• Ida_Vimla Abonnemang

    Hej @Thomas-Andolf

    Du har absolut din rabatt kvar och kostanden går upp när man uppgraderar då man debiteras för mellanskillnaden på kommande betalning. Dock gäller 3 månader halva priset då också så hör av dig till vår support via chatten när den öppnar kl 13.00 så kan vi se över din debitering och om något gått snett.

  • Ida_Vimla Utomlands

    Hej @Tove-Örnberger Märkligt att det inte fungerat fast du följt felsökningsstegen. Om du fortfarande befinner dig utomlands vore det jätte bra om du kan kontakta vår chatt vid 13.00 så vi kan se över detta med dig!

  • Ida_Vimla Teknisk Support

    @Thursfield Eller hur det ska bli kul att se vilka funktioner vi kommer kunna erbjuda och utveckla nu med Vimla 2.0.
    Hoppas du får en fortsatt fin sommar, just nu spöregnar det här hos oss :( men ska bli 29 grader och sol på fredag!

  • Ida_Vimla Vimla 2.0

    Hej @Clive-Kent-Edvard-Ekenberg

    Beklagar om det inte fungerat som tänkt för dig med Vimla 2.0
    Jag kan ej se att du kontaktat oss tidigare gällande detta vilket känns lite tråkigt då vi ej kunnat försöka lösa det för dig.
    Jag får tacka för din tid och önska dig allt gott hos din nya operatör samt att du f¨år en fortsatt fin sommar!

  • Ida_Vimla Betalning/Faktura

    Hej!

    @Liisa-Maria-Emilia-Railasto Belagar det sena svaret. Jag kan se att en kollega till mig besvarat ditt mail förra veckan i onsdags. Återkoppla via det mailet så fortsätter ditt ärende därigenom

    @Christofer-Ohlsson Beklagar upplevelsen gällande bytet till Billogram. Ditt mail-ärende har även blivit besvarat av oss där vi ger mer information kring vad som skett. Det skickades förra veckan i tisdag så återkoppla gärna där.

    @Petter-Dixelius Vi har just nu högt tryck i supporten och har ännu ej kommit till just ditt mail. Jag ser till så du får svar nu under dagen gällande påminnelserna som hamnat i din skräppost!

    @Maria-Lyrehag-Nordell Du kan alltid maila oss på hej@vimla.se men då vi, som jag nämnt ovan, har hög belastning så är chatten bästa alternativet när den öppnar kl 13.00. Om du loggas ut eller avbryts så försök chatta från en dator och med fast uppkoppling då det oftast beror på att man chattar från en mobil när detta sker. Du får mer än gärna även skicka in ett mail och pinga mig i tråden här så kikar jag på ditt ärende.











  • Ida_Vimla Teknisk Support

    Hej @Mattias-Carlsson och @Dennis-Edlund Det ska fungera med oss så vitt jag vet. Ni behöver ha aktiverat utlands-betalsamtals tjänsten via ert vimla dock för att det ska fungera. Om ni har denna tjänst redan aktiverad och det fortfarande inte går så vore det toppen om ni kan återkomma till vår support med exempel med tidpunkter där ni försökt mota detta sms så får vi felsöka det.

  • Ida_Vimla Teknisk Support

    Hej @Robin-Lindberg

    När man ringer ut så beror det en hel del på ens mobil om mobiltnätvek kommer vara tillgängligt. Du ska kunna surfa med 3 G. Om du har en mobil där det fungerat innan så se över dina inställningar så de stämmer med vimla.se/surf
    Prova även låsa till 3 G nätet och gör sedan ett testsamtal. Kontrollera även så din mobil är uppdaterad med senaste mjukvaran. Om det inte fungerar efter dessa steg så testa gärna sim kortet i en annan mobil för att se hur det fungerar då. Kan du surfa medan du är i ett samtal i en annan mobil så vet vi att det är något i din mobil som gör så det inte fungerar.

  • Ida_Vimla Utomlands

    Hej @Christopher-Olofsson

    Om du har aktiverat utlands-betalsamtal via ditt vimla under fliken inställningar samt roaming i din mobil så ska det fungera.

    Det som kan vara bra att testa är att söka nät manuellt i telefonen och på så sätt kunna få anslutning så som @Asawi skrev.

    För att söka nät manuellt i telefonen så görs det såhär:

    För Android:

    Gå till Program > Inställningar > Fler nät > Mobila nätverk > Nätverksoperatörer > Sök efter nätverk > Välj operatör i listan (Du kan testa flera olika)

    För iPhone:

    Inställningar ---> Mobilnät---> Val av nätverk -> Slå av "auto" ---> Välj operatör i listan (Du kan testa flera olika)

    Tänk på att göra en omstart av mobilen efter du valt nät manuellt, du an även om stegen ovane j hjälper låsa till enbart 3 G nätet och sedan göra om det manuella valet.


  • Ida_Vimla Teknisk Support

    Hej @Magnus-Johansson154


    Om jag förstår problemet rätt så kan varken du eller andra med vimla i din närhet ringa ett specifikt nummer som har en annan operatör?

    Kan ni ta emot samtal från detta nummer samt skicka sms dit?
    Har det fungerat tidigare för er samt kan du eller någon av er testa ringa numret med dolt nummer? Då slår ni #31# innan numret. Hur fungera det då?

    I fall det inte fungerar så kontakta gärna vår chatt när den öppnar idag kl 13.00 så felsker vi detta med dig!

  • Ida_Vimla Teknisk Support

    Hej @Sari-Haapaniemi


    Jag har inte hört något liknande från någon annan om detta så det kan ju vara något som beror på beta versionen av iOS13.
    Du kan ju snabbt först testa sim kortet i en annan mobil för att säkerställa så samtalstjänsten fungerar helt?
    Om du i din närhet har en annan iphone med tidigare iOS så prova gärna hur det fungerar i den mobilen. Uppstår inga problem så pekar det på att det är iOS13 som medför problemet.