• borgus Utomlands

    Du kan pröva ett trick som kan fungera ibland.

    1. För säkerhets skull, se till att Utlands-/betalsamtal under inställningar på Mina sidor, är aktiverat.

    2. Starta om telefonen.

    3. Sök nät manuellt i telefonen och välj ett nät.

    4. Starta om telefonen ytterligare en gång.

    Det kan hända att du måste göra om steg 3 - 4 och prova flera olika nät.

    Om du öht taget inte får upp några nät alls vid manuell sökning, så kan du strunta helt i mitt inlägg. Dä det nåt helt annat som är knas.

  • borgus Allmänt

    Mycket rolig idé!

  • borgus Teknisk Support

    @Alex_Vimla

    Det där blev en mycket rolig och sanningsenlig felskrivning!!!! Att Vimla inte har nån tidsuppfattning har stått klart länge för oss som varit med från början!

  • borgus Allmänt

    @Alex_Vimla


    Ja då fick han tydligen svar på det han undrade över. Trodde han menade vad han skrev "Har ni fler affischer man kan få/beställa?" Han ville tydligen inte ha fler affischer utan nångon annan affisch. Och det svar du gav var han tydligen nöjd med, och det är ju bra. ☺

  • borgus Allmänt

    @Alex_Vimla


    Du glömde svara på hans fråga.

  • borgus Teknisk Support

    @doktorn

    I en del mobiler tillåts man att svartlista hela länder eller serier. Där kan man blockera t.ex. Tunisien och Gabon, som i exemplet ovan, genom att lägga in numret +219 och +241 i svartlistan.

    Man kan ibland också lyckas blockera hela länder genom att lägga in en kontakt (t.ex. med numret +241) i kontaktlistan och sen blockera den. Det kan vara värt att försöka. Jag kan inte garatera att det kommer att funka med din mobil.

  • borgus Teknisk Support

    I de flesta moderna mobiler finns det möjlighet att lägga i nummer i en svartlista. Så fort ett sånt nummer har ringt lägger jag till det. Det blir då färre och färre sådana som kommer fram.

  • borgus Abonnemang

    @Isabelle_vimla

    Du har naturligtvis rätt.

    Det blir lätt så, när man blivit grundlurad av ett företag. Jag ska undvika att skriva något i detta forum, tills jag eventuellt hittar något positivt att skriva om.

  • borgus Abonnemang

    Familj, vänner och bekanta, kort sagt alla jag känner, har lämnat Vimla, för sinnesfridens skull. Varför stanna kvar och slåss mot väderkvar? Absolut inget i Vimlas kompetens har ju ändrats på de år som Telenor experimenterat med Vimla.

    Jag är kvar i detta forum för att det kan ju faktiskt vara underhållande med freak show. Det går ju inte att ta denna lekstuga på allvar. Det finns många bättre alternativ som inte behöver kosta märkbart mer. Hellre betala en skvätt än att ständigt irritera sig på en så pinsam inkompetens.

    Kääns faktiskt befriande ibland att inte vara kvar som kund i röran hos Telenor/Vimla.

  • borgus Allmänt

    @Parman-Gitijah

    Vimla har meddelat att det kommer nån gång i framtiden. Telenor och Vimla är samma firma. Så Telenors Vimlakunder får inte tillgång till det som övriga Telenorkunder får.