• CoffeeTears Betalning/Faktura

    Jag har för mig att man bara har 30 minuter på sig att göra ändringar i sitt inlägg.

    Billogram är smidigt och har enkla betalningslösningar. Swish är ett alternativ t.ex.


    @Isabelle_Vimla - hur går det med Billogram, har ni någon tidsplan på när e-faktura kan tänkas vara på sin plats?

  • CoffeeTears Idéer

    Jag tycker generellt att forumsplattformen nog är den sämsta utav de plattformar som idag existerar.

    Listan över saker att göra är lång och jag har lagt fram många förslag.

    Jag tar även upp frågan om redigeringsmöjligheter. Normalt så tror jag att jag läst vid något tillfälle att man bara har 30 minuter på sig att redigera, medans man inte har någon begränsning alls och vissa har till och med som krav att man alltid kan redigera men att man då ska ange varför man vill redigera sitt inlägg. Varför har denna forumsplattformen inte den möjligheten?

    ip board som ifs är rätt så dyrt har bra funktioner som normalt ett forum har, hur kommer det sig att forumsplattformen inte har testats fullt ut innan ni valde att byta plattform? bristerna är uppenbara så det ibland blir lite skrattretande..



  • CoffeeTears Teknisk Support

    Ping @Ida_Vimla

  • CoffeeTears Allmänt

    @MikaelE sa:

    @CoffeeTears På vilket sätt är det falsk marknadsföring (ett begrepp som inte ens finns i marknadsföringslagen) att vimla tagit bort sitt erbjudande till nya kunder?

    Eftersom att du inte har läst vad jag skrivit så får jag väl upprepa.

    1. Vimla erbjuder något som är på kampanj.

    2. Jag sitter och marknadsför det för vem vill inte ha lägre kostnad.

    3. Vimla avslutar sin kampanj.

    4. Den informationen går inte ut till oss utan man måste sitta och kolla 24/7

    5. Ingen info= tror inte att det blivit förändring efter sådär några månader eftersom att detta har varit en lång kampanj på 20 GB extra surf och 50% rabatt i 3 månader.

    6. Jag sitter och marknadsför något som inte stämmer - alltså blir det falsk marknadsföring.

    Erbjudanden till nya kunder kommer och går, inte bara hos vimla utan även i många andra branscher och vad jag kan se i marknadsföringslagstiftningen finns inget där som vimla ens med en extremt välvillig tolkning skulle kunna bryta mot när erbjudandet nu är borta.

    Det förstår jag också att erbjudanden kommer och går. Inget konstigt med det.

    Att ta bort sitt erbjudande till nya kunder är dessutom inte någon förändring av villkoren mot dig som kund, inget i ditt abonnemang med vimla har förändrats. Det står ingenting i dina villkor med vimla att de ska tillhandahålla erbjudande till nya kunder som du kan erbjuda.
    Vimla erbjuder dig möjlighet att tipsa andra och för det få rabatt, inget om att tillhandahålla olika erbjudanden till nya kunder du tipsar.

    Hur du som privatperson skulle kunna bli anmäld för falsk marknadsföring förstår jag inte var du får det ifrån. Du driver väl inte en affärsverksamhet att sälja abonnemang från vimla?

    Nej det har jag inte sagt heller.

    Vet att Vimla har sin fulla rätt att införa nya, ändra eller ta bort erbjudanden när de vill.

    Vimla har inte gjort något formellt fel när de avslutade erbjudandet till nya kunder.

    Men du förstår väl lite hur jag tänker här? Jag önskar denna informationen på grund av att jag inte vill få skit för att jag marknadsför något som inte stämmer.

    Det är ingen som sätter sig där frivilligt och den enda som kan förhindra detta är att man meddelar om det.

    Nej jag driver ingen affärsverksamhet att sälja abonnemang från Vimla men det finns inget som inte talar för att någon skulle kunna göra en anmälan om jag annonserar ut sånt som inte stämmer.

    Jag förstår att du är besviken att vimla tagit bort sitt erbjudande till nya kunder, men vimla har inte brutit mot någon lag eller annan reglering. Vimla har inte heller försämrat sina villkor.

    Jag är fett besviken och nej har jag ju inte sagt heller.

    Vimla har genom detta försämrat sina villkor jo.

    mlo svarade rätt så bra.

    Jag tror att du missförstår tråden. Självklart får Vimla dra tillbaka erbjudanden när de vill. Det är det heller ingen som ifrågasatt. Problemet är att många användare tipsar för att få tipsrabatt och då är det bra om vi är uppdaterade om vad vi tipsar om. Har någon en signatur eller banner där det står att man kan teckna abonnemang med rabatt och 20 GB extradata måste den infon ändras men hur ska vi veta att den ska ändras om inte Vimla kommunicerar att de dragit in erbjudandet? Det här blir ett problem just för att Vimla uppmanar sina användare att ragga nya kunder och gör man det måste man också hålla sina användare uppdaterade.

  • CoffeeTears Allmänt

    Jag som kund vill ju gärna ha information när Vimla har något nytt, t.ex att ni gick ut med att ni hade nya betalpartners men jag vill också ha information när Vimla väljer att försämra sina villkor så jag slipper att förlora pengar i onödan på att jag sitter och marknadsför falsk information. Jag vill förhindra att jag blir anmäld för falsk marknadsföring och det vill nog ni också.


    Så jag hoppas på en förbättring i framtiden.


    Att ta bort 20 GB extra data och 50% rabatt i tre månader är en väldigt stor försämring.

  • CoffeeTears Allmänt

    Jag som försöker marknadsföra mig på många plan vill gärna ha information när ni förändrar något!

    Det är något som är sämst så är det information i rätt tid!

    Ni verkar ha slutat med halva priset i tre månader och ni verkar ha skippat att få 20 GB extra data vid nyregistrering. Varför meddelas inte detta så att vi som marknadsför er kan uppdatera denna informationen så att gammal info inte existerar. Det slutar ju med att att man bara får kritik för att ni inte går ut med den informationen. Jag kollar inte eran sida var och varannan dag för att se att informationen stämmer.


    Skärpning vimla!

  • CoffeeTears Buggar

    Verkar ha varit en tillfällighet, nu är allt i sin ordning igen iaf.

  • CoffeeTears Buggar

    Panikar inte än iaf, men ville göra dem medvetna om problemet. :)

  • CoffeeTears Buggar

    det tar jätte lång tid att logga in mot "mitt vimla". why?

  • CoffeeTears Buggar

    hmm, jag har -20 kr men nu visas detta när jag loggar in i mitt vimla.