• Fredrik Borg Betalning/Faktura

    Att inte utveckla något man vet är efterfrågat är definitivt ett val @mlo.

  • Fredrik Borg Betalning/Faktura

    Spot on @Sven.

    Det är ju inte så att de behöver uppfinna hjulet på nytt. Dessutom fick jag klart besked från kundtjänsten att mitt aktiva byte av fakturapartner skulle lösa just detta. Det var enbart e-faktura vi diskuterade.

  • Fredrik Borg Betalning/Faktura

    Du missar poängen helt @Michael

    Jag är inte intresserad av vare sig autogiro eller kortbetalning, utan vill ta del av den lösning som Vimlas kundtjänst berättade att jag skulle få via Billogram.

  • Fredrik Borg Betalning/Faktura

    Hej Vimla!
    Tidigare i år rekommenderades jag i chat med kundtjänst att byta från Klarna till Billogram. På detta vis skulle jag kunna registrera mig för e-faktura direkt i min Internetbank. Efter första manuella inmatningen ger banken besked om att Billogram kan skicka e-faktura och att jag bara behöver klicka på en länk för att fylla i kundnummer. Jag tar kontakt med Vimla, som vid det här laget stängt ned chatfunktionen, och efterfrågar kundnummer. Efter lång tid utan svar skickar jag påminnelse i nytt ärende, men inte heller detta besvaras. I slutänden tråcklar jag mig fram till Billograms telefonsupport som säger att Vimla valt bort smidig e-faktura. Riktigt trist, måste jag säga. En kundtjänst måste kunna leverera både jakande och nekande svar. Tystnad ger endast frustration och på sikt färre kunder