• Birgitta Andersson109 Teknisk Support

    Tack Ida!👍

  • Birgitta Andersson109 Teknisk Support

    Sven, jag har inte behov av mycket surf så jag tror att Fello eller MyBeat kan vara något för mig om det börjar krisa igen.

    Jag tror som du att Hallons support är som Vimlas ungefär.

    Tack för all hjälp!

  • Birgitta Andersson109 Teknisk Support

    Tack Torsten! I eftermiddags kom det nya simkortet. Jag stoppade i det i telefonen och vips så var bekymren borta.

    Om inte det här håller i sig så kanske Fello är något för mig. Jag reser inte utomlands och hemma går min telefon på husets bredband.

    Borde man inte kompenseras för att man varit utan sitt abonnemang i fyra dygn? Det kanske sker automatiskt?

  • Birgitta Andersson109 Teknisk Support

    Torsten, jag håller med om att det inte ska behöva vara så krångligt. Hemsidan borde definitivt göras enklare. Att det är kö på chatten får man nog acceptera. Sist var det sju före.

    Ringer man till Comhem så kan ju lugnt sätta igång att städa i väntan på att få kontakt och samma sak gäller Skattemyndigeten. Det var över sjuttio personer före i kö. Telia är ju inte dugg bättre. Vilken mobiloperatör skulle du rekommendera vid byte? Om du vill uttala dig här på forumet?

  • Birgitta Andersson109 Teknisk Support

    Tack Torsten för ditt engagemang! Jag har inte haft kontakt med Vimla speciellt många gånger men när jag gick över till 2.0 var jag tvungen för att få det att funka. Min son och svärdotter var mig också behjälpliga.

    Minns särskilt att jag gick till biblioteket och lånade dator då jag vid det tillfället inte hade bredband hemma. Där får man ju låna datorn en timma. Jag vill minnas att det var trettiosju personer före mig i kön till Vimlas chat. Klockan tickade och när det gått ca femtio minuter så tänkte jag att jag kan nog lika gärna stänga av och gå hem. Men si, då uppenbarade sig hjälpen. Det tog en liten stund, innan personen ifråga kom på vad det var som skavde. Man måste ju ta turerna via inställningarna och det andra vanliga. Inställningarna hade jag ju fått hjälp med så dom var korrekta och det som felade var mobildata som hoppat ur led. När jag hade en minut kvar av tiden på biblioteket var problemet äntligen löst.

    Beträffande betalning har jag faktiskt inte haft några större problem. Dom senaste gångerna har jag swishat och det har gått smärtfritt. Det gäller bara navigera och hitta det man ska ha. För DET är ju inte så lätt alltid. Speciellt inte på hemsidan. Innan jag begrep hur jag hur jag skulle kunna skriva här på forumet så fick jag fler gråa hår än jag hade innan.

  • Birgitta Andersson109 Teknisk Support

    Tack Sven för att du tagit dig tid att svara på mina funderingar. Det blir nog byte för min del också vad det lider.

  • Birgitta Andersson109 Teknisk Support

    @Sven, var det kanske dumt att uppgradera till 2.0? Det verkar som många har haft problem med det. Jag har sett att du har rekommenderat någon att behålla 1.0. Jag trodde i min enfald att alla skulle uppdatera sina abonnemang och att allt skulle bli bättre om man gjorde det.

    Det har gått tre dagar sedan jag chattade med Vimla och fick löfte om nytt simkort. Det har fortfarande inte kommit något.

  • Birgitta Andersson109 Teknisk Support

    Mimmi, du kan vara säker på att jag kommer att kontakta er via chatten. 😥

  • Birgitta Andersson109 Teknisk Support

    Tack Sven!

  • Birgitta Andersson109 Teknisk Support

    Inställningarna gjordes i höstas när jag uppgraderade till 2.0. Dom är korrekta. Jag kollade igår och har kollat idag igen. Får nu upp ett meddelande på telefonen att "Simkort tillhandahålls inte" från Telefontjänster med en varningstriangel och MM. Allt är för mig en gåta.