• Ida_Vimla Teknisk Support

    Hej,

    @Pelle-Persson Ditt nya sim kort är aktiverat sedan tidigare idag och bör fungera om du startar om din mobil :)

    @Marie-Oja Jag har aktiverat ditt nya sim nu, ge det ca 20 minuter och starta sen om din mobil!

    Mvh

  • Ida_Vimla Teknisk Support

    Hej @Linus-Berglund

    Jag har sett över ditt abonnemang men ser inget som ska hindra dig från att surfa. Alla tjänster är igång och aktiva från vårt håll.

    Du skriver att du dubbelkollat dina inställningar men jag skulle bara vilja att du slänger ett öga ytterliga en gång och ser så dem stämmer med: https://faq.vimla.se/hc/sv/articles/360002010417

    Om så prova gärna nollställa dina nätverksinställningar under inställningar > allmänt > nollställ
    klicka INTE på något annats å som radera allt innehåll eller dylik.

    Prova sedan surfa, hur fungerar det?

    Mvh







  • Ida_Vimla Nummerflytt

    Hej @Ingrid-Ann-Charlott-Törnqvist-Håkansson

    Förstår jag dig rätt om du vill att vi ska försöka få över ditt nummer till oss igen, eller syftar du på att du vill behålla det abonnemang som du har nu med Tele2?
    Om du vill att vi ska skicka en ny förfrågan så behöver du signera den fullmakt du fick information om från min kollega Samuel. Utan den så kan numret inte komma över till sos då du inte står som ägare av det hos Tele2.

    Mvh



  • Ida_Vimla Teknisk Support

    Hej @Pontus-Rehn

    Då ska vi klart kika på detta!
    Gäller det alla typer av samtal eller enbart får ex vett eller två nummer?
    Upplever du att det sker oavsett vart du befinner dig, alltså när du är hemma och likaså som när du är på jobbet?
    Vet du om det gäller olika operatörer eller bara samtal från telia, telenor, tre osv?

    Har du möjligheten att testa sim kortet i en annan mobil så vi kan se om samma fel sker där med eller bara i din mobil?PÅ så vis vet vi om det hänger med sim kortet eller inte.

    Mvh

  • Ida_Vimla Abonnemang

    Hej @stenos

    Jag kontaktar dig inom kort så ser vi över om det gjorts en beställning hos oss!

    Mvh

  • Ida_Vimla Betalning/Faktura

    Hej @Bodil-Wigert

    Om dte gäller abonnemangte som är kopplat till den mail du har i forumet så är allt aktivt och ska fungera. Gäller det ett annat nummer så kontakta vår support snarast så ska vi se över detta!

    Mvh


  • Ida_Vimla Betalning/Faktura

    Hej @Hilda-Carolina-Chio-De-La-Garza

    Då du beställde ditt abonnemang under januari månad så beställde du med kampanjen 75% rabatt under 2 månader, inte tre. Detta innebär att du i februari och mars betalar 75% av din totala månadskostnad och start april betalar fullt pris.
    Dock har di debiterats 34 kr för mycket nu i mars, jag drar av detta på kommande betalning. Du kommer kunna se krediteringen inom en dag eller två via ditt vimla.

    Mvh



  • Ida_Vimla Teknisk Support

    Hej @Jessica-Ahlin

    Om det endast gäller MMS så är det troligtvis dina inställningar i din mobil som inte stämmer. Jag skickar nedan vilka du ska ha :)

    Du ska ha en APN-profil för internet och en för MMS enligt följande:

    Internet ska se ut såhär, de rader jag ej nämner ska lämnas blanka

    Namn: internet
    APN: internet
    MCC: 240
    MNC: 06
    Verifieringstyp (kan också heta autensieringstyp): PAP
    APN-typ: default, supl
    APN-protokoll: IPv4
    APN-roamingprotokoll: IPv4
    Om fälten nedan finns så fyll i:
    MVNO-typ: IMSI
    MVNO-värde: 24006

    MMS ska se ut såhär, de rader jag ej nämner ska lämnas blanka

    Namn: MMS
    APN: mms
    MMSC: http://mms.media
    MCC: 240
    MNC: 06
    Verifieringstyp (kan också heta autensieringstyp): PAP
    APN-typ: mms
    APN-protokoll: IPv4
    APN-roamingprotokoll: IPv4
    Om fälten nedan finns så fyll i:
    MVNO-typ: IMSI
    MVNO-värde: 24006


    Mvh

  • Ida_Vimla Vimla 2.0

    Hej @Bengt-Jonny-Ekengren

    Ditt nya sim kort är nu aktiverat. Ge dte ca 30 minuter och starta sedan om din mobil :)

    Mvh