• Ida_Vimla Abonnemang

    Hej @OskarEge

    Vad trevligt att du skriver ett litet farväl "brev", det uppskattas <3

    Helt förståeligt att bytet kanske behövs, i dagens samhälle så är ju surfen det viktigaste nästan.

    Jag hoppas verkligen du kommer trivas hos Tele2 och när vi i framtiden förhoppningsvis har större datapaket så är du såklart varmt välkommen tillbaka.
    Om inte dottern då brukar kopiöst mycket mer data ;)

    Önskar dig en fin fortsatt vecka med strålande väder!

  • Ida_Vimla Nummerflytt

    Hej @Gunnel-Lindberg

    Då kan det troligtvis beror på någon inställning, kan du testa ta bort proxy och port inställningarna via ditt vimla och sedan starta om Instagram appen.
    Du finner dessa inställningar under åtkomstpunktsnamn och den profil som heter internet (om du har vimla 2.0) /Telenor mobilsurf (om du har vimla 1.0),

  • Ida_Vimla Teknisk Support

    @stormense Toppen att höra!

    Snyggt jobbat :) En high five på det.

  • Ida_Vimla Betalning/Faktura

    Hej @Ulla-Asplund

    Jag kan se att du betalat hela beloppet och inte för lite så allt är som det ska :)
    Om dte skulle vara så att man betalart in en mindre summa än den totala så får man då göra ytterliga en betalning genom att anitngen uppdatera sin betalmetod eller betala via OCR numret igen om man fått en faktura.

  • Ida_Vimla Teknisk Support

    @Veronica-Jansson202

    Kan du testa sim kortet i en annan mobil, hur fungerar det då?
    Märkligt, allt är verkligen igång här hos mig och ser bra ut. är din mobil uppdaterad, om inte kan du köra senatse uppdateringen och därefter se om det haft en positiv inverkan?

  • Ida_Vimla Betalning/Faktura

    Hej @Bo-Hilding-Wirén

    Då låter det som du kanske har något filter vi din mail som hindrar ditt mail att skickas till hej@vimla.se

    Toppen att det löst sig gällande betalningen och att du nu fått fakturan för januari via vår nya betalpartner.
    Du kan via den koppla ett autogiro, kika gärna på vår guide för det: https://support.vimla.se/articles/article/byt-beta...


  • Ida_Vimla Teknisk Support

    @Fredrik-Karlsson253


    Okej toppen att du skriver detta, jag ska testa själv nu under dagen för att se om det blir så för mig med.
    Tar vidare feedbacken om att felmedelande behöver ordnas så man vet vad som går snett.

  • Ida_Vimla Teknisk Support

    Hej @Sandro-Zurita-Santiestevez

    Du kan fylla på din surf på två sätt :)

    1. Antingen köper du 1 Gb för 45 kr, så många gånger du vill.

    2. Du ökar din mängd data genom att välja en högre nivå med data i månaden. Då får du mellanskillnaden av data direkt som du debiteras för på kommande betalning.
    Exempel: Om du uppgraderar från 2GB data till 6GB data, så får du genast 4 nya GB att surfa för (du har ju redan fått 2 i början av månaden ) och 60:- läggs på nästa räkning.

    Kika på : https://support.vimla.se/articles/article/att-aend...

  • Ida_Vimla Betalning/Faktura

    Hej @Edit-Alma-Christina-Winberg


    Det betyder att du idag har faktura som betalmetod som skickas till din mail i början på varje månad. Om du innan försökt koppla ett autogiro men det nu i alla fall står faktura betyder det att Klarna nekat ditt autogiro försökt förra månaden.
    Nu har vi Billogram som avsändare för våra fakturor och för att koppla så det dras automatiskt från ditt konto så följ denna guide https://support.vimla.se/articles/article/byt-beta...
    Fakturan för januari månad har skickats till din mail 2/1 via vår nya betalpartner så kika igenom din mail så du ej missar denna.




  • Ida_Vimla Utomlands

    Hej @Maria-Skinnargård


    I Polen skall det je vara några problem alls att bruka ditt abonnemang. Se till så du har utlandstjänsten igång, roaming på i mobilen och om du ej skulle få data så prova att manuellt koppla upp dig till en operatör. I vissa fall kan man först behöva låsa till 3 G nätet och sen manuellt välja en operatör.
    Har själv gjort dessa steg förra året när jag befann mig på en liten ö utanför Grekland och det fungerade finnemang.