslänk. Det är anledningen till varför rabatten på 10 kr inte är med. Bästa är att kontakta oss via mail eller via vår chatt (så som S.L svara) så kan vi kika närmare på just detta.

    Mvh

  • Ida_Vimla Vimla 2.0

    @S.L Tack!
    Nej jag har inte helt koll på alla som skrivit i denna tråd om detta och det är klart inte okej. Ber om ursäkt för detta!

    @Stefan-Henrikson
    Inte min mening att missa dig, verkligen förlåt för det! Har du några nyare exempel med tidstämpel så tar jag dessa jätte gärna? Gällande smsen för att hämta ut mat i Drive-In hos ICA samt att det inte går att larma av/på hemma via SMS som inte fungerar så kan jag inte svara på detta på rak arm.

    Jag felsöker mer än gärna med dig för att hitta en lösning, dock tror jag att det är två helt separata problem och dem bör inte påverka varandra.
    Du får ett mail av mig inom kort!

    Mvh



  • Ida_Vimla Teknisk Support

    Hej @Rolf-Enroth

    Jag kommer se över ditt ärende och se till att ge feedback till personen som hanterat det.

    Eftersom du hört av dig i ett nytt ärende så kommer jag återkoppla via det med vidare frågor.

    Gällande felsökningen och de fel som sker med Vimla 2.0 så kan vi inte få fram allt på rak arm och förhindra det i förväg. Exempel med dessa sms till numret i Finland så är det inget vi kan förutspå kommer hända men något vi ABSOLUT ska felsöka och lösa.

    Eftersom du blir debiterad för smsen så indikerar det att smsen kan skickas i våra nät men inte bli levererade till operatören som numret har i Finland. Det är antingen ett tekniskt problem vi kan lösa men det kan även vara så som S.L skrev att felet ligger hos den utländska operatör. Oavsett så ka vi klart reda vilket.

    Du kan förvänta dig ett mal inom någon timme av mig!


    Mvh







  • Ida_Vimla Betalning/Faktura

    Hej @Björn-Åke-Berg

    Så som jag skrivit i tidigare svar och även i andra trådar så är "betala nu" knappen ur funktion. Du kan alltså inte trigga en egen betalning via mitt.vimla.se ännu. PÅ grund av detta så står det "betalning pågår" och sedan att statusen ¨återgår till "obetald".
    Jag beklagar självklart att det känns förvirrande med betalningarna och jag ser över ditt abonnemang och återkopplar till din mail.

    @Emil-Kristofer-Eriksson-Lindgren och @Sten-Oliver-Andersson Jag kommer, inom kort, nu på förmiddagen höra av mig till er via mail då jag tog mig tiden igår att se över mer ordentligt vad som skett.

    Mvh

  • Ida_Vimla Vimla 2.0

    Hej @Alf-Petersson
    Uppdatering: Teknikern som har detta ärende har inte kunnat återskapa problemet vilket är vad som försökts att göra förra veckan på nytt.
    På grund av detta har ärendet skickats vidare till andra tekniker.
    Vi har sökt efter fler ärenden/användare med samma problem men inte fått fram några/någon.


    Om någon i denna tråd vet om att detta sker för en själv eller någon annan så behöver i dessa exempel också!






  • Ida_Vimla Betalning/Faktura

    Hej, beklagar mitt sena svar här. Jag har ej befunnit mig på kontoret under förmiddagen men är nu på gång att återkoppla till ni som pingat mig här i forumet.


    Hej @Sten-Oliver-Andersson
    Betala nu knappen är ur funktion och det går inte att trigga en betalning på egenhand via mitt.vimla.se
    Det stämmer att det ska ske per automatik om man har ett kort kopplat och om vi inte kan dra så ska man då få information av oss.
    Har du inte mottagit något sms alls av oss gällande din betalning så rekommenderar jag att du hör av dig till vår support så kan vi se över specifik din betalning och vad som sker med denna. Jag tar mig dock en titt och återkommer till dig via mail.


    Hej @Deeija-Törn
    Just denna och föregående månad så har vi avslutat helt vårt samarbete med Klarna och flyttat över resterande till Billogram och Stripe. Detta har gjort att betalningarna tagit längre tid då vi velat att allt ska fungera och bli som vi velat. Just denna månad så har dragningarna tagit längre tid men kommande månad/månader kommer allting att dras mycket snabbare.

    Hej @Emil-Kristofer-Eriksson-Lindgren
    Vi har fortfarande inte dragit alla betalningar ännu utan det kvarstår några. Du är troligtvis en av dessa. Du bör dock ha fått ett sms eller information av oss sedan start av november. Jag kikar mer än gärna närmare på din betalning och återkommer till dig via mail.

    Mvh

  • Ida_Vimla Vimla 2.0

    Hej @Wanja-Anna-Marie-Hadelind

    Eftesom du har ett vimla 1.0 sim kort så bör du bara kunna lösa detta genom att återställa dina nätverksinställningar i din iPhone. Då kommer din mobil hämta om inställningarna för data och mms. Om detta ej hjälper så vore det toppen om du kan testa ditt sim kort i en annan mobil för att se hur MMS fungerar då?


    Mvh