• Björn_Vimla Allmänt

    Hej @EJämting

    Jag har i ett mail skickat dig en blankett som ägare till abonnemanget fyller i och signerar med Mobilt Bank ID. När blanketten är signerad skickas ärendet in till oss och vi kommer då att skicka ditt SIM till önskad adress.

    Ha det fint!

  • Björn_Vimla Nummerflytt

    Hej @Helena-Östberg

    Ledsen att du inte fått svar på ditt mail. För akuta ärenden är du alltid välkommen in i vår chatt för att få hjälp direkt.

    Det är nu ordnat så att en ny nummerflyttsförfrågan är skickad till din gamla operatör. Inom kort kommer du att få ett bekräftelsemail på flytten tillsammans med ett besked på om nummerflytten kan gå igenom eller inte.

    Ha det fint!

  • Björn_Vimla Betalning/Faktura

    Hej @Didrik-Sjöberg

    Jag har nu tagit en titt på ditt abonnemang och precis som @Asawi säger så får man mellanskillnaden surf då man uppgraderar. 6GB har lagts på abonnemanget i början av månaden och vid en uppgradering till 10GB så läggs 4GB direkt till i potten.

    Gällande kostnaden så är det mycket riktigt felaktigt. Detta har jag nu lagt ett ärende vidare kring och det kommer ordna upp sig innan kommande månadsskifte då fakturorna skickas ut.

    Ha det fint!

  • Björn_Vimla Teknisk Support

    @Quoc-Hoa-Banh

    Okej, då är det troligen någon inställning i din telefon som vi behöver komma åt. Skulle du kunna dubbelkika så att mobildata är aktiverat i din iPhone 6 och sedan prova med att återställa dina nätverksinställningar?

    Tryck på Inställningar > Allmänt > Nollställ > Återställ nätverksinställningar

    Kvarstår bekymren ska du kika så att dina APN-inställningar är enligt de som finns på:

    https://support.vimla.se/articles/article/instaellningar-foer-data-och-mms-1-0

    Återkom gärna i ett mail eller via chatten om problemet kvarstår så kikar vi vidare.

    Trevlig helg!

  • Björn_Vimla Abonnemang

    @Emma-Carlbom

    Vid en överlåtelse så överlåts abonnemanget i befintligt skick. Jag kan tyvärr inte lägga till rekryteringserbjudandet i efterhand på abonnemanget. Du kan teckna ett nytt abonnemang till sonen hos oss med rekryteringserbjudandet, men då går det inte att behålla telefonnumret.

    Trevlig helg!

  • Björn_Vimla Abonnemang

    Hej @Britt-Inger-Johansson180

    Jag har tagit en titt på ditt abonnemang och nu besvarat på ditt mail. Du kan läsa mer om hur det fungerar med sparad data på:

    https://support.vimla.se/articles/article/sahaer-fungerar-spara-data

    Trevlig helg!

  • Björn_Vimla Teknisk Support

    Hej @Quoc-Hoa-Banh

    Det låter inte bra. Självklart ska du kunna surfa med ditt tillfälliga SIM.

    Blir det på samma sätt om du stoppar in ditt SIM i en annan telefon? Får du något felmeddelande i telefonen då du försöker?

    Återkom gärna i chatten som öppnar 13 eller med ett mail till hej@vimla.se så kan du pinga mig här i tråden när det är skickat så tar jag ett titt på ärendet så snart jag kan.

    Trevlig helg!

  • Björn_Vimla Abonnemang

    Hej @Emma-Carlbom

    Vi kan absolut uppgradera abonnemanget till ett student om det är så att det är ett vanligt abonnemang i dagsläget. Dock kan vi inte lägga på eventuella rekryteringserbjudanden på ett befintligt abonnemang. Detta då samtliga abonnemang tecknas med ett rekryteringserbjudande och endast ett sådant kan nyttjas per abonnemang.

    Skicka gärna in ett ärende till hej@vimla.se och pinga mig här i tråden när det är skickat så kan jag ta en titt.

    Trevlig helg!

  • Björn_Vimla Teknisk Support

    Hej @Isabella-Sohlan

    Det ska vi naturligtvis ta en titt på. Skulle du kunna skicka in ett mail till hej@vimla.se och pinga mig här i tråden när det är skickat så tar jag genast en titt på ärendet.

    Ha det fint!

  • Björn_Vimla Betalning/Faktura

    Hej @Lovisa-Zacrison

    Chatten har nu under Juli månad öppet mellan 13-17.

    Jag har tagit en titt på ditt abonnemang som nu bör fungera som det ska. Prova med en omstart nu så bör det hoppa igång och fungera som vanligt.

    Ha en fin dag!