• fryguy Vimla 2.0

    Om det är en Androidmobil borde man kunna spara över kontakter till Google-kontot. Vill man sedan redigera dom
    kan man göra det på http://contacts.google.com (man kan även importera kontakter från .vcf-filer mm där).

  • fryguy Teknisk Support

    @Benny-Tiles Ok nä det låter väl rätt osannolikt (men förvisso inte helt omöjligt).

  • fryguy Teknisk Support

    Tänk på att det t.ex. kan vara Postnord som slarvat bort brevet med simkortet.

  • fryguy Teknisk Support

    Det låter ju inte bra.


    @Ida_Vimla borde kunna hjälpa er.

  • fryguy Abonnemang

    Jag är inte helt säker, men tror att om man nedgraderar abonnemanget så görs det först vid nästa månadsskifte då man redan betalt för det dyrare abonnemangsformen. Så kanske därför det ser ut som det inte händer nåt.

  • fryguy Abonnemang

    @Petter sa:

    @fryguy sa:


    Tycker dock det är lite trist, det börjar bli som alla andra operatörer man lovar en sak för att locka till sig nya kunder och sen försämrar man abonnemangen allt eftersom och hoppas att folk inte ska orka byta.
    Från "början" kunde man ju spara datan hur länge som helst, sen vart det sänkt till ett år och nu detta.


    Det här är ju en förbättring av de allra flesta abonnemangen, och där man kan tycka att det finns en försämring får man antingen en generös kompensation (motsvarande 1 år mellanskillnad i data!) eller möjlighet att ändra till någon av de nya nivåerna som passar en bättre.

    Vi har ju ingen bindningstid och är man missnöjd ska man såklart byta till en operatör man känner att man kan vara nöjd med - det är vår uppgift att få folk att vilja vara kvar hos oss och den uppgiften tar vi på allvar. Denna ändring har vi gjort för att vi tror att det blir mer attraktivt att vara Vimla-medlem på våra nya nivåer :)

    Dom som haft 60 samtal har nog haft det av en anledning, för att dom inte ringer mycket men gör av med mer data. Det börjar känns lite som när alla mobiloperatörer sålde mobila bredband och lockade med fri data för att nån månad senare strypa ner dom till 5GB eller så i hopp om att kunderna inte skulle orka byta eller säga upp abonnemangen. Nåväl om jag inte tappar massa tipsrabatter p.g.a. detta kommer jag väl ändå köra vidare på Vimla.

    Tycker ni kunde mailat ut den här informationen om abonnemangsändringarna, nu råkade jag läsa det på Swedroid.



  • fryguy Abonnemang

    @Asawi Nä för 55+ så blir det väl inte så stor skillnad kanske. Tycker dock det är lite trist, det börjar bli som alla andra operatörer man lovar en sak för att locka till sig nya kunder och sen försämrar man abonnemangen allt eftersom och hoppas att folk inte ska orka byta.

    Från "början" kunde man ju spara datan hur länge som helst, sen vart det sänkt till ett år och nu detta.
    Jag gissar att man gjort så här för att man inte lyckats spärra dom billigaste abonnemangen för att kunna ringa från utlandet

  • fryguy Abonnemang

    Hade jag inte haft massa tipsningar hade jag nog bytt operatör nu. Det var väl inte länge sen abbonnemangen ändrades, så varför göra det nu igen.

  • fryguy Betalning/Faktura

    Vimla har ingen kundtjänst via telefon, är det kanske Klarna du pratat med?

  • fryguy Abonnemang

    @Halima-Abdi-Hassan Du kanske behöver ställa in APN manuellt.

    Se här https://support.vimla.se/articles/article/installn...