• Benny Hansson Vimla 2.0

    @Karl-Olov-Nordin

    VEMS fel är det? Vladimir Putin?

  • Benny Hansson Teknisk Support

    @Karl-Olov-Nordin sa i [jag avslutar mitt abbonemang](/post/23673):

    >

    @Caroline-Johansson Lägg av med sådant Hot nu då.


    Jag ser inget hot. Vad snackar du om? Är du oförskämd mot folk?

  • Benny Hansson Vimla 2.0

    Jag har också 2 abonnemang då surfkort inte finns ännu. Även om jag inte kan ringa på plattan så är det ett bra alternativ.

    Jag har 2 55+ abonnemang så det funkar bra prismässigt.

    Det jag gillar med Vimla är att det inte är något krångel med surfpott, samtal osv osv. Det finns gott om surf då det sparas upp till 100GB.

    Jag ligger på nånstans 65GB sparat på plattan och 135GB på telefonen. Jag streamar inte mycket så det räcker gott och väl. Andra leverantörer har mer krångligheter. Snål surfpott och man kan inte göra det och det. På Halebop är man redigt snåla. Du kan bara spara lika mycket som ingår i ditt abonnemang. Dessutom ingen senior rabatt och dyrare. Vimla har ringat in nästan allt som en konsument vill ha, med några undantag.

    Sen kommer då en plattform som ingen har fått någon information om och massor av kunder får stora problem från en tjänst som dom tror är

    helt genomgången och klockren att sätta i sjön. Det som gör mej mest besviken är förnekelsen från Vimla. Lite som Kina och Ryssland. Dom erkänner aldrig någonting om dom så blir påkomna med hela armen i syltburken. Det blir ju pinsamt. Min önskan är att Vimla skall ha allt som en kund kan tänkas önska. Surfkortet saknas, men jag hoppas att det skall lösa sej snart.

  • Benny Hansson Vimla 2.0

    Jag svarade på :

    Karl-Olov Nordin

    @Benny-Hansson Sluta Klaga när du inte vet något nu då.


    Jag tycker att det inlägget var ganska påhopp. Men det tycker inte du då.

    Jag svarade så därför att personen talat väl i 2.0-tråden om en funktion som funkar bra.

    En representant för Vimla påpekade att personen har 1.0 och därför funkar det.

    Att påstå att jag är mindre vetande när man själv inte vet vilken version man har blir lite märkligt och det blir svårt att sitta tyst.

    Personen har i andra trådar uttryckt sej en aning oförskämt mot andra, det var det jag svarade på också.

    Jag har inte kritiserat någon för deras åsikter om 2.0. Men det blir även här märkligt när man påstår att allt funkar perfekt när det inte är sant.

    Det största problemet är att Vimla förnekar det som de flesta redan vet. Nämligen det så kallade "Telenor experimentet". Att ni förnekar det hela tiden är för mej ofattbart, respekten för Vimla blir oerhört skadad. Det är klart att Vimla vill att sådana som jag helst skall hålla tyst, men alla är inte tysta när man upplever orent spel. Jag har sagt det innan flera gånger, sänk avgiften till hälften för alla 2.0 tills den funkar som 1.0, men ni bryr er inte.

    Detta är en diskussion som jag anser håller en god ton från min sida. Jag är hela tiden saklig och kan stå för det jag skriver. Men som kanske inte prisar Vimla till skyarna förvisso.


  • Benny Hansson Vimla 2.0

    @Karl-Olov-Nordin


    Jodå, jag vet väldigt mycket. Jag har också läst en hel del av dina inlägg. Du blir en aning aggressiv när du får motargument. Du verkar inte riktigt veta att du har 1.0. Då är det ganska naturligt att du är nöjd, precis som jag, för tillfället.

  • Benny Hansson Vimla 2.0

    Då ber jag om ursäkt att jag trodde du skrev för Vimla. Men eftersom att du går i svaromål, pratar om kundbas osv så är det kanske lätt att tro att du har något att göra med Vimla. Dina inlägg är väl så tekniska, dessutom saknar du förståelse för andras problem.

    En snabbtitt så ser jag direkt minst 10 problem som folk har. Allt från tyst i luren, sms som inte kommer fram, osv osv.

