• Glixbit Vimla 2.0

    Ska du byta SIM så gör det till en annan operatörs, ska du stanna ho Vimla så råder jag dig att avvakta. Räcker att läsa lite på forumet för att avskräckas

  • Glixbit Vimla 2.0

    Sanslöst att man inte pausade alla inplanerade flyttar när kaoset bröt ut i helgen. Nu får jag ”Ingen täckning” i skärmen med jämna mellanrum.

  • Glixbit Vimla 2.0

    Så här i tider när jag byter SIM-kort påminns jag om att ert råd är att spara alla storlekar av SIM-kortet ifall man behöver en annan storlek i framtiden. Så var fallet även när jag fick mitt första SIM-kort från Vimla.


    Det går väl an så länge det är till en mindre storlek man byter men att trycka tillbaka till exempel ett nano-SIM i mini-SIM-kortet det kom ifrån är ett klassiskt sätt att få SIM-kortet att fasta i enheter. Jag kan inte tänka mig att ni ersätter skador som orsakats av ert råd, hur kan det ha fått stå kvar på korten så länge

  • Glixbit Teknisk Support

    @Karl-Olov-Nordin Glöm det

  • Glixbit Teknisk Support

    Sanslöst vilket kaos det ska vara med det här Vimla 2.0. Själv byter jag vid dygnsskiftet och vill desperat skjuta upp det. Hoppas innerligen att alla drabbade blir kompenserade.

  • Glixbit Abonnemang

    @Borjeg Hade vi varit medlemmar så hade vi på något sätt varit medskyldiga. Jag tycker att du sammanfattar det ganska bra, det är ungefär att det är trams jag vill få fram.

  • Glixbit Abonnemang

    @Petter sa i [Vi ändrar abonnemangsnivåerna idag \(20/6\)\!](/post/17962):


    @Glixbit Jag är förstår att det känns som en försämring men är glad att du nu har ett abonnemang som är ännu bättre än när du först blev medlem hos oss.

    >

    Dina tankar om en Vimla-kongress tycker jag är jätteroliga! Så som jag ser det har vi ju en åretrunt-kongress här på forumet, men vi kanske borde formalisera en process kring det på något sätt? Hur går dina tankar? Bollar gärna mer om det så kan vi styra upp något tillsammans!


    >


    Jag får mer för min månadsavgift när det väl är den aktuella månaden, men i praktiken var 60 samtal och 6000 meddelanden per månad detsamma spm obegränsat för mig. Dessutom fanns det ingen begränsning på hur länge jag skulle få spara min pott när jag gick över till Vimla så sett över en längre tid är det en sämre deal.

    Knappast en året runt-kongress, vi "medlemmar" har inte kunnat ta ställning till dessa förändringar på förhand och verkar inte kunna stoppa dem heller. Vi kan antingen fortsätta att betala för tjänsten under de nya förhållandena, eller tacka för oss och söka oss någon annanstans, som helt vanliga kunder.

    Sen undrar jag om det inte var så att höjningen till 4GB var ett plåster på såret när en begränsning på hur länge vi får spara potten infördes? Rätta mig gärna om jag minns det helt tokigt.



  • Glixbit Abonnemang

    @osvanberg Jag vet att jag inte är medlem hos Vimla, men så länge de slår sig för bröstet och vill framstå som något unikt tänker jag efterfråga en unik situation.


    Lustigt att du inte nämner Coop som exempel. ;) Jag har kundkort på både Willys och ICA och man kan väl säga att jag är medlem i deras kundklubbar. De framställer sig inte heller som unika livsmedelsbutiker där vi inte är kunder, på sin höjd kallar de oss både kunder och medlemmar

  • Glixbit Abonnemang

    @osvanberg Jag kan bli medlem hos en telefonioperatör lika mycket som jag kan bli dess make.


    Varför hånar du viljan att byta operatör när du själv har lanserat det som den lätta lösningen?

  • Glixbit Abonnemang

    @osvanberg Jasså? Jag instämmer ju med dig vad det innebär att vara kund som jag ser det. Vimla väljer att lyfta fram att vi är INTE är kunder, utan ”medlemmar” hos dem och då får de väl stå till svars för det.


    Finns mycket värre problem i världen men jag tror inte att Vimla har haft att välja på att få fred på jorden eller att behålla 4 GB-nivån