• dondiego Teknisk Support

    @Björn_Vimla, något måste det väl ändå ha varit!? Tycker det är misstänkt att jag haft problem i ca 24 timmar, och mindre än en timma efter att jag lägger ett ärende så så börjar allt fungera igen. Det som gör mig extra misstänksam är att jag inte fått någon återkoppling alls från er... Trots ett ärende.

    Glad att ni fixade felet dock!

  • dondiego Teknisk Support

    Får bara helt tyst lur när jag försöker ringa upp (kopplar ej ner). Inkommande samtal kommer inte fram utan ger ett SMS med info om missat samlat, detta fel har mina vänner uppmärksammat mig om titt som tätt, men nu har det varit ihållande och fullt repeterbart under ca 1 dygn. Familjen får ringa via WhatsApp så länge...

    Internet fungerar bra, inget obetalt och inga stör-ej-funktioner i telefonen är aktiva.

    Fler som har samma problem? Något tips på lösning? Vimla, har ni störningar eller fel?

  • dondiego Teknisk Support

    @Emil_Vimla

    Detta händer oss också, hela familjen har vimla och även "internt" så kommer samtalen inte fram. Ibland kommer ett SMS om missat samtal direkt.
    Några vänner som lite skämtsamt frågat om jag medvetet blockar dem, vilket är ett tydligt tecken på strul. Dessa har inte vimla som operatör.

    Idag blir jag inte kopplad till externa mobiltelefoner när jag försöker ringa upp. Så just nu verkar det vara mer krångel än vanligt :-/

  • dondiego Betalning/Faktura

    Idag dök en summa som motsvarar abonnemanget upp som reserverat på mitt kontokort. Ser ingen info hos Klarna och har inte fått något SMS eller mail om betalning/dragning som några hänvisar till på forumet.

     

    Hur kan jag se om allt gått rätt till (=slippa oroa mig för Klarna) och var hittar jag ett kvitto med specificerad moms?

  • dondiego Betalning/Faktura

    Gillar Vimla och tänkte betala in lite pengar i förskott! :)

    Finns det möjlighet att förskottsbetala ett buffert-summa till er för att vara säker på att Klarna inte hittar på något konstigheter? Perfekt som buffert för sms-betalningar och utlandssamtal tänkte jag.

     

  • dondiego Betalning/Faktura

    Samma sak för min del. Nyregistrerad sedan förra månaden.

    Inget hos Klarna, ingen epost/sms. Inte heller kontokortet har någon reserverad kostnadspost.

     

    Att allt går genom Klarna är det som gör mig extra nervös...

  • dondiego Betalning/Faktura

    @Michael när jag registrerade mig nyligen så fick jag inte valet att betala med kort innan jag lagt beställningen!! 

     

    Däremot läste jag det finstilta på "Tack för din beställning"-sidan och kunde klicka på den lilla text-länken "Ändra betalsätt" (tror ja det stod). På tok för lätt att missa! 

     

    Spontan kändes det helt fel, lite som om Klarna medvetet försöker gömma alternativtet kortbetalning i samband med beställning...