• eliaskn Vimla 2.0

    @Ida_Vimla

    Ja, då gjorde jag slag i saken ett antal dagar sedan och mailade er som du skrev. Jag länkade hit till denna tråd där info finns. Jag bifogade skärmdumpar på ett exempel då jag inte kan ta emot mms, samt skärmdumpar för både mms och internet. Alla i ordning så det syns tydligt vad som är mms och internet. Får ett gäng dagar senare ett svar där ni ber mig bifoga skärmdumpar på endast mms. Ehhhh....


    Ursäkta mig men vad är detta för pajas-fasoner? Ryck upp er!

  • eliaskn Vimla 2.0

    @Ida_Vimla och @Stefan-Henrikson tack att ni engagerar er.


    Jag har exakt samma inställningar som Stefan (de som rekommenderas av Vimla enligt mitt första inlägg i denna tråd) har och har manuellt knackat in dem och raderat APN flera gånger, men det är stört omöjligt.


    Vill därför hävda att felet inte ligger i inställningarna utan något annat. Har haft flera Oneplus-telefoner förut och aldrig haft några strul tidigare.

  • eliaskn Vimla 2.0

    Ja, då sållar även jag mig också till skaran över numera missnöjda kunder.

    Jag tänker inte orera vidare om de strul som Vimla 2.0 bär med sig, en del har jag stött på och andra problem har jag klarat mig undan.


    Dock detta med MMS. Det är sällan jag skickar/får MMS numera, men vansinnigt störigt att det inte fungerar!

    Jag har en Oneplus 5T och det går omöjligen att få MMS att fungera.


    Jag har gjort följande:

    - Lagt in modellspecifika inställningar enligt av er själva rekommenderad länk: https://support.vimla.se/articles/article/instaell...

    - Lagt in generella inställningar enligt https://support.vimla.se/articles/article/allmaenn... Testat såväl att "återställa standardinställningar" som att manuellt radera både Internet och MMS APN.


    Sammanfattning; Inte ett skit fungerar, men jag betalar mig veterligen likväl samma pris fast försämrad funktionalitet. Må vara att jag använder MMS sällan, men jag betalar för ATT det ska fungera. Så, varför skulle jag vara kvar om ni inte kan fixa en så här grundläggande funktion?


    Kan ni fixa detta omgående eller bör jag byta operatör?


    Sådär halverst vänliga hälsningar

    /Elias

  • eliaskn Allmänt

    @Ida_Vimla


    Tack för uppföljning!

    Ja, det är en mindre lyckad röst. Deprimerad, dålig kvalitet och ja, ger ett allmänt amatörmässigt intryck. Förstår dock att det inte är prio hos er kanske, men bra att det är fler än jag som reagerat :)

  • eliaskn Allmänt

    @MikaelE

    Självklart går det om man så vill, men det är ingen bra lösning om man inte vill läsa in ett eget.


    Efterfrågar en, likt övriga operatörer har, någorlunda proffsig svarande röst i röstbrevlådan. Inte svårare än så.

  • eliaskn Allmänt

    Hej.


    Vet inte om det bara är jag som stör mig oerhört på den röstinspelning som man möts av om man ringer någon med nya simkortet och kommer till dennes mobilsvar. Det meddelandet man möts av "Personen med anknytning..... är inte tillgänglig" låter som att det är inspelat i någon källare med en mikrofon för 29kr.


    En god vän sa att han trodde han kommit till något "släpigt fyllo" då han möttes av rösten. Lite överdrivet kanske och ev petitess hos en i övrigt klockren operatör, men snälla, byt ut, det låter väldigt väldigt amatörmässigt.


    Vänligen,

    /Elias

  • eliaskn Teknisk Support

    @Adnan

     

    Återigen tack för ett informativt inlägg och bra info!

     

    Jag ska ta mig tid och läsa lite på både bloggen och twitter som du länkat till för att se om det går att luska ut mer. Sen får jag nog bita mig i läppen och fråga specifikt hur planerna ser ut för just det område där jag i trådens början skrev att jag upplevde problem. Kommer spendera en avsevärt andel av sommaren i Norrland och titt som tätt vill man ju kunna använda mobilen som sagt ;)

     

    Stort tack återigen! :)

  • eliaskn Arkivet

    Tack för svar MikaelE. Jag hade, uppenbarligen, helt missat att det redan tagits upp som förslag. Tack för upplysningen :)

  • eliaskn Arkivet

    Hej!

     

    Jag och min sambo har båda klivit över till Vimla och kör med 3Gb per månad. Hon förbrukar mer än vad jag gör iom att jag har större tillgång till WLAN på jobbet osv.

     

    Vore smidigt ifall man inom en vald liten krets, exempelvis familjen, kunde överföra vald mängd av sin pott till någon annan inom familjen. Detta då hon inte helt sällan tuggat upp stor del av sin pott och jag lyx-åker med nästan allt kvar då månaden börjar dra mot sitt slut.

     

    Kanske bara är jag som hade tyckt det vore smidigt, eller ja, framförallt min sambo kanske :)

     

    Mvh

    /E

  • eliaskn Teknisk Support

    @Adnan

     

    Stort tack för ditt inlägg! Jag hade inte någon koll alls på att Telenor och Tele2 bygger ut näten tillsammans, men välkomnar det verkligen då jag likt nämnt knappt kunde ringa ens. Kändes som man fick sig en knuff tillbaka i tiden en sisådär 10-15år :)

     

    En ökning av antalet master i Västerbotten med 143% såg jag på sidan två i pdf-filen du länkade, det låter ju alldeles förträffligt. Det man får ha i åtanke är dock att om man ökar så mycket i procent, så är det nog inte direkt många master i nuläget så siffran 143% låter nog bättre än vad den är. Men det var kul att få lite positiv läsning om läget, nu är det bara att hålla tummarna att läget snart förbättras.

     

    Nu är vi dock tillbaka i hemma i Norrköping igen och täckningen är finemang och jag tycker om Vimla igen, till skillnad för en vecka sedan :)

     

    Återigen, stort tack för ditt inlägg!