• Ida_Vimla Utomlands

    Hej @Magnus-Roxner


    I fall du kan surfa på 3 G , skicka sms/MMS och ringa/ta emot samtal så vet vi att allt fungerar som det ska, d betyder det att det enbart är något med 4 G nätet där du befinner dig. Kan exempel vara en driftstörning eller högt belastat nät. Du får gärna manuellt prova låsa till 4 G nätet samt testa sim kortet i en annan mobil för att se hur det fungerar då. Strular något mer ås kontakta gärna vår support så kan vi felsöka ihop med dig.

  • Ida_Vimla Teknisk Support

    @mlo

    -Felet som skett har inte påverkat absolut alla och vissa har haft det ena med att för mycker surf visat och andra med att data försvann. Om din släkting fortfarande tycker det se fel ut så be honom kontakta vår support så kikar vi klart på det :)

    @PAMA

    -Under helgen visade det fortfarande fel. Fisken korrigerade allt och lade tillbaka ens data skedde nu i måndags-tisdag (igår). Det visades ju dock inte fel för alla så om du känner ditt såg och fortfarande ser rätt ut så var du inte drabbad.

    @Jan-Markkanen

    -Det som skett ber vi väldigt mycket om ursäkt för och det är förståeligt att hela upplevelsen inte legat åt det positiva hållet. Kontakta vår support gärna om du fortfarande tycker det ser fel ut när du loggar in till mitt.vimla.se

    @Ola71

    -Problemet som orsakade att data försvann är fixat och ens data ska vara tillbaka för alla som blev drabbade. Visas det fel för dig fortfarande eller om du saknar data fortfarande så kontakta vår support så hjälper vi dig.


    Har man funderingar sin surf eller tycker det fortfarande verkar fel så hör av er till vår support så kikar vi mer än gärna närmare på just er pott :)


  • Ida_Vimla Teknisk Support

    Hej alla!

    Jag vill börja med att tacka er alla för tålamodet kring problemet som gjort att en stor mängd surf har försvunnit.

    Problemet med att data försvann berodde på tidigare strul vi hade i början på månaden, där vi visade alldeles för mycket surf på många abonnemang.

    Nu är allting åtgärdat och rätt mängd surf har nu flyttats tillbaka på samtliga abonnemang.

    Vi har full förståelse för att det har har skapat en missvisande bild över ens sparade surf. Vi har därmed valt att bjuda på all surf som förbrukades under april månad.

    Det kan även vara så att användare som gjort en uppgradering av sin data nivå under april månad fortfarande saknar data på sitt abonnemang. Detta är någonting som vi fortfarande utreder. Så snart vi har mer information eller kan bekräfta detta så kommer jag posta här om det.

    Upplever man problem med sin data så kontakta vår support, gärna via vår chatt så hjälper vi till direkt!

  • Ida_Vimla Nummerflytt

    Hej @iktina73


    Jag kan se att din nummerflytt redan är godkänn och kommer ske 24/5 till oss. Har du funderingar gällande detta så hör av dig till vår support :)

  • Ida_Vimla Teknisk Support

    @Carolina-Karlsson Det vi strävar mot att göra är att se till så datan laddas tillbaka automatiskt. Om man pga detta har problem att surfa för tillfället så kontaktar man vår support.

  • Ida_Vimla Nummerflytt

    Hej @Tra-My-Vu

    Jag har skickat ett ny förfrågan nu. Du får besked till mailen registrerad till mitt vimla för numret det gäller.

  • Ida_Vimla Teknisk Support

    @Ola711 Ja se där, då blev det miss av mig. Ursäkta!

    Jag uppdaterar i DENNA tråd från och med NU.


    Jag har ingen mer uppdatering än att våra tekniker sitter med detta just nu. Så snart dem vet vad som skett och hur vi kan lösa det så kommer jag få veta detta och ser till att sprida det här så ni hålls uppdaterade.


  • Ida_Vimla Betalning/Faktura

    Hej @Jason-Andersson


    Toppen att det nu gick igenom, tänkte precis trigga en dragning från mitt håll.
    Bad en tekniker kika men vi fann inget i systemen som skulle orsaka detta. Nu hoppas jag klart inte det sker igen men låst oss säga det gör det.
    Om möjligheten finns så kontakta oss gärna via vår chatt så kan vi se över det direkt.

  • Ida_Vimla Utomlands

    Hej @Lii-Remund-Cervin

    Kika gärna på vår EU hemsida, där finner du all info : https://vimla.se/eu


    Glöm inte aktivera utlandssamtal via ditt vimla innan du reser :)

  • Ida_Vimla Betalning/Faktura

    Hej @Jason-Andersson


    Jag har sett över ditt abonnemang och din betalning har ej gått igenom men det bör inte vara några problem för dig att uppdatera betalmetoden.
    Kan du testa på nytt och även prova från en annan enhet. Om det ej går igenom eller om du får samma felmeddelande så kontakta vår support så kan vi hjälpa med att plocka bort den befintliga betalmetoden så du kan registera om det på nytt från start.