• Ida_Vimla Abonnemang

    @Rexhin-Bashllari


    Svarade i denna tråd https://forumet.vimla.se/topic/3986/sim-kort/2

    Låser nu denna så vi håller oss till en och samma tråd.

  • Ida_Vimla Allmänt

    Hej @Rexhin-Bashllari


    Kontakta gärna vår chatt så snart du kan så hjälper vi dig med detta då vi behöver uppgifter so ej kan lämnas ut i forumet.

  • Ida_Vimla Teknisk Support

    Hej @David_S


    Det stämmer att det visas fel för vissa om man jämför mitt.vimla.se och ens app. Vi jobbar med att lösa så det inte ska visas olika och det som stämmer är det du ser via mitt.vimla.se, i fall man ser olika.


    Du ska alltså strunta i appen just nu och enbart köra på mitt.vimla.se. Det är i vår tidigare tråd: https://forumet.vimla.se/topic/3970/sparad-surf-har-f%C3%B6rsvunnit/43 som jag kommer uppdatera om detta problem när det är fixat :)

  • Ida_Vimla Nummerflytt

    Hej @Kofi-Adanuvor


    Det borde inte vara helt omöjligt! Bästa är om du kontaktar vår support så kan vi kika på detta och ge info gällande sim kortet och din nummerflytt.

    Kika in i chatten när du har tid :)

  • Ida_Vimla Teknisk Support

    Hej @Sven


    Hmm okej det får vi i så fall kika närmare på. Vi har dock inte fått in några fler ärenden gällande detta men jag håller mina ögon öppna!

  • Ida_Vimla Utomlands

    Hej @Magnus-Roxner


    I fall du kan surfa på 3 G , skicka sms/MMS och ringa/ta emot samtal så vet vi att allt fungerar som det ska, d betyder det att det enbart är något med 4 G nätet där du befinner dig. Kan exempel vara en driftstörning eller högt belastat nät. Du får gärna manuellt prova låsa till 4 G nätet samt testa sim kortet i en annan mobil för att se hur det fungerar då. Strular något mer ås kontakta gärna vår support så kan vi felsöka ihop med dig.

  • Ida_Vimla Teknisk Support

    @mlo

    -Felet som skett har inte påverkat absolut alla och vissa har haft det ena med att för mycket surf visat och andra med att data försvann. Om din släkting fortfarande tycker det se fel ut så be honom kontakta vår support så kikar vi klart på det :)

    @PAMA

    -Under helgen visade det fortfarande fel. Fixen från vår sida korrigerade det som var fel och ens data lades tillbaka nu i måndags-tisdags. Det visades ju dock inte fel för alla så om du känner att ditt ser annorlunda ut eller har funderingar kring din surf så hör av dig till oss.

    @Jan-Markkanen

    -Det som skett ber vi väldigt mycket om ursäkt för och det är förståeligt att hela upplevelsen inte legat åt det positiva hållet. Kontakta gärna vår support om du fortfarande tycker det ser fel ut när du loggar in till mitt.vimla.se

    @Ola71

    -Problemet som orsakade att data försvann är fixat och ens data ska vara tillbaka för alla som blev drabbade. Visas det fel för dig fortfarande eller om du saknar data så kontakta vår support så hjälper vi dig.


    Har man funderingar om sin surf eller tycker det verkar fel så hör av er till vår support så kikar vi mer än gärna närmare på just din pott :)


  • Ida_Vimla Teknisk Support

    Hej alla!

    Jag vill börja med att tacka er alla för tålamodet kring problemet som gjort att en stor mängd surf har försvunnit.

    Problemet med att data försvann berodde på tidigare strul vi hade i början på månaden, där vi visade alldeles för mycket surf på många abonnemang.

    Nu är allting åtgärdat och rätt mängd surf har nu flyttats tillbaka på samtliga abonnemang.

    Vi har full förståelse för att det har har skapat en missvisande bild över ens sparade surf. Vi har därmed valt att bjuda på all surf som förbrukades under april månad.

    Det kan även vara så att användare som gjort en uppgradering av sin data nivå under april månad fortfarande saknar data på sitt abonnemang. Detta är någonting som vi fortfarande utreder. Så snart vi har mer information eller kan bekräfta detta så kommer jag posta här om det.

    Upplever man problem med sin data så kontakta vår support, gärna via vår chatt så hjälper vi till direkt!

  • Ida_Vimla Nummerflytt

    Hej @iktina73


    Jag kan se att din nummerflytt redan är godkänn och kommer ske 24/5 till oss. Har du funderingar gällande detta så hör av dig till vår support :)

  • Ida_Vimla Teknisk Support

    @Carolina-Karlsson Det vi strävar mot att göra är att se till så datan laddas tillbaka automatiskt. Om man pga detta har problem att surfa för tillfället så kontaktar man vår support.