• Benny Hansson Allmänt

    Man hoppar in i en osynlig mur innan målet. Det tar bara stopp. Hur tänker ni?

  • Benny Hansson Allmänt

    När skall man börja hoppa? Det händer ju inget.

    Om jag hoppar hela tiden så faller jag precis när målet kommer i sikte.

  • Benny Hansson Vimla 2.0

    Nu har jag som sagt inte drabbats. För då hade jag dessutom varit ganska arg.

    Men jag hoppas verkligen att 2.0 under året blir en grym plattform såklart.

    Vimla är bäst tycker jag. Men detta blev en resa ner till källaren. Nu får ni klättra upp igen.

    Åsså se till så att ni fixar extrakortet till plattan också. :P

  • Benny Hansson Vimla 2.0

    Jo jag läser vad du skriver.


    Men hur ni kan lansera något som ingen normal verksamhet skulle släppt ut utan riktiga fälttester, vilket era kunder nu gör utan att valt det, är mej en gåta. Jag tycker inte att folk skall behöva kontakta er för kompensation. Ta alla 2.0 och kompensera/sänk priset. Klart. Så beter man sej på ett seriöst sätt. Men att hela tiden hacka om att ni bedömer plattformen som fungerande gör att Vimla framstår som pinsam. Förstår ni verkligen inte det?

    Jag är mycket nöjd med 1.0. Jag hoppas att 2.0 i framtiden kan bli minst lika bra, men ni måste inse att ni kan inte köra på med denna förnekelsetaktik ala Kina. Folk går inte på det.

  • Benny Hansson Vimla 2.0

    @Alex_Vimla


    Men snälla Alex. Hur funkar ni när ni på fullt allvar menar att: "vi lanserade Vimla 2.0 när vi ansåg det vara en fungerande plattform."


    Sedan NÄR är Vimla 2.0 en fungerande plattform? Menar du verkligen att alla arga människor som klagar på alla problemen har fel inställningar på telefonen, eller inbillar sej? Ni tar ju inget på allvar. Ni skall ge kompensation för alla problem till folk. Allt annat är fullständigt oseriöst. Jag sitter som sagt kvar på 1.0, och ni får mej aldrig till 2.0 innan ni kan visa att det "är en fungerande plattform."

  • Benny Hansson Vimla 2.0

    Jag tycker att alla skall kräva pengarna tillbaka.

    Det är fan inte ok att köra upp folk med full avgift för att vara försöksobjekt.

    Sanslöst oseriöst.

  • Benny Hansson Vimla 2.0

    @Alex_Vimla @johan_vimla


    Om ni anser att 2.0 är en såpass fungerande tjänst så att det försvarar en full avgift så skulle jag vilja veta hur en tjänst ser ut som INTE försvarar en full avgift. Rada upp alla klagomål som framförts så finns det ingen seriös människa som kan bortförklara det. Ni försöker vilket blir pinsamt. Nu har jag inte 2.0 och kommer heller aldrig att ha det. Ni skall först kunna visa att det är minst lika bra som nu. Under tiden kan ni jobba med att leka med en oprövad teknik som ni lurat era kunder att betatesta till fullt pris utan att informera. Hade jag drabbats så skulle konsumentombudsmannen fått fullt upp kan jag säga. Uppträd nu korrekt och be om ursäkt till era kunder, samt halvera avgiften. Det är det enda sätt ni kan få tillbaka något förtroende.

  • Benny Hansson Vimla 2.0

    @Alex_Vimla

    Enormt med BS där. Det är Telenor som har initierat detta. Kom inte med något annat.

    Min fråga kvarstår. Kommer Vimlas kunders påtvingade betatestning att få kompensation?

  • Benny Hansson Vimla 2.0

    Jag har tillskrivit den teknikansvarige chefen på Telenor, samt ett rejält inlägg på Telenors facebooksida. Gå dit och gör samma. Vi är så grundlurade.

    Telenor som äger Vimla har som bekant sjösatt detta experiment. Då är det ägaren som skall ställas till svars för Vimlas kunders enorma problem. Vimla är bäst med 1.0. Sämst med 2.0.

  • Benny Hansson Vimla 2.0

    Om tjänsten inte är korrekt så skall man väl inte betala fullt pris?

    Jag hade levt rövare kan jag säga. Man kan väl inte påtvingas att bli betatestare och betala fullt pris?

    Som jag har sagt. Jag lämnar den här märkliga verksamheten när jag blir påtvingad "uppgraderingen" om det inte funkar.

    Uppgradering förresten. Vill jag nog inte kalla det.