• Björn_Vimla Allmänt

    Hej @Andyman

    Det är tyvärr inte möjligt att flytta surf mellan två Vimla-abonnemang i dagsläget. Möjligen kan detta vara något för framtiden att ordna, men det är inget som ligger i planerna just nu.

    Ha en trevlig helg!

  • Björn_Vimla Teknisk Support

    Hej @Marie-Nilsson128

    Vad tråkigt att det nya SIM-kortet inte verkar fungera som det ska.

    Prova gärna att sätta in SIM-kortet i en annan telefon. Detta för att se om det är någon inställning som ligger snett i telefonen eller om det är något fel på själva SIM-kortet.

    Om problemet kvarstår får du gärna titta in i vår chatt för vidare felsökning. Självklart ska vi kunna ordna detta för dig,

    Du hittar vår chatt genom att gå in på vår supportsida support.vimla.se och sedan scrolla ned på sidan för att klicka på "Hittar du inte svar på din fråga? Kontakta oss här!"

    Trevlig Helg!


  • Björn_Vimla Teknisk Support

    Hej @Sener-Bal

    Jag kan se att ditt SIM-kort aktiverats genom en chatt med vår support.

    Hör gärna av dig om du har fler funderingar!

    Trevlig helg!

  • Björn_Vimla Betalning/Faktura

    Hej igen @Jenny-Elisabeth-Theodora-Svederman

    Du hittar chatten på vår supportsida på support.vimla.se

    Där scrollar du ned på sidan och klickar på "Hittar du inte svar på din fråga? Kontakta oss här!"

  • Björn_Vimla Betalning/Faktura

    Hej @Mikael-Granberg

    Tvilling-SIM eller e-SIM är det inget vi kunnat erbjuda ännu. Det blir allt mer eftertraktat med tvilling-SIM och det är något vi avser kunna erbjuda i framtiden. Just nu har jag ingen info om när det kan tänkas komma men jag lovar dig att vi kommer gå ut med en uppdatering när det är dags.

    Ha det fint!

  • Björn_Vimla Betalning/Faktura

    Hej @Jenny-Elisabeth-Theodora-Svederman

    Jag har tagit en titt på abonnemanget i fråga och det har möjligen uppstått något form av missförstånd. Jag hjälper gärna till att reda ut vad det är som har hänt gällande dina fakturor, men kan inte delge personuppgifter eller känslig information här i forumet. Titta gärna in i chatten eller återkom med ett mail till oss på hej@vimla.se och pinga mig här i tråden så svarar jag så snart jag kan. För snabbast lösning på problemet vore det kanon om du kunde kontakta oss via chatten.

    Ha det fint!

  • Björn_Vimla Abonnemang

    Hej @Stefan-Oswaldson

    Vad tråkigt att det inte verkar fungera som det ska. Skulle du kunna prova med att stoppa in ditt SIM-kort i en annan telefon för att se om felet blir på samma sätt där?

    Skulle du kunna prova med att ta bort kontakterna i din telefon för att sedan prova med att lägga upp de på nytt? Vad händer om du ringer från hemligt nummer? Kopplas samtalet fram då?

    Om problemet kvarstår får du gärna titta in i vår chatt så hjälper vi dig vidare. Självklart ska detta kunna fungera som vanligt.

  • Björn_Vimla Allmänt

    Hej @EJämting

    Jag har i ett mail skickat dig en blankett som ägare till abonnemanget fyller i och signerar med Mobilt Bank ID. När blanketten är signerad skickas ärendet in till oss och vi kommer då att skicka ditt SIM till önskad adress.

    Ha det fint!

  • Björn_Vimla Nummerflytt

    Hej @Helena-Östberg

    Ledsen att du inte fått svar på ditt mail. För akuta ärenden är du alltid välkommen in i vår chatt för att få hjälp direkt.

    Det är nu ordnat så att en ny nummerflyttsförfrågan är skickad till din gamla operatör. Inom kort kommer du att få ett bekräftelsemail på flytten tillsammans med ett besked på om nummerflytten kan gå igenom eller inte.

    Ha det fint!

  • Björn_Vimla Betalning/Faktura

    Hej @Didrik-Sjöberg

    Jag har nu tagit en titt på ditt abonnemang och precis som @Asawi säger så får man mellanskillnaden surf då man uppgraderar. 6GB har lagts på abonnemanget i början av månaden och vid en uppgradering till 10GB så läggs 4GB direkt till i potten.

    Gällande kostnaden så är det mycket riktigt felaktigt. Detta har jag nu lagt ett ärende vidare kring och det kommer ordna upp sig innan kommande månadsskifte då fakturorna skickas ut.

    Ha det fint!