• Bengt Lennart Mattsson Vimla 2.0

    Det nya SIM kortet kom snabbt. Lite knepigt att hitta rätt på från den ordinarie sidan, då jag missade att bytet sker från en annan sida. Med en hyperlänkat text skulle det underlättat att komma rätt, nu tog det nog en timme... Angav när bytet skulle ske. Det stod att jag skulle få en SMS påminnelse, men det fick jag inte och kanske klickade jag fel, för bytet gjordes en dygn före det jag försökte få till det och väl på jobbet hade jag ingen kontakt med nätet. Tur att jag det nya SIM-kortet med och allt gick igång. Dock missade jag detta med inställningarna men efter någon dag fick jag uppgifterna från Vimla och nu fungerar allt som det skall. Har dock inte testat några nya funktioner. Nu är det gjort och vad jag har läst mig till kommer alla abonnenter med tiden få byta kort.

  • Bengt Lennart Mattsson Betalning/Faktura

    Tydligen riktar deras hemsida in sig på företagen i första hand. Letade efter om det går att se mina fakturor men den tjänsten verkar inte erbjudas. Många stördes av dröjsmålsränta och avbetalningserbjudanden, det blir nog bra med denna lösning då det inte är så stora belopp. Dock tycker jag att Vimla kunde tydligare redogöra orsaken till bytet, och inte” bara berätta” som det stod i SMS Vad jag ser är att tjänsten är integrerad med Vimla och det blir nog bra när ni vant oss