• Borjeg Betalning/Faktura

    @Asawi

    Ber om ursäkt. Backar och drar mig ur.


  • Borjeg Abonnemang

    @SimonC


    Om man har en pekmobil med Android OS eller en iPhone, så kan man ladda ner ett Vimla-program där man själv kan slå av och på röstbrevlådan.

  • Borjeg Abonnemang

    @Gustavsson1967

    Hur kommer det att påverka dig, i praktiken?

  • Borjeg Betalning/Faktura

    @Rasseman


    Jag har varit kund hos Vimla i över två år och aldrig fått se en faktura. Klarna och Vimla pekar på varandra likt två tjuriga ungar.

  • Borjeg Abonnemang

    @Oscar-Frykholm

    Blackberrys Android fungerar som andra Androider.

  • Borjeg Betalning/Faktura

    @Alex_Vimla

    Fortfarande samma obegripliga strul!

    Det är dags för Telenor att kalla in externa konsulter. Så här kan ni ju inte hålla på, år efter år!

  • Borjeg Teknisk Support

    Det beror på att texterna för operatörsnamnet ligger i en lista i mobilens programvara. Vimla utnyttjar sig dessutom av en utökad finess som oftast finns hos virtuella operatörer eller operatörernas alternativa varumärken, t.ex. Comviq, Hallon, Vimla, Halebop eller Lycamobile, Vectone, Delight. Dessa namn ligger då i en extrafil på SIM-kortet och läggs då ut istället.

     

    Om telefonens programvara är lite äldre, så finns inte alla nätnamn korrekt lagrade i den listan. Listan lägger ut nätnamnet på mobilens skärm istället för nätkoden (t.ex. 240-01 för Telia)

     

    Detta kan en sådan lista ev. innehålla:

     

    240 01 Telia
    240 02 3
    240 03 Net 1
    240 04 SWEDEN 3G Infrastructure Services, Hi3G Access (3) och Telenor
    240 05 Sweden 3G Svenska UMTS-Nät, Telia och Tele2
    240 06 Telenor
    240 07 Tele2
    240 08 Telenor Telenor Sverige AB, med Tele2 i Net4Mobility
    240 09 Communication for Devices in Sweden, tidigare djuice (Telenor)
    240 10 Spring Mobil Spring Mobil AB Operational, Tele2
    240 11 ComHem
    240 12 Lycamobile
    240 13 Alltele Företag Sverige
    240 14 TDC Sverige
    240 15 Wireless Maingate Nordic
    240 16 42 Telecom
    240 17 Gotanet Götalandsnätet
    240 18 Generic Mobile Systems Sweden
    240 19 Vectone Mobile Mundio Mobile (Sweden)
    240 20 Wireless Maingate Messaging Services
    240 21 MobiSir Trafikverket
    240 22 EuTel
    240 23 Infobip Limited
    240 24 Sweden 2G Net4Mobility HB
    240 25 Digitel Mobile Srl
    240 26 Beepsend
    240 27 GlobeTouch tidigare Fogg Mobile
    240 28 CoolTEL Aps
    240 29 Mercury International Carrier Services
    240 30 NextGen Mobile
    240 31 RebTel Network tidigare Mobimax
    240 32 Compatel Limited
    240 33 Mobile Arts
    240 34 Pro Net Telecommunications Services tidigare Tigo
    240 35 42 Telecom
    240 36 interactive digital media GmbH
    240 37 CLX Networks
    240 38 Voxbone
    240 39 Borderlight tidigare iCentrex Sweden
    240 40 ReWiCom Scandinavia
    240 41 Shyam Telecom UK
    240 42 Telenor Connexion
    240 43 MobiWeb
    240 44 Limitless Mobile
    240 45 Spirius
    240 60 Telefonaktiebolaget LM Ericsson till 31 December 2018

     

  • Borjeg Nummerflytt

    @Linda-Nolander

    1. Flytta över din mans nummer till ditt namn hos nuvarande operatör.

    2. Chatta med Vimlas kundtjänst om nummerbytet sen.

  • Borjeg Abonnemang

    @Benny-Hansson sa:

    Jag blir lite undrande över svaret.
    Inte skall väl uppringaren betala eventuell vidarekoppling? Det har jag aldrig hört talas om.
    Uppringaren kan ju inte veta hur/om mottagaren har konfigurerat sin telefon?


    Man betalar aldrig för vidarekopplingen i sig, utan för att någon/något svarar på uppringningen.

  • Borjeg Betalning/Faktura

    Är det inte dags att hitta en fungerande betallösning och spola Klarna?

