• cavveman Allmänt

    Är denna mjukvaran som ni har forumet i kompatibelt med tapatalk?

  • cavveman Buggar

    Vimla ska vara något man förknippar med smidighet, men i nuläget så är det dessvärre tvärtom :/

    Checklistan: 

    • Segt att logga in
    • Segt för betalningarna att bli gjorda
    • Segt för buggar att bli fixade

  • cavveman Buggar

    Nu på kvällen tog det cirka 2 minuter att logga in(minst).

    Och då raderade jag ALLA kakor som är involverade med Vimla.

  • cavveman Buggar

    @Viktor 

    Någon tidpunkt som ni eventuellt har löst seeeegheten med att logga in?

    För det tar minst 10 sekunder för min del att logga in

  • cavveman Betalning/Faktura

    Det bästa är om du kopplar ditt visa/mastercard alternativt köper google play presentkort i pressbyrån exempelvis.

     

    https://play.google.com/intl/sv_se/about/giftcards/#giftcards-retailers

     

    8DPD2tp.jpg

  • cavveman Betalning/Faktura

    Bästa hade varit om betalfunktionen för kort varit kvar hos förra aktören och att endast ha klarna för de som vill ha fakturor.

     

    Den lösningen bör väl inte vara omöjlg att ordna?

  • cavveman Arkivet

    En kompromiss skulle kunna vara att under storhelger att man har 4 timmar kundsupport någon dag.

  • cavveman Arkivet

    Jag kom nyligen att tänka på att numren till a-kassor, fackförbund och myndigheter i regel kör med 0771 nummer. 

    Dvs att det dras ett samtal från ens pott.

     

    Mitt förslag går ut på att det är helt fria samtal till myndigheter, a-kassor och fackförbunden för de som har det mindre abonnemanget. 

    Med myndigheter i detta fallet menar jag: Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan eftersom att det är de man kommer i kontakt med som arbetslös och som sjukskriven.  

     

    Varför det bör införas:

     

    1. För personer som är arbetslösa så innebär det en del kontakter till myndigheter , a-kassor och fackförbund i samband med arbetslöshet/sjukdom. Det sista man skall oroa sig för är om man har råd med andra samtal.

     

    2. Man kan använda sitt 60 samtal pott för att ringa upp arbetsgivare/vänner för att komma ut ur sin situation.

     

    3. Skapar en hel del good will för Vimla.

  • cavveman Genomförda Idéer

    Som det är nu så trycker man bara på avsluta och ingen ruta för om man vill bekräfta att man vill avsluta sitt abonnemang.

     

    Om man råkar trycka den knappen av misstag så blir det lite extra jobbigt genom att man måste kontakta staff för att ångra sig.

    Samt att det vore bra med en funktion där man kan klicka i en ruta att numret skall porteras till annan operatör så att numret ej försvinner i limbo.

     

    Och nu är det bara hoppas att mitt abonnemang ej avslutas i och med att jag tryckte på knappen för att se om man får bekräftelseruta på om man VERKLIGEN VILL avsluta sitt abonnemang.

  • cavveman Idéer

    Förslag 1 antar jag går ut på att ha kundsupport via sms?

    Det skulle inte vara helt tokigt faktiskt.

     

    Sms kort? Jag chansar på att du tänker på SIM-kort. Det går in i förslag nummer 2 antar jag.

     

    Förslag 2 är högst osäkert för den enskilde individen. Att basunera ut sitt personnummer till allt och alla i form av telefonnummer.

    Bara om det är frivilligt i så fall. För jag har ingen lust att ha personnumret som telefonnummer.

    Frågan är dock om det inte bryter mot PUL istället.

     

    Samt jag undrar hur företag skulle ha det i så fall, gå efter organisationsnumret?

    Då har man endast ett nummer till en koncern med flera tusen anställda vilket ej skulle fungera.

     

    Och jag antar att om man skall få in en sådan här reform i systemet så måste alla operatörer, banker, diverse myndigheter såsom Datainspektionen, Post & Telestyrelsen, troligtvis så skulle nog Myndigheten för samhällsskydd och beredskap vara med i ett hörn.

    De aktörerna är nog först tvungna att gå igenom en sådan reform utifrån mängder av scenarior.

    Så från förslag till färdigt resultat säg 10 år?

    Tunneln genom Hallandsåsen tog bara 20+ år att bygga.