• Emma Utomlands

    Yes, det har du helt rätt. I fix!

     

    //Emma

  • Emma Arkivet

    Hej!
    Tyvärr har vi en bugg som gör att vissa av er ser ut att ha 60 samtal och 60 meddelanden fast ni har fria. På Vissa står det även 1000.000 meddelanden. Vi jobbar på att fixa detta. Under tiden får ni gärna komma in till oss i chatten om ni är osäkra på vad ni har.

  • Emma Allmänt

    Hej @@Michael

     

    Vi releaseade just så att man nu kan se hur många samtal och meddelanden man har kvar om man har 60 av varje, kanske kan du använda det för saldo.me för att få in den informationen. Nästa steg är att fixa trafikspecifikationen så klart. 

  • Emma Arkivet

    Hej Michael!
    Vi har inte hunnit ta tag i detta än men jag håller med dina agrument, så kan det helt klart vara. Jag ska se vad vad vi kan göra. Tack för att du ligger på, det uppskattar jag.

  • Emma Utomlands

    Hej!

    Knivig fråga, var tvungen att dubbelkolla först men så här. Så länge du håller dig inom samma zon alltså länder som debiteras likadant för data, exempelvis i Europa så betalar du 1 dagstaxa/dygn oavsett hur många länder du kör igenom. Skulle du däremot åka från Sverige till Thailand, mellanlanda i London och där surfa så kulle du få betala en ny taxa för surf i Thailand även om du hann göra detta under samma dygn eftersom surf i de länderna inte debiteras lika. Hänger ni med? :)

  • Emma Utomlands

    Hej!

    Det stämmer som @@Adnan säger. Så fort du börjar surfa så debiteras du 29 kr och får en datamängd på 100 MB och oavsett om du surfar 100 kb, 5 MB eller 87 MB så debiteras man 29 GB. De 100 GB är gilltiga till 23:59 samma dygn oavsett när man börjar surfa och det är svensk tid som gäller, även om man är i Thailand. 

     

    Det är bara det sista som inte riktigt stämmer, dvs man kan endast köpa ett datapaket/dag. Tar surfen slut får man vänta på att det ska bli efter 00:00 i Sverige.

  • Emma Arkivet

    Hej!

    Hmm, det låter konstigt. Jag har kollat med våra utvecklare då jag inte själv kan återskapa felet och Rickard säger så här:

     

    "Det enda jag kan komma på så här direkt är att javascript är avslaget, men då borde inte sidan fungera så bra överhuvudtaget! Annars behövs det mer info, t.ex. om medlemmen får något felmeddelande i webbläsarkonsollen? Det brukar alltid vara det bästa för vidare felsökning ;)"

  • Emma Genomförda Idéer

    @@svenerikols Ja, det är jag helt med på. Bra tänkt! Ville mest att ni skulle veta att vi inte gör någon kreditkontroll så att personen som köper kan ju köpa utan att ha täckning för det men en psykologisk spärr tror jag är bra.

  • Emma Genomförda Idéer

    Hej!

    Lite sen på bollen kanske men jag tycker idén är jätterolig och känns "Vimlig". Dessutom är ju det ett sätt för oss att "erbjuda" mobiler utan att göra det, dvs vi kan skicka nya medlemmar till sektionen för köp och sälj om de behöver en mobil. 

     

    En liten parentes vad gäller trygghet och att inneha ett abonnemang. Vi gör ju ingen kreditkontroll på våra medlemmar, det enda vi kollar är att personen är över 18, folkbokförd i Sverige och levande. Dvs bara för att man har ett abonnemang behöver man inte vara kreditvärdig. Däremot kan jag förstå tryggheten med att vi då har nummer och adress till personen men jag är tveksam till om vi får lämna ut sådan information om en medlem till en annan. Det behöver vi nog kolla med datainspektionen i sådant fall.

     

    Jag tror också som @Mrnolimit skrev att det är viktigt att vi på Vimla håller oss utanför detta. Vi upplåter en del av vår plattform till köp och sälj men resten behöver styras och kontrolleras av er medlemmar. Vore ju toppen om @svenerikols ville ta hand om den delen av forumet. Du skulle ju exempelvis kunna kolla upp hur länge någon varit medlem i forumet och ranking som @@Petter föreslår för att få någon sorts uppfattning om personen.

  • Emma Genomförda Idéer

    Hej @@svenerikols Bra idé. Vi försöker få in så mycket funktionalitet kring röstbrevlådan vi kan när vi ändå lägger in den på MItt VImla. Däremot är jag inte helt säkert på  vilka funktioner vi kan få till. Vet att Telenor har en röstbrevlåda för sina kunder med massa funktionaliteter och en för oss så hyr nät som ska vara enklare men det kollar vi naturligtvis upp när det är dags.

     

    Edit: grammatik