• Emelielunds Teknisk Support

    Tack så mycket Viktor för hjälpen! Nu funkar allt! :)

  • Emelielunds Teknisk Support

    Hej,
    Jag hade fått meddelande om att mitt nummer skulle bli flyttat nu natten mellan 9e och 10e juni från Telia till Vimla. Stoppade därför in mitt simkort från vimla nu imorse, men möttes av "ingen service" uppe i vänstra hörnet och det kommer aldrig upp något om att den vill att man ska slå in pin-kod eller något. Tänkte att det skulle gå till sig om man startade om telefonen eller slå om via flygplansläge, men icket. Hittade på internet att man kunde behöva byta operatör manuellt i inställningarna, men inget har fungerat.

    Då jag köpte telefonen av Telia efter den 24 januari 2014 och inte bundet till ett abonnemang så ska den även garanterat vara upplåst. Testade med min pojkväns telefon som är låst och då kom det upp att sim-kortet var ogiltigt så det verkar stämma.

    Blev tipsad av supporten att pausa vimla-abonnemanget mellan 1-9 juni för att slippa dubbelfaktura. Kan det påverka? Återaktiverade det igårkväll innan jag gick och la mig och enligt Mitt vimla ska det vara aktivt igen.

    Finns det någon som har något förslag på vad som kan vara felet? Skulle vara väldigt tacksam för hjälp!