• Gert Ove Olsson Allmänt

    "Bra hjälp när du behöver den

    Vi har en support som bryr sig. På riktigt! Vi vill ha glada användare, det gör det mycket roligare att gå till jobbet. Därför lägger vi stor vikt att finnas tillgängliga och hela tiden bygga om och fixa så att tjänsten blir bättre, enklare och tydligare."

    Skitsnack

  • Gert Ove Olsson Teknisk Support

    Har problem med skorrande/hackande ljud på både Galaxy S9, S10 och S10+

    Vimla påstår att det är fel på telefonerna. Jag påstår, efter ett omfattande provande, att felet ligger hos Vimla. Vid ett byte till annan operatör försvann felet.

    Jag har eliminerat felet genom att låsa telefonen till 3G-nätet.

    @Idha-Holmquist

  • Gert Ove Olsson Teknisk Support

    Jag skrev inte att jag bytt operatör. Jag har provat Telia och det fungerade.

    Min fråga till Ida var vad hon ansåg min slutsats. Den är ännu så länge obesvarad.

  • Gert Ove Olsson Teknisk Support

    Köpte en Galaxy S9 för någon månad sen. Använder jag högtalarfunktionen blir det efter 4-20 min hackande ljud hos min motpart. Har haft telefonen på service 2 ggr och därefter fått den utbytt till en S9+. Denna telefon har samma fel! Pratat med Samsung som inte kunde föreslå andra åtgärder än de jag redan gjort utom att jag skulle prova en annan operatörs simkort. Detta har jag ännu inte gjort. Min fråga: Är det någon som för egen del känner igen fenomenet?

  • Gert Ove Olsson Betalning/Faktura

    Ibland, när man följer foruminläggen, så tycker jag det verkar som rena lekstugan.

    Har varit kund i flera månader och nu med två abonnemang. Allt, från beställning till fungerande abonnemang, har fungerat klockrent.

    Beträffande Klarna så har jag betalat via dem i flera olika sammanhang. Tradera, internetbeställningar från diverse företag och nu Vimla.

    Aldrig haft något problem.

    Alltså: Jag funderar. Tar inte ställning. Vill bara förmedla mina erfarenheter.