• Emil_Vimla Nummerflytt

    Hej @Nicole-Chee-Hang-Chiu,

    Mailen har lite längre svarstid för tillfället men chatten är öppen vardagar mellan 9-16 och där får du snabb hjälp :) Du hittar den på vimla.se/kontakt eller på mitt.vimla.se

    Mvh Emil

  • Emil_Vimla Vimla 2.0

    @Ismet-Helic

    Inga problem, härligt att det är igång för dig igen :)

    Mvh Emil

  • Emil_Vimla Vimla 2.0

    Vill bara få upp denna på tapeten igen!

    Vill ni prova funktionen som gör om röstmeddelanden till SMS är det bara att signa upp!

    Mvh Emil

  • Emil_Vimla Abonnemang

    Hejsan Lena!

    Superkul att att svärfar vill komma över till oss på Vimla :)

    Har han inte någon e-post kommer han behöva skapa det/ låna din eftersom det mesta här hos oss sköts online även kontakt med supporten. Risken finns att du kommer behöva sköta allt med betalningar, kontakt med supporten osv. åt honom om det skulle uppstå problem.

    Har han inte heller något svenskt ID kommer han inte kunna flytta med sig sitt nuvarande nummer, aktivera utlands- och betalsamtal eller betala på annat sätt än med kontokort.

    Vidare undrar jag vad han har för telefon då vi byter system och äldre telefoner har inte stöd för vår nya teknik och då fungerar inte Vimla. Är det en relativt ny telefon eller en som åtminstone har stöd för 3G kommer det att fungera ändå. Problemet uppstår med äldre telefoner som inte har tillgång till internet då dessa inte uppdateras av telefontillverkaren.

    Mvh Emil

  • Emil_Vimla Nummerflytt

    Hejsan @Mohazab-Hamad-Alfakhouri229,

    Jag kan se att din gamla operatör gav oss avslag på grund av att ditt gamla abonnemang var avslutat, har de sagt att det är OK att flytta numret ändå nu?

    I så fall är det bara att återkomma så gör jag ett nytt försök!

    Mvh Emil

  • Emil_Vimla Teknisk Support

    Hejsan @Peter-Larsen och @Joar-Ahlfort,

    Ber om ursäkt för sen återkoppling!

    Jag kan se att ni båda nu varit i kontakt med oss och fått hjälp med att aktivera funktionen på era abonnemang! :)

    Mvh Emil

  • Emil_Vimla Teknisk Support

    Hej @Yazmine-Ibrahim-Jernström,

    Jag har nu svarat på ditt mail så att vi kan lista ut vad det är som hänt! :)


    Mvh Emil

  • Emil_Vimla Vimla 2.0

    Hej @Ismet-Helic,

    Jag har svarat på ditt mail så vi kan starta en felsökning du och jag! :)

    Mvh Emil

  • Emil_Vimla Vimla 2.0

    Hej @Eva-Krigare,

    Härligt att du fått hjälp nu och fått nya simkort beställda till döttrarna. Hojta till när de kommit så hjälper vi till med aktiveringen :)

    Mvh Emil

  • Emil_Vimla Nummerflytt

    Hejsan @RALPH-GÖRAN-JOHNNIE-PETERSSON,

    Det var inte alls bra att du inte fått hem något simkort!

    Jag hittar inget abonnemang när jag söker på din mailadress kopplad till forumkontot, har du fått en orderbekräftelse? Annars misstänker jag att beställningen inte slutförts.

    Har du fått en orderbekräftelse vill jag att du loggar in på mitt.vimla.se > kikar under kontouppgifter så din adress stämmer och därefter går du till inställningar > ersätt simkort så skickar vi ut ett nytt som kommer hem inom 1-3 arbetsdagar.

    Mvh Emil