• Bros Teknisk Support

    Hej @Vimla_Felix

    Ok, tack! Får prova detta igen nu i April på nästa resa och se om det fungerar.

    Varför skulle jag behöva söka operatör manuellt och låsa mobilen till 3G om det fortfarande inte fungerar? Detta har aldrig behövts på mitt Telenor företagskort som jag har i samma mobil just nu, har fungerat varenda resa, eller heller Hallon o Comviq när jag hade dessa kort.

    //Robert

  • Bros Teknisk Support

    Hej igen,

    Jättekonstigt, jag får inget svar här heller... Har skickat till supporten 2 gånger och nu även här i forumet.

    Finns det någon från Vimla som kan svara, snälla? Har haft Vimla ett bra tag nu och i början var det aldrig svårt att få tag i supporten.

  • Bros Teknisk Support

    Hej,

    Jag kan inte få mitt Vimlakort att fungera utomlands överhuvudtaget. Jag har nya sim-kortet (2.0 tror jag det kallas). Det visar noll täckning (inga staplar) samtidigt som mitt "jobbsim" från Telenor som sitter i samma mobil fungerar utmärkt. Har varit i Cypern, Österrike, Tyskland, Danmark, Canada, USA och säkert något mer land utan att det fungerat någon gång. Snäll arbetsgivare som låtit mig använda deras abonnemang även på mina privata resor... ☺

    Så fort jag kommer till sverige så börjar allt fungera igen.

    Jag har dubbelkollat alla inställningar flera gånger och det var länge sedan jag aktiverade utland/betalsamtal i appen. Någon som har några mer idéer?

    Bifogar inställningar m.m.

    Appen

    APN Internet 1
    APN Internet 2
    APN MMS 1
    APN MMS 2

    Tacksam för hjälp! Har kontaktat supporten två gånger utan något som helst svar... konstigt!

    MVH, Robert

  • Bros Teknisk Support

    Hej, ungefär samma problem. Två i familjen som har internet och två som är utan...

    De som inte har internet har Vimla 2.0 och av de som har internet är det en av varje så det verkar inte stämma helt och hållet att det är alla med Vimla 2.0 som har problem men helt klart verkar det vara många.

    Jag har jämfört alla inställningar mellan en som funkar och en som inte funkar (Vimla 2.0) och de är identiska.

    Vi är inte på västkusten utan strax under Vänern.


  • Bros Betalning/Faktura

    Hej,

    Hittade denna tråden https://forumet.vimla.se/topic/978/wywallet men den gick inte att skriva i, förmodligen för gammal.

    Det går fortfarande inte att registrera sig hos WyWallet, i alla fall så kan inte jag göra det. Denna gången är det Majblomman som börjat med SMS-betalning så ingen kan skylla på att de inte har kontanter hemma... :-)

    Då våra barn ska sälja i år så lovade vi att vi skulle testa SMS-betalning innan de går ut så de visste hur allt fungerade men varken jag eller frugan kunde göra detta då båda har Vimla.

    Gör jag något fel eller är det kört med WyWallet?

    Tack på förhand!

    MVH
    Robert

  • Bros Abonnemang


    Petter skrev:

    Hej @Bros! Det låter som att något är knas med själv simkortet, händer samma sak ifall du testar ditt Vimla-sim i en annan telefon? 


    Hej @Petter! Nix, provade med en annan telefon och där fungerade det... Det konstiga är att andra simkort funkar i telefonen. Det verkar bara vara simkort från Vimla (har dock inte provat alla andra operatörer :-)) som inte fungerar. Är det någon skillnad på era simkort om man jämför med andra?

  • Bros Abonnemang


    Michael skrev:

    @Bros jag har en OnePlus One med ett Vimla-kort och det fungerar utan problem. Vad får ni för fel? Har ni testat att söka efter nät manuellt och välja Vimla/Telenor när hennes Vimla-kort sitter i?


    Hej Michael,

     

    Får egentligen inget felmeddelande utan det står bara "Inget SIM-kort - Endast nödsamtal" så det finns inte så mycket att testa. Det konstiga är att det blir precis samma med mitt Vimla SIM i hennes telefon så det verkar ju vara just Vimlas SIM-kort som inte funkar (mitt SIM-kort funkar bra i min Oneplus Two) och sätter vi i Tele2-kortet så hittar hennes telefon telefonen det kortet utan problem... konstigt värre...

     

    //Robert

  • Bros Abonnemang

    Hej,

     

    Min sambo har en Oneplus One där vi kört Tele2 i ett par år och nu har hon bytt till Vimla på min inrådan men telefonen hittar inte SIM-kortet från Vimla. Någon som varit med om detta förut eller vet vad det kan bero på?

     

    Sätter vi i Tele2-kortet igen så funkar allt bra och telefonen hittar Tele2-kortet utan problem. Har även provat med mitt SIM-kort från Vimla (som jag har i min Oneplus Two) och det funkar inte heller i hennes telefon... Verkar som det är just Vimlas kort som inte funkar, skitkonstigt!!

     

    Ideér??

     

    //Robert

  • Bros Abonnemang

    Hej,

     

    Jag skrev min tipslänk x som jag fick genom "Mitt Vimla" i ett forum och fick då ett tips från en annan medlem i det forumet att skriva x2 istället så får den man tipsar 20GB extra data också... stämmer detta och varför fick jag inte den länken från Vimla direkt?

     

    //Robert

     

    Edit: Tipslänk borttagen. /Mod

  • Bros Abonnemang

    Hej,

     

    Jag antar att man måste ha tjänsten Utomlands och betalsamtal aktiverat om man vill kunna betala t.ex. parkeringen osv. med telefonen.

     

    Kan man "dela" på den tänsten på något sätt? Jag menar att man har betalsamtal aktiverat men inte utlandssamtal? Åker en del utomlands i jobbet och vill inte riskera höga räkningar... men jag anänder gärna betalsms till att betala parkering m.m.

     

    //Robert