    Vissa telefoner funkar inte, folk får inte svar på varför surfen inte funkar...


    "Nummer går att ringa, surf fungerar perfekt, kan ta emot alla samtal, kopplar aldrig ner... ska jag fortsätta!


    Ja fortsätt gärna, samtidigt som du kan läsa ett färskt inlägg från riktiga Vimla. Jag kunde copy/paste bra länge, men det räcker för nu.

    Isabelle_Vimlasvarade

    Vi har fortfarande vissa problem med fastnätsnummer, kontakta gärna supporten om ni upplever problem!

    Support @ Vimla

  • Benny Hansson Vimla 2.0

    @Vi sa i [Totalt värdelöst](/post/23160):

    >

    @Benny-Hansson det stämmer inte riktigt det du skriver.

    "Läser du verkligen inte i forumet? Ofattbart."

    Jag läste många inlägg under flera veckor innan vi bestämde oss för att gå över till 2.0. Det lät intressant och om man filterar bort de som är missnöjda över att leveransrapporter inte finns med och beaktar de åtgärder Vimla vidtagit för att komma till rätta med initiala problem så övervägde intresset för den nya tjänsten.


    Ni läste många inlägg INNAN ni bestämde er för att gå över till 2.0? Det ger ju en bild av funktionaliteten... eller va?


    "Nästan alla är INTE nöjda..."

    Har du då gjort en undersökning, vet du hur stor kundbas Vimla har, hur många som gått över till 2.0 och hur många av de som är nöjda/missnöjda? Det blir lätt så att det är de som är missnöjda som syns mer på forum och ventilerar sina åsikter. Det är också så att några få missnöjda syns mycket och är upprörda över funktioner de anser ska finnas med.


    Gått över till 2.0? Inte frivilligt. Det är er aggressiva framtoning att byta kort nu snarast som gjort att folk känt sej tvingade.

    Det är väl självklart att missnöjda syns mest. Särskilt dom som står på sej och inte köper era krystade förklaringar.

    De som är missnöjda är inte över funktioner som inte finns med. Det är över funktioner som INTE funkar.

    Det största problemet är att ni viftar undan, försöker sopa under mattan, tysta ned, rent snick snack som är mest störande.

    Men jag vet inte vad för folk ni har anställda. Unga människor som inte har med tekniken att göra, utan bara hålla undan klagomål

    så mycket som möjligt. Jag kan tänka mej en mardröm för de verkliga ansvariga att få dessa klagomål till sin egen mailkorg utan att

    hamna i filtret och slippa svara.


    "...den kupp som ni genomförde genom att göra kunderna till ofrivilliga betatestare."

    Att testa 2.0 är helt frivilligt och ingen kupp


    Eftersom att ni aggressivt gjort sken av att det är dags att byta kort så är det inte frivilligt. Folk har litat på er.

    Utan att informera så ÄR det en kupp kan jag säga.

    "...2.0 SKALL fungera MINST lika bra som 1.0..."

    För oss på våra mobiler har 2.0 fungerat perfekt, minst lika bra som 1.0. Vi tycker t.o.m. att 2.0 är bättre. Vi vill inte byta tillbaka utan tackar Vimla för att de satsar framåt.


    Och för oss (inte mej eftersom att jag inte gått på er "måste byta" kampanj) den stora massan så funkar 2.0 sämre än 1.0. Nummer går inte att ringa, surf funkar inte, kan inte ta emot samtal, kopplar ner... skall jag fortsätta?

  • Benny Hansson Vimla 2.0

    Som jag sagt så avvaktar jag tills ni stänger 1.0

    Om 2.0 DÅ funkar dåligt så tar jag ditt råd.

  • Benny Hansson Vimla 2.0

    Näe. Läser du verkligen inte i forumet? Ofattbart.

    Nästan alla är INTE nöjda med den kupp som ni genomförde genom att göra kunderna till ofrivilliga betatestare.

    Jag har satt som krav att 2.0 SKALL fungera MINST lika bra som 1.0 annars så lämnar jag också.


    Dessutom så har andra leverantörer samtalsspesification och sms leveransbesked.