• borgus Betalning/Faktura

    @Vimla_Felix

    Varför gömma undan sådana viktiga diskussioner i pm? Det är i allra högsta grad av allmänt intresse för alla frustrerade kunder! Så vi får se om Telenors Vimla börjar fungera tillfredsställande igen.

  • borgus Vimla 2.0

    @Vimla_Felix


    Naturligtvis finns det andra dolda skäl som Vimla inte redovisar. Att tänka sig att Telenor vägrar införa en standardtjänst enbart på en av alla deras abonnemang, är endast löjligt. Att framföra sådana uppenbara lögner, att man vägrar införa leveransrapporter för att ev. enstaka inte kommer fram, känns väldigt oseriöst. Om man väljer att ljuga om sådana bagatellet, vad ljuger man mer om?

    Kanske dags för Telenor/Vimla att lägga ner sms och mms också nu. Det är ju väl dokumenterat i detta forum att dessa inte heller alltid kommer fram. Blir det samtal sen, som ska läggas ner av samma anledning?

  • borgus Vimla 2.0

    @Emil_Vimla


    Som enda operatör i hela världen har ni valt att ta bort en standardfunktion. Ursäkta med klingar falskt, och en aning korkat.

    Den ger ju inte mer falsk information än någon annan funktion! Den visar att mottagande nät tagit emot. Om sen mottagande nät inte klarar av att leverera den, gäller väl fler funktion. Ska ni ta bort MMS också, med samma motivation? Jag har skickat och missat mottagning av MMS med Vimla. Trots det har ni funktionen MMS kvar. Den är ju också "osäker".

    Liknande gäller ju också samtal. Jag har ringt många gånger utan att signalerna ens gått fram. När tar ni bort den "osäkra" standardfunktion, dvs att ringa?

    Ingen logik alls.

  • borgus Teknisk Support

    @Håkan-Sjöberg

    Den enda vettiga lösningen verkar tyvärr vara att byta operatör. Telenor klarar ju inte av sina Vimla-lekar.

  • borgus Nummerflytt

    @Vimla_Felix

    Om du inbillar dig själv om att det handlar om "störningar" så förstår jag att du inte kan se att det handlar om allmänt systemfel i era kundhanteringsrutiner!!!!

    Censur ger ALLTID dålig smak i munnen och bidrag enbart negativt till Telenors/Vimlas image.

  • borgus Nummerflytt

    @kalle85

    Inte bara bytet för oss. Vi har varit kunder där sedan okt -16 och absolut allt har fungerat perfekt hela tiden. Undrar vi något, så ringer vi och får hjälp av kunnig, intelligent personal (utan censur).

  • borgus Allmänt

    @Sven

    Fullt förståeligt och logiskt beslut. Även jag har lämnat Telenors Vimla efter att har varit med nästan från början. Telenors totala vägran att ta ansvar för sina Vimla-kunder har nog stört mig mest. Ett av världens största telecomföretag som inte ens klarar av leveransrapporter för sms är pinsamt och symptomatiskt.

    Men att ha en operatör som man inte kan lita på funktionerna, gör ju det i praktiken omöjligt att använda sig av. Under de senaste åren hos Telenors VImla hade jag Vimla som ett extrakort i en dual-SIM-mobil. Det är inte hållbart att man känner att man måste göra så. Hela familjen har lämnat Vimla.

    Hos vår nya operatör fungerar ALLT hela tiden. Jag såg att du valt samma, så lycka till. Och tack för alla trevliga och insiktsfulla inlägg.

  • borgus Vimla 2.0

    @jungfrun

    Nej, inget vet när kvarvarande kunder ska tvingas över till 2.0. Vimla har uppgett tidpunkt men ändrat det. Senaste budet är vid utgången av första halvåret i år, alltså till 1 juli 2020. Hur det blir med det vet ingen.

    Leveransrapporter kommer inte att införas på 2.0. Telenor väljer att ta bort den tjänsten helt på deras Vimla 2.0-abonnemang. Helt obegripligt!


  • borgus Teknisk Support

    @Ida_Vimla


    Ska jag tala om var ni ska lägga er information???????

  • borgus Utomlands

    Du kan pröva ett trick som kan fungera ibland.

    1. För säkerhets skull, se till att Utlands-/betalsamtal under inställningar på Mina sidor, är aktiverat.

    2. Starta om telefonen.

    3. Sök nät manuellt i telefonen och välj ett nät.

    4. Starta om telefonen ytterligare en gång.

    Det kan hända att du måste göra om steg 3 - 4 och prova flera olika nät.

    Om du öht taget inte får upp några nät alls vid manuell sökning, så kan du strunta helt i mitt inlägg. Dä det nåt helt annat som är knas.

  • borgus Utomlands

    @Lidong-Yang

    是的,您必须先登录该页面 https://mitt.vimla.se/logga-in

    你必须选择 Inställningar

    在那里你必须确保按钮是绿色的 Utlands-/betalsamtal

    你必须在离开瑞典之前这样做

    希望你能理解我想写的东西

    这不是我的工作,但无论如何我都会尽力帮助你

    祝你好运

  • borgus Teknisk Support

    @Ulf-Lesley


    Vi har löst detta problem själva. Vi har mobiler med dubbla SIM-kort. Ett Vimla för att det är billigt och ett Comviq Kontant när det måste fungera.

  • borgus Abonnemang

    @Ulrika-Alberts


    Då ska du inte säga upp det alls. Det sköter din nya operatör om. Sen beror det också på din nya operatörs rutiner om det går att få överflyttningen på ett exakt förutbestämt datum.


    Hör med mottagande operatör vilka rutiner som gäller där.

  • borgus Nummerflytt

    Off topic

    Vi kan fortfarande inte använda oss av den nya hemsidan. Den blir mörk och inga länkar fungerar. Men nån Vimla_tomte var inne här för nån vecka sen och skrev att man skulle titta på det. Så om nåt år kanske vi också kan använda oss av den sidan.

  • borgus Allmänt

    @Sven

    Mycket bra!!!

    Du uttrycker vad säkert många av oss andra kunder tycker och tänker. Synd att inte Telenor förstått detta! De hade kunnat styra upp sitt VImla att verkligen blivit en produkt av klass, men det blev motsatsen. I dagens läge avråder jag så många som möjligt att ha med Telenor/Vimla att göra.