• Fredrik Vesterberg Betalning/Faktura

    @Benny-Hansson

    Klarna hänvisar till att det är vimla som har problem med sin plattform gällande fakturor. Ring till klarna och hör med dom om de har ett underlag som väntar på vimlas godkännande. Klarna kan inte utfärda en faktura utan att vimla godkänner fakturan

  • Fredrik Vesterberg Betalning/Faktura

    hej, har precis ringt fram och chattat med både vimla och klarna. Enligt klarna hade de fått en reservation på 150kr från vimla men de inväntade ett godkännande från vimla innan de kunde skicka ut fakturan. Vimla hävdade att de hade gjort allt rätt men som sagt fakturan kunde inte utfärdas förrän vimla godkände.


    Det hela slutade med att vimla ringde till supporten hos klarna och strax efteråt fanns fakturan hos klarna.


    Klarna påtalade att vimla har haft stora tekniska problem på sistone.



  • Fredrik Vesterberg Betalning/Faktura

    Hej, varför ändrades min betalmetod över nyår? Jag har alltid fått mina fakturor via klarna och när januarifakturan skulle betalas fanns den inte hos klarna och jag fick ett meddelande att betalningen inte gick igenom. När jag kontrollerade på min sida såg jag att betalningsmetoden hade ändrats till autogiro.

    Nu har jag testat att ändra betalmetod till kortbetalning och när jag ska betala fakturan så är beloppet bara 0kr.