• Gneken Abonnemang

    @Andyman


    Det förstår jag. För mig så vill jag att det hoppar igång på Google Play åtminstone :)

  • Gneken Abonnemang

    Tack för snabbt svar, hoppas detta prioriteras lite då det inte är en ny funktion utan något som funnits men försvunnit :) @Alex_Vimla sa:

    @Gneken Det vågar jag inte svara på, men en gissning är att det är mittenalternativet som gäller i det här fallet.


    /Alex

  • Gneken Abonnemang

    Hej hej, när ni säger att ni jobbar på ett nytt avtal. Vad är det för tidsaspekt på det? Veckor? Månader? År?

  • Gneken Abonnemang

    Bra at ni återkopplar, men hade varit ännu bättre om ni återkopplat tidigare innan kunder upptäckt detta :)


    När ni ändå kikar på lösning för detta, kommer ni att kika på en lösning fö Apple App Store också?

    @Alex_Vimla sa:

    Hej alla!


    Nu har jag en uppdatering kring hur betalningar från Google Play och Microsoft Store kommer att fungera i framtiden.


    Från den 22/10 så är det inte längre möjligt att göra köp från någon av dessa butiker och få det på sin mobilräkning. Detta beror på att Google Play och Microsoft Store har bedömt att vi inte har ett giltigt avtal med dem. Det kom som lite av en överraskning för oss då ingenting ändrats i avtalet, men tyvärr har de redan stängt av funktionen för Vimla-abonnemang. Hade vi fått bestämma hade vi såklart behållit möjligheten.


    Det kommer självklart gå att göra köp i butikerna och betala det direkt via kort, så du kan fortsätta att handla appar som vanligt. Enda skillnaden är att betalmetoden att ta det på mobilräkningen inte finns kvar.


    Vi jobbar på en lösning och hoppas få nya avtal så fort som möjligt. Självklart så kommer vi att uppdatera med ytterligare information så fort som vi fått det nya avtalet på plats. Tack för allas tålamod! <3

  • Gneken Abonnemang

    Både för och nackdelar med detta. De som drabbas är de som valt det allra lägsta tidigare, dvs 4gb surf och 60 samtal och 600 sms.

    Dock så tror jag det nu blir enklare för Vimla att hantera kundservicen då jag vet att vid varje månadsskifte så blir potten och samtalen konstiga, samt att om man uppgraderar från 60/600 till fria och tillbaka så blir även det något strul där.


    Tror på detta och jag hoppas att inte Vimla gör några större förändrignar på ett tag och inte det behövs.

    Alla som tycker det är för mycket pengar för den surf ni får kan nog blicka mot Hallon. Men tänk att hallon erbjuder ett sämre nät i de flesta fallen, samt att potten inte sparas när man nedgraderar surfmängd, då raderas hela potten.

  • Gneken Utomlands

    Är roaming aktiverat? Om inte, så måste du aktivera det för att kunna surfa inom EU.

    @Tomas-Pettersson sa i [Surfa i Danmark?](/post/17450):

    >

    Är i Köpenhamn. Massor av surf kvar på kontot, ansluten till Telenor DK, fyra fulla staplar. ”No internet connection”. Vad göra

  • Gneken Idéer

    @CoffeeTears

    Förstår inte riktigt varför du kommer in och kommenterar på något du inte riktigt har koll på.. Aja


    @Petter_Vimla

    Något vi kan se inom snar framtid? Verkar vara hyfsat enkelt iallafall =)

  • Gneken Idéer

    Det är Vimla som behöver implementera stöd för det i deras app...

    Förmodligen kör du Android, för här är de appar som har stöd för autofill med LastPass på iOS.


    https://lastpass.com/support.php?cmd=showfaq&id=86...




    @CoffeeTears sa:

    Nej jag kollade aldrig in länken. Ser det mer som en fråga för 1Password att lösa.
    jag använder själv Lastpass och deras app har stöd för autofill.

  • Gneken Idéer

    @CoffeeTears

    Vet inte riktigt om du har kikat på länken. Men du verkar inte ha gjort det.

    Det jag vill att Vimla gör är att de i deras app ser till att stödja autofill av exempelvis 1Password. Jag är fullt medveten om att Vimla säljer mobilabonnemang.

  • Gneken Appar

    Har samma problem på iOS, hjälper inte att döda appen och starta om.