• borgus Teknisk Support

    Då kan du räkna med att få svar om några veckor. Om du vill ha reaktion snabbare så försök komma fram på chatten.

  • borgus Teknisk Support

    @Stefan-Gudmundsson98 sa:

    Jag sitter också och väntar på stöd för e-sim (Apple Watch) och jag hoppas verkligen inte ni sitter i baksätet utan i framsätet och fokuserar på den tjänsten. Den borde dessutom vara en enkel marginalhöjare och därmed högt intressant för er som bolag och prioriteras. Underskatta inte era kunders behov och tålamod, ett operatörsbyte är ju bara några klick bort idag så vänligen prioritera e-sim.

    Bolaget har redan e-SIM, men de släpper det inte till sina Vimla-kunder.

  • borgus Abonnemang

    @Ulrika-Alberts


    Då ska du inte säga upp det alls. Det sköter din nya operatör om. Sen beror det också på din nya operatörs rutiner om det går att få överflyttningen på ett exakt förutbestämt datum.


    Hör med mottagande operatör vilka rutiner som gäller där.

  • borgus Nummerflytt

    Du går till din nya operatörs hemsida och beställer kontantkort eller abonnemang. I den processen dyker frågan upp om du villl flytta med ditt nuvarande nummer eller ha ett nytt. Sedan sköter den nya operatören om allt och meddelar dig när överflyttningen sker.

  • borgus Betalning/Faktura

    @Johan-Arne-Ingelsson-Nykvist

    Att du inte anser att du kan se problemet gör ju inte att problemet försvinner.

    "Menar du att hela livet går åt skogen bara för att du ska hålla reda på en sak till"

    Om detta vara menat till mig så verkar du tappat kontakten med verkligheten eller så är du helt enkelt bara på trollhumör!!!

    Du får tramsa utan mig. Antingen vill du inte förstå eller så kan du inte helt enkelt.


  • borgus Teknisk Support

    @Anders-Fjeldstad

    Det gör de säkert, men i vilken utsträckning vet säkert bara Telenor själva.

    Meningen är ju att Telenor (om de nånsin får ordning på sitt Vimla-projekt) ska sälja Vimla-tekniken till hugade spekulanter runt om i världen. Att sälja det nu skulle vara helt otänkbart kanske även oetiskt. Alla stackars betalande svenska betatestare måste ju göra sitt först 😱

  • borgus Betalning/Faktura

    @Johan-Arne-Ingelsson-Nykvist

    Nackdelar med din "lösning"

    1. Två olika system att betala

    2.Måste hålla reda på och fylla på

    3. Två helt separata datapotter


    Jämfört med tvillingkort, där det bara är att tuta och köra.


  • borgus Teknisk Support

    @Eliane-Lopes-Yedros


    Ja

  • borgus Abonnemang

    @Bo-Schenkman

    Då skulle jag rekommendera att du tittar på fello.se

    De har bemannad support, där man direkt får intelligenta svar direkt. Ingenting försvinner.


  • borgus Teknisk Support

    @Sven


    Helt rätt, en kortsiktig lösning, men dock en lösning. När man sedan tvingas över till 2.0 finns ju andra operatörer, trots allt, eller hur? Men med tanke på Vimlas tidsplaner så kan man kanske räkna med ytterligare något år med 1.0.