• Emil_Vimla Teknisk Support

    Hej @brjohan!

    Vi byter ut alla SIM-kort och med de nya SIM-korten behöver telefonen ha 3G förmåga eller vara av en nyare 2G modell då den behöver Vimlas nya operatörskod. En 3G kompatibel telefon kan ta emot uppdateringar från telefontillverkaren och därigenom få dessa men är det en äldre 2G telefon kan den inte uppdateras och fungerar därför inte med det nya SIM-kortet.

    Då alla behöver byta till det nya kortet kan jag tyvärr inte rekommendera Vimla för dig.

    Mvh Emil

  • Emil_Vimla Teknisk Support

    Hejsan @Viktor-Christoffer-Zelander,

    Funktionen "samtal väntar" låg inte aktiv i nätet på ditt nummer, slog igång det precis så inom kort borde det fungera som det ska för dig!

    Mvh Emil

  • Emil_Vimla Betalning/Faktura

    Hej @Eddy-Wendin,

    Felkod 13 betyder att din e-postadress redan finns registrerad på ett abonnemang hos oss. Det måste vara en unik mailadress som inlogg för varje abonnemang. Du kan däremot ändra så att fakturan går till samma mail under kontouppgifter på Mitt Vimla i efterhand.

    Mvh Emil

  • Emil_Vimla Vimla 2.0

    Hej @Albin-Oppäng!

    SIM-kortet gick precis ut så du borde få det inom några dagar :)

    Mvh Emil

  • Emil_Vimla Vimla 2.0

    Hej @Jesper-Kyrk,

    Ditt 2.0 SIM ligger i kö och väntar på att bli utskickat jag kan tyvärr inte skynda på det. Hinner du inte få det innan resan kommer du när vi skickat kortet få ett SMS och då kan du gå in på vimla.se/SIM och flytta fram bytet till ett senare datum.

    Mvh Emil

  • Emil_Vimla Teknisk Support

    @Stempus @Petter-Hansson

    Hejsan!

    Detta har med att göra om samtalet hamnar på 2G eller 3G. Det spelar ingen roll om du har 4G täckning när samtalet börjar då Vimla i dagsläget inte erbjuder samtal över 4G.

    Så när ni kopplar upp ett samtal slår telefonen automatiskt över till 2G eller 3G beroende på vad som ger bäst täckning. Hamnar det på 3G kan man både ringa och använda mobildata men hamnar det på 2G kan man endast ringa.

    I vissa telefoner kan man manuellt låsa till 3G för att undvika detta. Detta kommer i när Vimla får VoLTE (samtal över 4G) i framtiden inte längre vara ett problem.

    Mvh Emil

  • Emil_Vimla Teknisk Support

    Hej @Mikael-Engvall,

    PUK-koden är låst till själva SIM-kortet den hittar du på Mitt Vimla -> Inställningar eller inne på själva kortet som det lilla SIM-kortet satt i från början.

    Mvh Emil

  • Emil_Vimla Betalning/Faktura

    @Jan-Samuelsson hittar du inte din tipskamrat under tipsningar på Mitt Vimla har personen du tipsat missat att beställa via din tipslänk annars skulle rabatten komma med. Be personen du tipsat maila hej@vimla.se med din tipslänk så fixar vi det :)

    @Håkan-Nilsson kontakta supporten så kikar vi på hur det ligger till och om en tipsning fallit bort felaktigt för dig.

    Mvh Emil

  • Emil_Vimla Vimla 2.0

    Jag har nu aktiverat ditt nya SIM-kort. Starta om din mobiltelefon om 30 minuter så ska det hoppa igång! :)

    @Ahmed-Mahmood-Hamad-Hamad

    Mvh Emil

  • Emil_Vimla Utomlands

    Hej @Nelly-Pereira-Hansson,

    Kort tillägg till vad @MikaelE skrev. Både 1.0 och 2.0 korten är gröna.

    Det är själva Vimla-loggan på SIM-kortets vita sida som är grön för 1.0 och svart för 2.0 :)

    Trevlig Resa!

    Mvh Emil