• CoffeeTears Nummerflytt

    Jag har en vän som idag har ett hemtelefonnummer och nu vill en gå över till vimla men en vill behålla sitt nummer.

    Jag hittade en tråd om denna frågan men eftersom att tråden är väldigt gammal och vimla suger på struktur så lyfter jag frågan igen i en egen tråd.

    Är det möjligt i dagsläget att flytta ett hemnummer till er?

    Med dålig struktur menar jag att det har efterfrågats om att ni ska göra en lista på aktuella händelser och hur det går i dem olika projekten meeen det händer inget med det.

    Tacksam för svar från vimla.

    Det är tråkigt att det gått 5 år sedan detta efterfrågades och tvillingkort är också väldigt saknat och efterfrågad men det är helt tyst där också.

  • CoffeeTears Buggar

    Hej Vimla!

    Ni behöver kolla varför man får mail flera gånger om sammanställt flöde i mailen.

    Normalt ska man bara få det en gång och inte flera gånger på raken. @nisse_vimla

    Kollar du på det?

  • CoffeeTears Idéer

    du menar att tipslänkarna borde vara kortare och på något sätt anpassat eller vah?


    För att informationen om tipslänkar i sig är ju inte svårt att förstå.

    @Isabelle_Vimla - kan du förklara varför tipslänkarna måste vara just 20 tecken långt utöver själva domännamnet och är det något ni kommer att jobba på? (något ni isf borde göra om svaret är nej)

  • CoffeeTears Idéer

    Vad tycker du är oklart menar du?

  • CoffeeTears Blogg

    Det är bättre att starta en ny tråd istället för att posta här Habib-Mohammadi25. Är ditt kort inte registrerat så måste du göra det först annars godkänns inte nummerflytten.

    @vimla_Felix hjälper du honom?

    @Habib-Mohammadi25 skrev: hej jag skulle flytta till Comviq men ni gjorde inte godkänt , varför

  • CoffeeTears Idéer

    Vimla får större och större problem med att det skickas dåliga sms och man får samtal från utlandet.

    Jag som kund ska inte behöva använda Vimla filter för att känna mig något säker.

    Jag tycker ni ska göra som tele2 och förhoppningsvis så löser ni dessa problem i framtiden.


    Operatören tar krafttag mot den växande "smishing"-trenden och låter kunderna rapportera misstänkta bedrägeriförsök. Ofta rör det sig om utskick där avsändaren efterapar ett faktiskt företag, och försöker lura av mottagaren känsliga information om kortuppgifter och liknande. Postnord har exempelvis varit hårt drabbade, med falska "ditt paket kunde inte levereras"-sms som cirkulerat under en längre tid. Därför går nu Tele2 i bräschen bland svenska operatörer och lanserar en rapporteringstjänst dit abonnenterna kan skicka sms som de misstänker är av bedräglig karaktär. Tjänsten, som är kostnadsfri, låter Tele2-kunder vidarebefordra misstänkta utskick till nummer 777 för utvärdering. Operatörens ambition är att bygga upp en databas med falska sms och sedan blockera framtida utskick av likartad karaktär. Stefan Backman, chefsjurist på Tele2, uppger i ett pressmeddelande att man tar problemet med sms-bedrägerier på stort allvar. – I takt med att operatörernas skydd blir mer sofistikerade blir även bedragarnas metoder mer avancerade. För att skydda våra kunder har vi tagit fram en lösning som underlättar för dem att rapportera misstänkta sms, och vi hoppas att det ska minska förekomsten av den här typen av bedrägeriförsök. Tele2 uppger att blockeringsförfarandet på sikt ska automatiseras med artificiell intelligens. Kunder som använder Tele2, Comviq och Com Hem kan börja använda tjänsten från och med idag.

  • CoffeeTears Vimla 2.0

    Kan ni inte lösa så att man kan få sms/mms under samtal och att man kan skicka svar under samtal?


    Väldigt jobbigt att detta inte fungerar. Samma sak när det gäller att surfa under samtal - de funkar inte heller.

  • CoffeeTears Buggar

    Ja verkligen.

  • CoffeeTears Buggar

    nja, snarare göra så som man gör i telefonköer, finns där kunder som är i kö innan stängning så ska man fortfarande få support däremot så ska inte nya kunna ansluta efter stängning.

  • CoffeeTears Teknisk Support

    @ida_Vimla

    Kan du kolla närmare på detta?