• Emil_Vimla Teknisk Support

    Hej @MattiasJ,

    Det är fortfarande "Vimla Classic" du får ut när du beställer ett nytt abonnemang.

    Vidarekopplingar med Vimla Classic gör du direkt i telefonen enligt @Johan-Arne-Ingelsson-Nykvist anvisningar.

    För 2.0 kan du i Vimla-appen ställa in en vanlig medflyttning där samtal går direkt till önskat nummer. Vill du istället ha en vidarekoppling när telefonen är utanför täckning eller avstängd behöver du kontakta supporten så lägger vi in en sådan åt dig.

    Mvh Emil

  • Emil_Vimla Teknisk Support

    Hejsan @Britt-Inger-Johansson180 @Victor-Bengtsson3 @Ted-Berg,

    Vi har nu en felanmälan och jag uppdaterar er här i tråden när jag vet mer!

    Mvh Emil

  • Emil_Vimla Appar

    @joostcolette

    I agree, I think this has something to do with the support of our app in your phone/ OS or maybe the account itself. I have sent an error-report to our developers so they can have a look as well.

    Regards,

    Emil

  • Emil_Vimla Teknisk Support

    Hej @Emma-Linhäll,

    Det där låter märkligt!

    Jag vet att man ibland kan få länkar till MMS som du öppnar med lösenord på den sidan. Brukar du behöva gå via den sidan när du öppnar dina MMS eller kommer de direkt till telefonen? Det kan vara så att du försökte öppna MMSet försent och därför har det tagits bort ur nätet.

    Händer detta problem varje gång du får ett MMS rekommenderar jag att du kontaktar vår tekniska support på vimla.se/support för lite felsökning.

    @borgus Det är en svensk sida man kommer in på via länken.

    Mvh Emil






  • Emil_Vimla Utomlands

    @Knut-Ngo

    Jag kan se att du nu varit i kontakt med min kollega Mimmi och fått hjälp att lösa ditt ärende!

    Jag önskar dig en fin dag!


    Mvh Emil

  • Emil_Vimla Teknisk Support

    Hej igen alla!

    Jag får beklaga att alla i tråden upplever problem med att datatjänsten verkar gå upp och ner i era telefoner. Jag misstänker att det är något som fortfarande är fel efter störningen förra veckan. Däremot för att våra tekniker ska kunna konstatera att det är något större fel eller att störningen från förra veckan inte verkar vara löst behöver ni felsöka tillsammans med supporten. Ni får kontakt med dom i chatten på vimla.se/support.

    Lyckas en vanlig felsökning inte lösa problemet kommer de skicka en felanmälan till våra/ Telenors tekniker.

    Mvh Emil

  • Emil_Vimla Betalning/Faktura

    Har ni fått påminnelse fast ni inte borde fått det vill jag att ni kommer in i chatten på vimla.se/support så kan vi kika på varför påminnelsen uppkommit.

    Mvh Emil

  • Emil_Vimla Utomlands

    Hej @Knut-Ngo,

    När du försöker aktivera utlands- och betalsamtal gör vi en kreditupplysning. Går du inte igenom den kommer funktionen inte aktiveras på abonnemanget. Jag säger inte att det är detta som hänt dig men det kan vara anledningen.

    Jag rekommenderar att du kommer in i vår supportchatt mellan 9-17 så kikar vi på varför det inte aktiveras för dig.

    Mvh Emil

  • Emil_Vimla Appar

    Hi @joostcolette,

    Thank you for your feedback about our Vimla app. I've sent the information forward to our developers so they can take a look and see if they can find the problem.

    If you delete and re-install the app does the issue go away or is it still there?
    Do you have access to another phone you can try the app in?

    Regards,

    Emil

  • Emil_Vimla Teknisk Support

    Hejsan @Loai-Jabali,

    Jag kikade lite på ditt abonnemang och har mailat dig information om vad du behöver göra för att få igång din 4G.

    Mvh Emil