• Glixbit Abonnemang

    @osvanberg sa:

    Vimla måste ha de mest gnälliga kunder som jag någonsin har stött på. Ni vet att Vimla är ett vinstdrivande företag va? Ni vet att ni själv röstar med plånboken och själva väljer vilken operatör ni vill ha? Är ni inte nöjda? - gör det som ni hotar och skriker om, byt operatör! Det finns inga bindningstider eller något annat som låser er kvar hos Vimla om ni anser att ni inte får värde för det ni betalar för. Om ni anser er vara inlåsta pga de generösa tipsrabatter och sparad data som Vimla erbjuder så är det ett bevis på dumdristig girighet. Gilla läget. Bete er lite vuxet nån gång. Eller byt operatör.


    För det första är det fruktansvärt tröttsamt att det ska avfärdas som gnäll så fort betalande kunder inte jublar åt en försämring.


    För det andra är det mycket riktigt ett helt vanligt förfarande för kunder att som det kallas rösta med plånboken, och jag är inte rädd för att byta operatör om jag finner ett bättre erbjudande någon annanstans. Något jag inte verkar göra innan min ihopsamlade pott (som nyligen utökats med hela 24 GB börjar sina. Även den dagen kommer jag att ta mig rätten att ”gnälla” på Vimla


    MEN! Vimla gör en grej av att vi är medlemmar hos dem, inte kunder. Det är ett begrepp som förpliktigar. Väntar med spänning på en kallelse till ett årsmöte

  • Glixbit Abonnemang

    En avsevärd försämring för mig, ovanpå att ni redan har lagt en begränsning på hur länge jag får spara min pott. 60 Samtal / 6 000 meddelanden per månad har jag hela tiden betraktat som fria samtal, var aldrig på kartan att jag skulle ringa slut på min pott.


    Jag erkänner att 2GB + Fria samtal/mess är en bättre deal än när jag blev ”medlem” hos Vimla! (När är nästa Vimla-kongress? Vilket inflytande hade vi över dessa ändringar? Hur kan jag stoppa dem?) men när jag väl fick en fördubbling till 4 GB för samma pris känner man sig väldigt felbehandlad när det rycks bort.


    Minns jag det helt tokigt om jag minns det som att de nya abbonemangen var ett plåster på såren för begränsningen gällande sparande av pott?


    Nåväl, ett helt år kvar innan de 4 GB/månad är garanterat bort. Så ingen brådska att överge Vimla-skeppet.




  • Glixbit Allmänt

    Jag är lite orolig/besviken, de positiva nyheterna påverkar i dagsläget inte mig men gör givetvis ingen skada heller.

    Jag är väldigt ojämn i mitt mobilsurfande, jag använder knappt någon data när vardagen rullar på men när jag är på resande fot och till exempel i sommarstugan (Där vi har en 4G-router med ett nyinköpt Vimla-abbonemang i storstugan, men i lillstugan där jag sover och glor på lite Netflix innan jag somnar använder jag min egen pott.) använder jag desto mer. Ett abonnemang där jag kan spara oanvänd surf är perfekt för mig och Vimla lär fortsatt vara det bästa alternativet men jag kommer att vara en mindre nöjd kund framöver. (Ni kallar det medlem, men vilket inflytande har jag haft och kommer jag att kunna ha över denna ändringen? Jag har då aldrig sett röken av en kallelse till ett årsmöte.)

    Det minsta jag begär är att det kommer att gå att se på Mitt Vimla hur många GB som ryker vid nästa månadsskifte.

  • Glixbit Teknisk Support

    Sanslöst vilket kaos det ska vara med det här Vimla 2.0. Själv byter jag vid dygnsskiftet och vill desperat skjuta upp det. Hoppas innerligen att alla drabbade blir kompenserade.

  • Glixbit Abonnemang

    @osvanberg Jasså? Jag instämmer ju med dig vad det innebär att vara kund som jag ser det. Vimla väljer att lyfta fram att vi är INTE är kunder, utan ”medlemmar” hos dem och då får de väl stå till svars för det.


    Finns mycket värre problem i världen men jag tror inte att Vimla har haft att välja på att få fred på jorden eller att behålla 4 GB-nivån


  • Glixbit Abonnemang

    @Petter sa i [Vi ändrar abonnemangsnivåerna idag \(20/6\)\!](/post/17962):


    @Glixbit Jag är förstår att det känns som en försämring men är glad att du nu har ett abonnemang som är ännu bättre än när du först blev medlem hos oss.

    >

    Dina tankar om en Vimla-kongress tycker jag är jätteroliga! Så som jag ser det har vi ju en åretrunt-kongress här på forumet, men vi kanske borde formalisera en process kring det på något sätt? Hur går dina tankar? Bollar gärna mer om det så kan vi styra upp något tillsammans!


    >


    Jag får mer för min månadsavgift när det väl är den aktuella månaden, men i praktiken var 60 samtal och 6000 meddelanden per månad detsamma spm obegränsat för mig. Dessutom fanns det ingen begränsning på hur länge jag skulle få spara min pott när jag gick över till Vimla så sett över en längre tid är det en sämre deal.

    Knappast en året runt-kongress, vi "medlemmar" har inte kunnat ta ställning till dessa förändringar på förhand och verkar inte kunna stoppa dem heller. Vi kan antingen fortsätta att betala för tjänsten under de nya förhållandena, eller tacka för oss och söka oss någon annanstans, som helt vanliga kunder.

    Sen undrar jag om det inte var så att höjningen till 4GB var ett plåster på såret när en begränsning på hur länge vi får spara potten infördes? Rätta mig gärna om jag minns det helt tokigt.



  • Glixbit Teknisk Support

    @Karl-Olov-Nordin Glöm det