  • Borjeg Betalning/Faktura

    @CoffeeTears


    Ja jag förstår nu bättre. Vad man kan läsa på detta forum och andra så är det alldeles för många av Vimlas kunder som fått problem med fakturor och betalningar, efter det att Klarna kom in i leken. Mina fakturor t.ex. försvinner helt, men det gör mig personligen inget, men det är ju i alla fall fel.

    Det verkar som Vimla inte riktigt inser hur mycket allt detta trassel med Klarna kostar dem. I vår familj har vi helt slutat rekommendera Vimla för våra vänner, bekanta och kunder. Vi kan knappast vara de enda som inte längre riktigt vågar rekommendera dem.

    Antingen kan eller vill inte Vimla ta emot fler kunder, eller så har de låst upp sig med avtal med Klarna så att de inte kommer loss från problemen.

    Som det är nu verkar Vimla och Klarna peka på varandra och kunden kommer i kläm där emellan. Det kan inte vara bra för Vimla, som annars är MYCKET bra på många andra sätt.

  • Borjeg Idéer

    @lindaflenmark

    Men Viktor skrev aldrig vilken sommar. ☺

  • Borjeg Teknisk Support

    Avtalet mellan telemarketbranschen och NIX har upphört. Det är alltså enbart upp till telefonterroristernas välvilja nu igen. Regeringen kommer att lägga fram förslag om lagstiftning, om att det enbart ska vara opt-in som gäller, dvs att man själv aktivt måste ge godkännande för att företagen ska få ringa upp. Annars ska det alltså bli ett lagbrott att slumpmässigt ringa och terrorisera som de gör nu.

  • Borjeg Utomlands

    Ja en operatör är inte tvungen att erbjuda roaming.

  • Borjeg Allmänt

    TypeError: Cannot read property 'dueDate' of null

    Payments

    src/routes/Payments/components/Payments.js:54

      51 | 
    52 | <CurrentInvoice
    53 | {...runningInvoice}
    > 54 | dueDate={nextInvoice.dueDate}
    55 | openChangePaymentModal={openChangePaymentModal}
    56 | paymentType={paymentType}
    57 | totalExclVat={nextInvoice.totalExclVat}
    View compiled

    ▶ 13 stack frames were collapsed.

    This screen is visible only in development. It will not appear if the app crashes in production.

    Open your browser’s developer console to further inspect this error.


    Så här blir det när jag klickar på "Betalningar" under Mitt Vimla i en PC.

    Mest komiskt är ju att det i texten står att det inte syns :)

    Väldigt seriöst och trovärdigt :)

    Jag loggas dessutom ut och måste ta om allt från början, dvs starta om browsern också.

  • Borjeg Allmänt

    Det är inte Vimlas koncept. De har bara återgått till hur det fungerade hos alla operatörer på 90-talet, att man självklart behåller det man betalt för.

  • Borjeg Abonnemang

    @mlo

    Vimla är ingen operatör öht. Det är Telenor och de har garanterat rutiner att klara av en korrekt saldoangivelse.

    Vimla är ju bara en ytterligare abonnemnagsform i Telenors system. De andra abonnemangen klarar ju av det.

    Vimla har ignorerat att det är av vikt för kunderna att kunna lita på saldoangivelserna. Annars hade det naturligtvis inte tagit ÅR att fixa till.

  • Borjeg Utomlands

    @Amanda-Weimar

    En lösning kan vara att du tillfälligt skaffar ett Comviq Kontant och fyller på det med t.ex. Amigos-påfyllning.

    De har avsevärd mycket lägre utandspriser. Vimla är cirka 2 gånger dyrare. Kolla på sidan:

    https://www.comviq.se/utland/thailand

  • Borjeg Idéer

    @Zara-Ali sa i [Färre sms och samtal](/post/15505):

    >

    • Tycker att det borde finnas ett ytterligare alternativ till mängden sms, mms och samtal. Personligen är 600sms/mms i månaden för mycket för mig så det borde finnas ett alternativt där man kan välja att få ännu mindre i månaden. Och detsamma gäller samtal


    För oss i familjen är det precis tvärtom. Alldeles för mycket data. Det borde finnas möjlighet att välja bort data, till förmån för mer samtal och sms, kanske det dubbla.

  • Borjeg Abonnemang

    Det var väldigt vilken tid det tar att fixa till så att man kan logga in på Vimlas forum. Jag som tidigare trodde att det var en önskad kanal för Vimla att få reda på vad kunderna tycker, men.... jag verkar ha misstagit mig.