• daisy Teknisk Support

    Tack alla för hjälp.
    Erik_Vimla, tack.
    Det funkar, felet var min, tro det eller ej telefonen var urladat och därför funkade inte,
    jag är inte det minsta teknisk

  • daisy Teknisk Support

    Min telefon med det gamla SIM-kortet har slutat fungera.
    Kan varken ringa eller gå på internet.
    Telefonen fungerar men inte SIM-kortet.
    Har fått hem det nya VIMLA 2 SIM-kortet men har inte beställt tid för byte än.
    Hur kan det inträffa?
    Det innebär stora problem för mig, har allt i telefonen inkl. mobil bank ID.
    Vad skall jag göra?

  • daisy Betalning/Faktura

    @CoffeeTears
    Detta går också genom Klarna :)

  • daisy Abonnemang

    Samma problem här. Varför inte fråga vilken ändring man vill ha från början?
    Jag hade 3 GB och 60 samtal från börja, Vimla ändrade självmant till 3 GB och fria samtal
    utan att ens fråga vilken ändring man själv önskade.
    Jag ändrade till 6 GB och 60 samtal men fick debitering för detta som är helt felaktig.
    Både för denna månad samt fram mot.

  • daisy Nummerflytt

    Tack alla, det är löst :) Fick svar på mina frågor

  • daisy Nummerflytt

    @Andyman


    Tack för länken men där finns inte svar på mina frågor, har läst all sådant innan.

    Jag har redan Vimla, detta gäller en kompis till mig som jag hjälper :)


  • daisy Nummerflytt

    Det finns flera olika råd om hur man skall gå till väga i samband med nummerflytt/uppsägning/bindningstid.

    Skall man först begära portering hos Vimla och sedan efter säga upp samt informera om portering

    sin gamla leverantör? eller skall man göra det i omvänd ordning?

    Tänker här på risken att förlora sitt gamla nummer om man gör det i fel ordning.

    När skall man säga upp sin gamla abonnemang i samband med portering om man har kvar bindnings tid

    på sin gamla abonnemang. Leverantör är Telenor.

    Tacksam för era råd :)



  • daisy Abonnemang

    @Andyman Jag använder stationär dator och Chrome.

    Förstår inte varför skall man behöva tänka på vilken webbläsare man använder,

    det borde väl ligga i Vimlas intresse att man skall kunna beställa från vilken webbläsare som helst.

    Jag kör via Refunder istället :) bättre deal

  • daisy Abonnemang

    Det går inte att fullgöra en beställning av abonnemang. Kommer fram till en rosa ruta "Nästa"

    och sen är det stop, händer inget. Varför? Vad är det som händer? Är ny kund, har inte haft Vimla tidigare.