• Gareth Teknisk Support

    Vilken mobil har du, @Ola-Sikström ? Är det kanske en OnePlus?

  • Gareth Teknisk Support

    Hej! Jag har kanske hittat en lösning. På Twitter frågade @joh om jag hade en dual sim telefon - jag svarade ja, men kunde inte förstå hur det kunde påverka problemet.

    Jag satte mitt simkort i min gamla mobil, som jag aldrig har använt med vimla. I början, fungerade internet inte alls. Jag kollade på APN inställningar och valde en inställning med "services.telenor.se".

    Det fungerade och twitter fungerade också. Jag flyttade tillbaka simkortet till min nuvarande telefon, och såg att alla åtkomstpunkter hade "services.telenor.se" men kunde inte se fler inställningar.

    Jag googlade och hittade rätt inställningar på https://forumet.vimla.se/topic/286/inst%C3%A4llnin... , jag la till en ny åtkomstpunkt och aktiverade den.

    Nu fungerar t.co länkar på twitter, jag vet inte hur telefonen väljer vilken inställning den använder automatiskt, men det är kanske någon på Vimla som vet, och som de kan ändra.

  • Gareth Teknisk Support

    Jag antar du såg mitt svar och video på twitter

  • Gareth Teknisk Support

    Jag har också samma problem. Jag hade sama problem med Comviq, men när jag flyttade till Vimla i November det började fungerar igen.


    (det fungerar nu inte....)